Gå til innhold

ser dette bra ut?, kom gjerne med innspill


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann!

Jeg ville lagt til masse mer proteiner og grønnsaker hvis jeg var deg:).

Hvis du skal trene så mye er det viktig for deg å ikke drive rovdrift på deg selv. Musklene dine trenger proteiner for ikke å "spises" opp av all treningen. Pluss at du føler deg mettere.

Husk også å variere slik at du ikke går lei. Bytt om på hva kjøtt du skal ha til lunsj og middag. Mat skal være kos! Hvis ikke gir du fort opp. Det viktigste er at du finner en diett som blir en livstil du kan leve med. Forbrenningen har godt av litt sunt fett i hvert måltid. Inneholder ikke måltidet fett fra fisk, egg o.l kan du supplere med nøtter eller omega3.

Jeg er ingen kostholdekspert overhodet. Men jeg håper dette er i tråd med hva du ønsker deg.

Men, jah, kjør på med proteiner og grønnsaker.

Har forandret litt på menyen din her:) :

frokost. 40 gram havregryn med melk(havregrøt)

tomat, agurk, og paprika og 10 gram cashewnøtter usalta

lunsj: 2 speltlomper med kylling filet og grønnsaker (200 g) 2 omega3-kapsler

middag: laksefilet og grønnsaker (300 g)

før trening: proteinshake og eple

etter trening, proteinshake og banan

kveldsmat, proteiner: Eks kyllingkjøttdeig, cottage cheese, egg o.l, pluss 10 gr hasselnøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva kan jeg ta ved siden av til frokost da for eksempel?

Hvis du ikke skal ha i deg så mye karbo kan du jo "pimpe" den opp litt? :) Jeg lager ofte grøten (litt tynn) på ca 50g gryn og vann, og tilsetter en god scoop proteinpulver (dette "tykker" den opp litt"), cottage cheese og frossen skogsbærblanding før jeg har melk på toppen. Blir en god posjon, og vesentlig mye mer "volum" enn 40g gryn i en skål hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men en ting, når det er snakk om grønnsaker, kan jeg da bruke tomat, agurk og paprika? tusen takk Linn, men hvor mye kyllingfilet tenker du på til speltlompene? kan jeg for eksempel ta mager kesam med funlight til kvelds + nøtter?

Ser ingenting galt med at du kan spise magerkesam og nøtter til kvelds:). En liten kyllingfilet fungerer fint til lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal ha i deg så mye karbo kan du jo "pimpe" den opp litt? :) Jeg lager ofte grøten (litt tynn) på ca 50g gryn og vann, og tilsetter en god scoop proteinpulver (dette "tykker" den opp litt"), cottage cheese og frossen skogsbærblanding før jeg har melk på toppen. Blir en god posjon, og vesentlig mye mer "volum" enn 40g gryn i en skål hvertfall :)

Mmm! Det er en god måte å lage grøten på:).

Slenger ut min (kalde) variant også :

- Havregryn

- Melk eller soyamelk el.

- Frø: linfrø, solsikkekjerner, gresskarkjerner

- Evnt: Hempfrø

- Litt sukrin

Rør sammen.

Ca 8 mandler ristes i tørr stekepanne, hakkes, strøs over "grøten".

Spise litt c-vitaminmat slik at kroppen tar opp det sunne fettet uten at fettet harskner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To øvelser hver styrketreningsøkt er nok for de fleste ikke så veldig optimalt eller effektivt :)

Hvor lang tid bruker du?

De aller fleste vil ha langt bedre resultater av å trene 1-1,5 time på et ok fullkroppsprogram tre ganger i uka. Som sagt tidligere trener du hver muskelgruppe kun én gang i uka.

Én egen dag til isolasjonsøvelser på biceps og triceps vil nok de fleste kunne klare seg uten.

Jeg skjønner greia med å ville lage sitt eget treningsprogram, men det er flere gode grunner til at det finnes veletablerte og gjennomtenkte treningsprogrammer som er bevist effektive.

Eksempelvis:

Starting Strength – verdens mest anerkjente styrkeprogram - Fitnessbloggen

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...