Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror sta enten er økonom eller studerer til å bli økonom ihvertfall(eller har litt mer enn gjennomsnittlig kunnskap innenfor makro/mikro økonomi) hehe!

KPI er jo egentlig ikke noe hokus-pokus. De fleste lærer vel litt om det på ungdoms/videregående skole.

Det vil i bunn og grunn si at en krone ikke alltid er verdt en krone. Men avhengig av KPIen hvert år, så vil en krone være mindre verdt i år, enn den var i fjor, siden prisene stiger, og vi tjener mer. Så ikke hopp i været for den lønnsøkningen du får, for det er ikke sikkert den reelle lønnen din stiger noe.

Gjest Slettet
KPI er jo egentlig ikke noe hokus-pokus. De fleste lærer vel litt om det på ungdoms/videregående skole.

Det vil i bunn og grunn si at en krone ikke alltid er verdt en krone. Men avhengig av KPIen hvert år, så vil en krone være mindre verdt i år, enn den var i fjor, siden prisene stiger, og vi tjener mer. Så ikke hopp i været for den lønnsøkningen du får, for det er ikke sikkert den reelle lønnen din stiger noe.

Vet dette selv. Men KPI for "Utenforstående" som verken har hatt økonomi fag på VGS osv.. Vet lite om hva KPI er... Derfor jeg forklarte;)

Vet dette selv. Men KPI for "Utenforstående" som verken har hatt økonomi fag på VGS osv.. Vet lite om hva KPI er... Derfor jeg forklarte;)

KPI lærer du om på førsteårs-matematikken på vgs yrkesfaglig og allmenfag :) For å være litt vanskelig :p

Annonse

Prisen kan ha vært kunstig lav tidligere, pga konkuranse mellom kjeder. Det ser man igjen på mange andre produkter som f.eks er med i VG sin "handlekurv". Da lanserer de som regel et nytt produkt, hvor de setter opp prisen iforhold til hva den burde være.

Spørs nok helt hvilken matte du har hatt også ;) og hvilken reform :)

Både den gamle og den nye, men det er mye mer om den i den nye reformen, 1P-matten er den matten alle som ikke har ralfagsmatte (1mx/2mx/s1-2) har hatt, så de aller fleste som ikke har realfagskompentanse har denne matten fra vgs ;P

Gjest Slettet
Både den gamle og den nye, men det er mye mer om den i den nye reformen, 1P-matten er den matten alle som ikke har ralfagsmatte (1mx/2mx/s1-2) har hatt, så de aller fleste som ikke har realfagskompentanse har denne matten fra vgs ;P

Vel, jeg hadde ikke mye om KPI på VGS i matten. Men i valgfagene(hvor jeg valgte økonomi) der hadde vi om det derimot :)

Så ja. Muligens dere har om KPI i Tromsø, men ikke i Bergen ihvertfall! :) hehe!

Hadde T og s1-s2 ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...