Gå til innhold

mad_quads

Medlemmer
  • Innholdsteller

    15
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  1. Selvfølgelig er det mange ulike grunner til at man blir overvektig, det tror jeg det fleste her er enige om. Men hva man tenker når man ser noen som skiller seg ut pga. vekta er jo en helt annen sak. Man tenker jo det man gjør, så man er ikke nødvendigvis en dårlig person selv om man faktisk tenker at personen er feit og ikke har kontroll på matinntaket. Det er jo åpenbart selv om årsakene kan være mange. Mest trolig en negativ spiral av et eller annet slag. Jeg tenker at det er synd på de som er så store at de vagger fra side til side når de går. Og om de spiser i kantina og lunsjen bestå
  2. Og dette mener du fremdeles er pga. kunstig søtning som du antyder i første post? Så man får samme reaksjon på funsaft, fishermans friend og fanta zero?
  3. Hvis det er den kunstige søtningen du mener er problemet her... Burde ikke kroppen heller reagert med å bli bedre da du kuttet ut Max og Zero!?
  4. Jeg kan bare snakke for meg selv. Det er ikke sikkert det som funket for meg funker for deg, men har du virkelig funnet motivasjonen som skal til for å gjøre en endring går mye av seg selv. Det høres ut som du har motivasjonen! Har selv vært i cirka din situasjon og kjent på noe av det du beskriver. Det er kontinuitet som teller. Den varige endringen. Diett er noe midlertidig, men kan være en fin og veldig motiverende kickstart der man ser store endringer på kort tid. Protein metter veldig bra, så kyllingfilet, renskåret svin, karboadedeig osv. er veldig bra. Klarer du å like deg på kjøkke
  5. Mye fin input fra folk som kan mye om emnet her altså, veldig bra jeg har prøvd deler av programmet til Ahmed en uke nå. Har hatt lyst og motivasjon til å trene mye, så har kjørt push og pull-dagene annenhver dag siden mandag (vet det bare er slik passe lurt og at man ikke alltid bør trene til utmattelse). Ahmed, du sier at det programmet var der du startet. Men anbefaler du fremdeles det programmet til en fersking eller ville du lagt det opp litt annerledes? Andre øvelser eller noe? Eller vil du si dette er best selv om jeg måtte ha tilgang på treningssenter? På push er jeg i nærheten av
  6. Fin tråd, har savnet en slik. Utrolig inspirerende å se på folk med såpass rå kroppsbeherskelse som f.eks. Ahmed over her. Helt rått. Syns det er på sin plass med en din og Jeg syns det er mer godfølelse i det å klare rare KV-øvelser enn å løfte tunge vekter, selv om jeg ikke vil legge bort baseøvelsene heller. Prøver derfor stadig å bli bedre på KV-øvelser, men det blir mye "kukerundt". Man bør nok ha et program her også på samme måten som i vanlig styrketrening, og det er vel ikke verre enn å bestemme seg for en øvelse man vil mestre, og nærme seg den trinn for trinn. For forslag til
  7. Har prøvd en del av Star Nutrition sine ettersom det er det billigste jeg har funnet. Blander alle varianter med vann. Ice coffee. Siste jeg kjøpte var med smak av Iskaffe. Det står limited edition på pakka, men jeg håper de fortsetter å selge den, for da skal jeg ha mer senere. Er også litt koffein i det. Smaker selvfølgelig ikke helt ekte, men den faller nok i smak om du liker kaffe. Lemon yoghurt. Ganske søt. Syns den var litt mektig på en måte. Helt ok når man vender seg til den, men skal nok ikke kjøpe den mer. Bringebær/jordbær. Like god som PF sine varianter etter hva jeg ka
  8. Godt å se du er godt i gang. Tenker det er motiverende å se at grepene du gjør fungerer. Det med sunn vs. usunn mat er kanskje det viktigste og vanskeligste, så det er veldig bra du har fikset det. Kosthold er det aller viktigste når du vil ned i vekt. Når du har gått uten søtsaker en tid forsvinner også søtsuget, og kombinert med gode treningsvaner er du plutselig i en god sirkel i stedet for en ond sirkel. Det er en god følelse. Angående styrketrening ser jeg du skriver at du skal sjekke ut apparatene. Jeg vil anbefale deg å lese artiklene som ble linket til over her ang. styrketrening f
  9. Jeg har kun erfaring med Star Nutrition whey 80 og Proteinfabrikkens whey tech, og det er lenge siden jeg har smakt sistnevnte. Mener dog å huske at PF sitt ikke smakte særlig bedre. Jeg syns ikke det er noe galt med Whey 80 jordbær i iskaldt vann. Drinken skal jo shottes lell. Man koser seg ikke med proteinpulver, så jeg foretrekker å få det ned asap. Whey 80 skogsbær er ikke like bra imo. Er skeptisk til å prøve 4 kg av de andre smakene nå som jeg vet jordbær er bra.
  10. Jeg mistenker cyclocross er litt for dyrt for budsjettet ditt, med mindre du finner noe bra brukt som i linken over. Jeg endte opp med en hybrid (Diamant Photon 10). Dropp dempegaffel, det er bortkasta vekt for en som ikke sykler i terrenget. Hybrid er et greit valg om du prioriterer asfalt fremfor grus. Du kan vurdere en tur på Gsport ettersom de selger unna syklene sine nå. Det vanker kanskje 30-50%. En Diamant Photon 10 er et bra valg som har kommet svært bra ut i tester. Fullpris er 7000, men du kan trekke fra noen tusen i høstrabatt. Ta med deg en sykkelshorts også, for setet er k
  11. Ville prøvd i det lengste å få til knebøy. Dyp bøy tar så utrolig bra på bakpartiet (m.m.), så det er et skikkelig kinderegg av en øvelse. Men ja, det kan kjennes i korsryggen når man går langt ned. To ting du feks kan prøve for å motvirke det er å ta en goood sup med luft før hver rep, det vil stabilisere mye. Les teknikk-guiden som ble lagt ut på bloggen her for litt siden, og kjør reps der du bare tenker på å gjøre det korrekt. Ellers er det nok lurt å styrke ryggen med markløft om du ikke allerede gjør det.
  12. Du får automatisk et ekstremt lavt daglig kaloriinntak om du gjør det riktig. Gjør du det strengt holder du deg under 20 gram karbs og fett daglig. Når du fører inn hva du spiser på feks diett.no kan du se at du er i kraftig kaloriunderskudd og konkludere med at det er galskap å presse kroppen så lenge man går på dietten. Du går ned så fort i vekt uansett at det er meningsløst å gjøre kaloriunderskuddet enda større med å trene kondisjon. Ville ikke overdrevet oppvarminga heller, for min del har jeg bare brukt lette vekter.
  13. mad_quads

    PSMF - Frukt

    Du bikker fort over 20 gram karbs på en dag om du begynner å dytte innpå bringebær, som såvidt jeg vet er den frukten med minst karbs. Jeg ser du skrev at du gomla på en paprika oppi her også, og den har nesten like mye karbs som bringebær. Om du vil gjøre det ordentlig så bør du finne ut hva du spiser ved å logge det på feks diett.no. Ellers vet du sannsynligvis ikke hvor mye karbs og fett som går inn i gapet (og ikke minst protein!)
  14. Jeg tenkte også at blodsukker var en viktig faktor da jeg leste overskriften her. Hvorfor nevner ikke flere dette? Er det ikke alfa og omega? Jeg har bare brukt de siste dagene til å lese om kosthold, men mener allerede å ha funnet ut at blodsukkeret bør holdes stabilt for å fjerne det velkjente suget etter mer mat og mer godteri. Selv merker jeg at at cravings er fullstendig borte om dagen ettersom jeg er på en strict PSMF, noe som trolig gir meg veldig stabilt blodsukker. Og for å holde blodsukkeret stabilt mener jeg å ha funnet ut at trikset er å spise mer protein og fett, og mindre kar
×
×
  • Opprett ny...