Gå til innhold

Mjølnerk

Medlemmer
  • Innholdsteller

    58
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Varier det. Etter intervaller (sone 4-5) bruker kroppen lenger tid på å restituere seg enn etter en langtur (sone 1). Er du ute etter å øke VO2 max bør du helt klart kjøre intervaller. Skal du konkurrere i løping f. eks vil det være hensikts,essig å spe på med lengre løpeturere med lavere intensitet, dette for at kroppen skal komme seg til neste intervalløkt.
  2. Trenger noe som kan dokumentere en skade jeg har i håndleddet etter et båtbeinsbrudd. Har gratis oppfølging hos fysio, ville derfor vært enklest om han kunne dokumentere det. Dokumentet trengs for å bryte en avtale om medlemsskap med et gym.
  3. hehe, derav "Eller noe lignende en legeerklæring" Visste den måtte komme
  4. Kan en fysioterapeut skrive ut en legeerklæring? Eller noe lignende en legeerklæring.
  5. Jeg definerer mye som 4+ i uka. Jeg løper 6 økter i uka, fordelt på 3 intervalløkter, 2 langturer og 1 halvlang økt med tempo opp mot konkurranse. Målet er å løpe birkebeinerløpet på under 1t og 30 min. En god pulsklokke er derfor kjærkommen
  6. Utrolig idiotisk utsagn. Pulsklokka er det absolutt beste hjelpemiddelet man har for å kontrollere at man ligger i riktig Isone, og på den måten får mest mulig effekt ut av treninga man legger ned. Løper man veldig mye (hvilket jeg gjør) er en bra pulsklokke et must have.
  7. Denne som er mest aktuell pr. dags dato. Har ikke sett den med egne øyne enda, men den virker å være veldig oversiktelig og ha bra med funksjoner. Hva syntes du om dagbokfunksjonen?
  8. Jeg er på jakt etter ei ny pulsklokke og pulsbelte. Har sett litt rundt, men blir ikke klok på hvilken jeg burde kjøpe. Ser etter noe minimalistisk, jo mindre jo bedre. Det beste ville vært noe ala Nike Fuelband, men det fungerer visstnok ikke helt optimalt. Noen som er veldig fornøyde med pulsklokkene/armbånd/beltene sine? Setter stor pris på litt hjelp
  9. Mjølnerk

    .

    Har postet noe lignende for en stund tilbake, men situasjonen er en litt annen nå, derfor denne posten. Jeg brukte store deler av 2012 på å gå ned i vekt, fra 90 kg- 73 kg. Mine prestasjoner innen idretten forbedret seg radikalt og jeg følte meg selv mye bedre. Jeg bestemte meg for å stabilisere vekten min der jeg nå lå, og la meg på 4000 kcal om dagen. Jeg trodde dette skulle være nok, men det var det nok ikke. Det begynte med en kveld jeg var hjemme alene, hadde ikke spist godteri på flere måneder. Skulle kose meg med litt godter til en film på tv. Jeg greide ikke å stoppe. Dette var før
  10. Er absolutt en fordel med terrengsko ja. Bedre demping og ikke minst bedre feste. I starten og slutten av løpet er det jo veldig steinete og kan fort bli veldig sleipt (sykt sleipt i fjor) . Kan anbefale Inov 8 skoene.
  11. 24t, ettersom kroppen forbrenner energi mens du sover også. Denne søvnmengden kan doble fettforbrenningen - Fitnessbloggen
  12. Det at du løper mye på do er nok pga at kroppen din kvitter seg med mye vann etter at du la om til et renere kosthold. Det er heller ikke nødvendig å telle kalorier, spis deg mett på magert kjøtt, egg, frukt og grønt
  13. ca 500 gr. med hjemmelagde karbonader, 200 gr. stekt løk, 200 gr. stekt sjampinjong og 100 gr. sylteagurk. Må jo bare elske frokoster som består av middagsrester
  14. BMR er det kroppen din bruker på å simpelthen holde kroppen igang, hjerte, lunger etc. Det du forbrenner ved å ligge pal stille i senga 24t i døgnet. Jeg mente simpelthen at du burde legge til et måltid til oppå det du spiser fra før. Gjerne et måltid med grønnsaker og magert kjøtt, som middagen din. 3 eggs omelett med grønnsaker er en kjempegod start på dagen. Du holder deg mett lenger enn på knekkebrødene.
  15. Du bør ikke legge deg lavere enn din BMR. Med din vekt og høyde ligger basalforbrenningen (det du forbrenner av kalorier ene og alene for å holde kroppen i gang) din på 2291 kcal. Det minste du er i aktivitet og antall kcal forbrent vil øke med en gang. Om du kommer i gang med styrketreningen 2-3 ganger i uka, og/eller sporadiske gåturer vil du fort forbrenne 3000 kcal om dagen. Hadde det vært meg, ville jeg lagt meg rett over BMR. Ettersom du har en god del fett å tære på vil du fint kunne holde det gåene lenge på. Jeg foreslår at du tar utgangspunkt i 2300-2400 kcal om dagen. Så kan
×
×
  • Opprett ny...