Gå til innhold

ser dette bra ut?, kom gjerne med innspill


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg kan kanskje øke til 60 gram da:) har trent mye før og den perioden jeg gikk ned mye, og så økte jeg på kalorier en periode, og gikk opp i vekt, derfor er jeg redd for å øke så mye i kalorier

Hvor lenge prøvde du å spise mer og så vekta gå opp da? Det er nemlig helt normalt når man spiser litt mer siden kroppen både tar vann og mer mageinnhold. Det stabiliserer seg etterhvert og gjør det lettere å gå ned i vekt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler jeg ikke fikk noe utbytte av fullkroppsprogram, men får prøve meg på en 3-splitt

Jeg beklager om dette kan tolkes ufint men går litt i vranglås når folk kommer med hva de "føler", spesielt rett etter de har spurt om råd. Å si at du ikke føler du får utbytte av et godt helkroppsprogram kjørt skikkelig 3 dager i uka blir like vettugt som å si at du føler bensinbilen din helst vil ha diesel. Det er ikke sånn, og ferdig med det. :)

Det er klart, den beste treningen er gjerne den man gjennomfører! Trivsel er en viktig faktor, men som Afterall nevner: Musklene bruker 1-2 døgn på å komme seg etter en trening. Kjører du 3-splitt på mandag-onsdag-fredag vil musklene dine bli fastere og bedre 2 dager i uka, og ikke gjøre noe (eller forfalle) 5 dager i uka.

Ang. maten din.. Du har gått på Grete Roede, så du er antagelig godt vant med å telle kalorier. Var jeg deg ville jeg forsøkt å øke dagsrasjonen min bittelitt og gitt kroppen et par uker på å justere seg. Som nevnt tidligere er 1400kcal under det kroppen din hadde brukt om du hadde ligget urørlig i senga i 24 timer. Det er med andre ord ikke et nivå du kan ligge på resten av livet, og poenget med vektnedgangen er vel å ha god helse og gode matvaner resten av livet..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei får vel sette opp et program der jeg trener, kanskje best det

Ikke nødvendigvis alltid best. PT er ingen beskyttet tittel, og kunnskapen og evnen varierer nok litt.

Forhåpentligvis finner du en som kan hjelpe deg med å sette opp et treningsprogram som passer deg (også med tanke på ryggsmertene dine), uten at det blir for mye fokus på kukete apparater :)

Edit:

Jeg kan ikke se at du sa hvor lang tid du brukte på øktene dine?

Med den 5-splitten du hadde satt opp med 2 øvelser + mageøvelser, ser jeg for meg du er ferdig på 15-20 minutter maks. kanskje? Eller?

Jeg ville fortsatt anbefalt deg og kjørt et fullkroppsprogram en god stund fremover for å få mest utav treningen. Det vil sannsynligvis også en PT gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...