Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Yo peeps

Så har det seg sånn da at jeg over jula hadde både kraftig influensa og en mulig hjerneblødning.

Jeg eier ikke matlyst. Først i går kjente jeg på følelsen av at jeg ville ha mat, og da kunne jeg egentlig spist 400 kg mat etter sultfølelsen, men det var før jeg tyna ned ett par skåler cornflakes, atkinsbarer og diverse annen dritt.I dag er sultfølelsen borte igjen.

Jeg har lite energi, og sover omtrent 16-18 timer i døgnet, ikke helt sammenhengende hele tiden.

Så her er greia: Jeg orker ikke tenke så veldig på kostholdet mitt, har spist det som var nærmest/letttest, og vil gjerne ha noen innspill på hva jeg burde/kan spise når jeg helt mangler lysta på mat. Den som skriver kyllingfilet og brokkoli blir totalt oversett, for det vil jeg spy av! :p evt så er det vel slik at matlysten er særdeles lite tilstede. og den vil jeg ha tilbake. Apetitten er lik null og den eneste grunnen til at jeg har spist er fordi jeg blir enda mer energiløs uten mat.

Fortsetter under...

Yo peeps

Så har det seg sånn da at jeg over jula hadde både kraftig influensa og en mulig hjerneblødning.

Jeg eier ikke matlyst. Først i går kjente jeg på følelsen av at jeg ville ha mat, og da kunne jeg egentlig spist 400 kg mat etter sultfølelsen, men det var før jeg tyna ned ett par skåler cornflakes, atkinsbarer og diverse annen dritt.I dag er sultfølelsen borte igjen.

Jeg har lite energi, og sover omtrent 16-18 timer i døgnet, ikke helt sammenhengende hele tiden.

Så her er greia: Jeg orker ikke tenke så veldig på kostholdet mitt, har spist det som var nærmest/letttest, og vil gjerne ha noen innspill på hva jeg burde/kan spise når jeg helt mangler lysta på mat. Den som skriver kyllingfilet og brokkoli blir totalt oversett, for det vil jeg spy av! :p evt så er det vel slik at matlysten er særdeles lite tilstede. og den vil jeg ha tilbake. Apetitten er lik null og den eneste grunnen til at jeg har spist er fordi jeg blir enda mer energiløs uten mat.

Har selv vært sjuk og kjent på mye av det samme (men ikke noe så drøyt som hjeneblødning da.!)..Mister veldig matlysten selv men ting som går ned når jeg er sjuk er ofte:

- ristet brød med smør

- hattings grove pitabrød: CA 10 min i ovnen.. så er de ferske og varme!

- supper: fiskesuppe hvor du tilsetter laks/reker osv.. eller tomatsuppe med karbonadedeig og egg

- salte nøtter / chips

- smoothies: frosne bær + skyr/kesam + banan + melk

- proteinbarer/nutrilett/o.l

- iskrem

- "sunnifisert iskrem" = 1-2 frosne bananer + litt melk + sjokoprotein/kakao: moses til tykk masse med stavmikser

og: hjemmelaga "muffins" = eggeblanding (egg+hvitter+melk/skyr/rømme) med litt mel/havregryn + kokt skinke + sopp/øk/brokkoli + evt cottage cheese. Fordeles i store muffinsformer og stekes. Pleier lage en stoooor porsjon og fryse ned =)

Ikke sikkert noe av dette frister deg - men det funker for meg hvertfall =)

generelt kommer matlysten snikende med god "matlukt".. SÅ jeg spiser mye mer dersom jeg er hjemme hos mor og blir pleiet fordi jeg da lukter den gode middagslukten hver dag ;)

EDIT: GOD BEDRING!

Annonse

Akkurat samme problem her. Derfor spiste jeg to liter is og hele pepperkakehuset i går, bare fordi jeg ble stressa over at jeg ikke eide matlyst (dårlig samvittighet? yessir). Lå selv innlagt med hjerneblødning for ei stund siden, og da var yoghurtnøtter og frukt greia. Tror det er individuelt, men prøv å gjør det beste ut av det :- )

Lag deg noen crazy shakes i blender.

Blitt litt giddaløs på å lage mat i hybelen, så dey går i shakes med melk, is (pistasj <3) kokos,

kakao, mandler, frukt, protein pulver

osv osv.. Sunt , digg(!) & masse kcl.

Laget meg en med noe bær, fløte og proteinpulver, var liksom det jeg hadde midt på natta. Gikk ned, men finnes nok bedre saker :p

Laget meg en med noe bær, fløte og proteinpulver, var liksom det jeg hadde midt på natta. Gikk ned, men finnes nok bedre saker :p

Med en frossen banan så får du en mer milkshake konsistens, som jeg syns er digg.

Og hvis du ikke er redd for litt ekstra kcl, så var pistasis litt kremen i smørøyet.

Så er det jo bare leke seg litt, mine syns jeg blir ganske gode. Men de er jo 1200 kcl++. :D

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...