Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja men nå har jeg kjørt 8-12 reps på beina ganske lenge, så tydeligvis bedre og kjøre 20 reps for masse da? :p

Selv vil jeg nok anbefale å bygge en viss mengde med styrke først, via 1-5 reps per sett, for så å øke volumet senere(men jeg har kanskje litt andre målsetninger enn det du har)

Widowmakers(20reppere) kan være en meget fin måte å fortelle kroppen at nå er det på tide å vokse,eller dø.,men da må belastningen stå i stil og. Widowmakers med stanga vil nok ikke føre til særlig med gainz, hva med å øke vektene,hvis de er så lette?

Evt prøve en widowmaker med belastning tilsvarende kroppsvekt? (Eller hvis du er helt sado, 1,5x kroppsvekt? :p)

Det skal riktignok sies at det kan være lurt med ekstra mye restitusjonstid i etterkant.

Ja men nå har jeg kjørt 8-12 reps på beina ganske lenge, så tydeligvis bedre og kjøre 20 reps for masse da? :p

Variasjon er tingen :) Har du kjørt 8-12 veldig lenge, og kroppen plutselig har fått noe annet å bryne seg på skal du ikke se bort fra at den sier JIPPI jeg har fått noe annet å gjøre :p hehe

Skrev ikke så veldig mye om rep-området osv. Men når det kommer til squats har jeg veldig god erfaring med 1-5 blytunge reps. Typ sånn at du ser stjerner på siste reppen :p Har også god erfaring med utfall opp trapper evnt andre varianter av utfall 12-15 reps. Tunge frontbøy er også ganske awesome.

En av favorittøvelsene mine for hamstrings er uten tvil nordic hamstring / GHR 10-20 reps evt tunge strake markløft med tærene på vektskiver slik at du får hoften lengre bak. Tar MYYYE bedre

Annonse

Jeg tar jo strakmark, men aldri tenkt på å stå med tærne på vektsive, det skal jeg jaggu meg prøve.

Jeg tar sumo squat mens jeg holder i 14kg vekt å da tar jeg 25x4 å det sviiiiir..

Jeg pleide før å ta utfall på en oppbygd stepp, å da kjente jeg det godt på innside lår, høres det bra ut?

Spinning er ikke spesielt bra skal du utvikle sykkelmuskulatur. Tenkte mer på spesifikt sykkeltrening jeg da ;-)

Spinning er en grei erstatning for å vedlikeholde kondisen om man ikke har mulighet til å hverken sykle utendørs, eller har en rulle hjemme.

Men, de fleste gidder vel ikke starte sykling for å utvikle skikkelige lår. Så det enkleste er vel å begynne med knebøy, markløft, utfall.

Hva er DITT beste tips til å øke volum i lårmuskulaturen?

Jeg føler ikke noe fremgang på det jeg driver med.

Så vil vite hva dere har gjort å følt fremgang på?

Håper på svar, da dette er noe jeg virkelig trenger nå (y)

Jeg føler at knebøy er den beste øvelsen. Vis man gjør det ordentlig, og du skal gå ned trapper etterpå. Da har du gjort det bra :D Men knebøy er en knall øvelse!

Annonse

Jeg har begynt å tøye litt ut i fra noen videoer jeg har sett når jeg har søkt på hoftemobilitet, å skal bli flinkere til å tøye rista mi også. Nå har jeg begynt å ta knebøy uten stang for en periode for å prøve å få inn en litt bedre teknikk, å da føler jeg det går bedre egentlig. Men tvært stanga kommer på så er det som om ryggen stivner, så er vell ikke helt i mål ennda.

Kommer meg ned, men kjenner det godt bak i ræva også litt forran på lårene på en måte, så er vell for langt frem med brystet ennda. Passer på at kne ikke går over tå og at jeg ikke står for "sumo" med beina.

Har også prøvd å ta knebøy med ass to the grass der jeg holder i en vekt skive i stedenfor stang, å da kjenner jeg det skikkelig i låra. Kanskje der jeg skal starte?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...