Gå til innhold

Rumpa mi trenger DIN hjelp!


Helgheim95

Anbefalte innlegg

Trener mandag onsdag fredag ! :) er hipthrust enkelt å lære sjølv eller burde eg "oppsøke" hjelp der og? :)

Jeg har lært alt selv, ved å se på masse på youtube (både riktig og gal teknikk, for å lettere se mine egne feil), og ved å øve mye. Stil deg slik at du kan se deg i speilet, både forfra og fra siden, så ser du om du ligger skeivt på benken (noe jeg gjorde i starten med høyre side opp, og venstre presset ned i benken :inpain:). Bruk store skiver, selv om du kjører lettere i starten, da holder du balansen bedre og slipper å bli most under stangen når du er nede på gulvet. Press rumpa opp fra gulvet, men ikke over-ekstender(?) ryggen, hold deg i rett linje fra kne til skuldre (her pleier jeg å holde 1-5 sekunder og trekke pusten) før du senker rumpa ned, touch gulvet og skytt opp rumpa igjen (ikke så fort at stanga hopper av deg, men nok til at du virkelig må stramme rumpa). Og så kan det være ubehagelig for skuldrene/ryggen som er på benken i starten, men det venner du deg for til.

Det er ihvertfall mine tips. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lært alt selv, ved å se på masse på youtube (både riktig og gal teknikk, for å lettere se mine egne feil), og ved å øve mye. Stil deg slik at du kan se deg i speilet, både forfra og fra siden, så ser du om du ligger skeivt på benken (noe jeg gjorde i starten med høyre side opp, og venstre presset ned i benken :inpain:). Bruk store skiver, selv om du kjører lettere i starten, da holder du balansen bedre og slipper å bli most under stangen når du er nede på gulvet. Press rumpa opp fra gulvet, men ikke over-ekstender(?) ryggen, hold deg i rett linje fra kne til skuldre (her pleier jeg å holde 1-5 sekunder og trekke pusten) før du senker rumpa ned, touch gulvet og skytt opp rumpa igjen (ikke så fort at stanga hopper av deg, men nok til at du virkelig må stramme rumpa). Og så kan det være ubehagelig for skuldrene/ryggen som er på benken i starten, men det venner du deg for til.

Det er ihvertfall mine tips. Lykke til!

Tusen takk !! Er allerede igang med å se på video av korleis vi utfører det ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trener flere dager etter hverandre, kan det kanskje bli litt mye med knebøy hver dag, men ellers høres det bra ut. !

Det er nok heller omvendt.. så lenge man holder igjen litt og ikke er opp mot 80-90% hver eneste gang og spiser nok, vil høyere frekvens bare gjøre deg enda mer tålerant mot trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strake markløft og knebøy er gull for rumpa, ASS TO THE GRASS baby :D Sykt bra framgang, bra jobba!!

Mark har eg fått beskjed om å vente med til eg har fullført dei 3mnd med programmet mitt da alt eg har fått no er nesten heilt nytt for meg.. men eg gleder meg allerede !!! :) Første dagen min idag på det nye programmet ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strake markløft og knebøy er gull for rumpa, ASS TO THE GRASS baby :D Sykt bra framgang, bra jobba!!

Veit du ka... siden eg hadde mark på det forrige fullkropssprogrammet mitt tok eg og la det til på mandagen sammen med knebøy! koffor vente med det ? :) du ga meg meir motivasjon :D Det kræsjer heller ikkje med resten av det eg trener på mandagen, så koffor ikkje? Ræva mi får berre kjørt seg enda meir, noke eg sjølv vil! :)

Fekk til og med hjelp av noken kjekke kara på det nye gymmet som eg har begynt på, til å sette det inn i programmet mitt, + bulgarsk utfall :D Har bytta til sunnfjord gym i førde, eit skikkelig styrke-miljø der! 2gangen eg er der idag og føler meg allerede som heime!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du ka... siden eg hadde mark på det forrige fullkropssprogrammet mitt tok eg og la det til på mandagen sammen med knebøy! koffor vente med det ? :) du ga meg meir motivasjon :D Det kræsjer heller ikkje med resten av det eg trener på mandagen, så koffor ikkje? Ræva mi får berre kjørt seg enda meir, noke eg sjølv vil! :)

Fekk til og med hjelp av noken kjekke kara på det nye gymmet som eg har begynt på, til å sette det inn i programmet mitt, + bulgarsk utfall :D Har bytta til sunnfjord gym i førde, eit skikkelig styrke-miljø der! 2gangen eg er der idag og føler meg allerede som heime!!:)

Så bra!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Strake markløft og knebøy er gull for rumpa, ASS TO THE GRASS baby :D Sykt bra framgang, bra jobba!!

Har kjørt markløft med heilt strake bein,då eg trudde det var "strake" markløft, haha ! :D men fått beskjed om at eg må ha litt knekk i knea om eg tenker at det skal gå mest på rumpe :) Tenkte eg skulle spør deg, du er jo rumpe-eksperten !!!! :D

Strake markløft - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt markløft med heilt strake bein,då eg trudde det var "strake" markløft, haha ! :D men fått beskjed om at eg må ha litt knekk i knea om eg tenker at det skal gå mest på rumpe :) Tenkte eg skulle spør deg, du er jo rumpe-eksperten !!!! :D

Strake markløft - Fitnessbloggen

Ja, en liten knekk er best! Da tar det skikkelig på innsiden av lårene også :D Og ikke gå heeelt opp, ingen pause :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en liten knekk er best! Da tar det skikkelig på innsiden av lårene også :D Og ikke gå heeelt opp, ingen pause :p

Got it! Takk skal du ha :D kor langt ned går du forresten? :) bruker dei heilt største skivene og heilt ned ? :)

Har nettopp fått "Anatomi og styrketrening" boka som eg bestilte fra Proteinfabrikken, ser ut som eg får godt bruk for den, hehe !:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...