Gå til innhold

Hvordan behandle stølhet?


Drlegendary

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg ligger her i sengen etter noe jeg vil betrakte som tidenes beinøkt og jeg vet at morgendagen, samt dagene som kommer, vil bli ett rent helvete. Er det noe jeg kan gjøre for å behandle stølhet?

Tenkte å bringe det temaet opp, da det hender at man blir ubehagelig støl etter nye øvelser osv. Og jeg klarte ikke finne noen tråd om det (tror nesten jeg er blind). Er der noen annen tråd så henvis meg gjerne dit :)

C.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Jeg ligger her i sengen etter noe jeg vil betrakte som tidenes beinøkt og jeg vet at morgendagen, samt dagene som kommer, vil bli ett rent helvete. Er det noe jeg kan gjøre for å behandle stølhet?

Behandle? Nei. Lindre? Tja. :-)

Selv opplever jeg at en halvtime på mølla eller sykkel i rolig tempo får det til å løsne litt i beina, mens egenmassasje hjelper på rygg og skuldre. Tøying har ingen hensikt ift. stølhet.

Utover dette er det vel egentlig bare nok restitusjon som hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bedre oppvarming

- Trene lettere

- trene oftere

- rulle

Kan være med på og forebygge noe av stølheten. Men som nybegynner, eller nye program vil det alltid oppstå noe stølhet som man bare må tåle. Med trening over tid, så vil kroppen vende seg til det, og du slutter og bli støl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SlettetBruker4

Litt teorietisk, men det skader aldri å optimalisere restitusjonsforholdene. Dvs, ikke snus/røyk, spise og drikke næringsrikt, nok søvn osv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...