Gå til innhold

Topp 5 PC spill

Anbefalte innlegg

1. Battlefield 3
  2. Modern warefare 3
  3. Skyrim
  4. Metal Gear Solid Collection
  5. Mass Effect Collection
  6. Guild Wars 2
  7. Assassins Creed Collection
  8. Left 4 Dead 2
  9. Borderlands 2
  10. Minecraft

Games has changed.

It's no longer about quality, originality or moral.

It's an endless series of boring distractions, played by people and nerds.

Games, and its vast consumption of human life, has become a irrational, well-oiled business transaction.

Games has changed.

ID-tagged players carry ID-tagged controls, use ID-tagged gear.

Energydrinks inside their bodies enhance and regulate their abilities.

Genetic control. Information control. Emotion control. Game control.

Everything is monitored, and kept under control.

Games has changed.

The age of technology has become the age of control, all in the name of averting catastrophe from weapons of mass implication.

And he who controls the games, controls history.

Games has changed.

When the gamefield is under total control,

games becomes routine.

Games has changed. MGS has changed.

Fortsetter under...

For min del ble MGS4 så fullstendig banalt at jeg ikke orka å fullføre det.. Er jo normen at MGS har noe spesielle boss fights, men i MGS4 tok de helt kaka. 'Rage, rage, rage' og dessuten organiske gears med ku-lyder..

Da var MGS1 og MGS 2 langt langt bedre.

Håper Ground Zeroes gjør opp for det.

• 2 måneder senere...

Annonse

• 2 uker senere...

WoW: Dette er det eneste MMO spillet som har klart å holde meg gående alle disse årene. Jeg har vært innom de fleste, Ultima online, A:O, AoC, EVE:O, Tibia, FF:O, Swotr, Aion, PT og fler. Jeg tror det er blandingen av casual gaming med hardcore elementer som gjør at denne mastodonten av ett spill treffer meg å så mange andre. Jeg har spilt siden Korean Beta og jeg spiller fortsatt til den store gullmedalje.

Final Fantasy: Vansklig å velge 1 spill i serien som jeg rangerer over alle. Final Fantasy 10 for fantastisk introduksjon av 3d, voiceover og story. Final Fantasy 7 for det kanskje den beste JRPG feelen som noen gang er laget. 8 og 9 for fantastiske personer, story og battle system. Disse spillene er noen av de få som får meg til å gråte over en karakters død, bli glad for karakterenes vegne eller faktisk bli sur på hvordan fiendene planlegger å ødelegge verden.

Chrono Trigger: Liker du RPG/JRPG er denne perlen elegant gjennomført. Tidsreiser, spennende plot og bra fortelling som sammensveises med en solid combat system gjør denne diamanten til noe av det ypperste Square har laget gjennom årene.

Metal Gear Solid: Jeg er ikke noe fan av FPS som CoD, BF, CS. Men 3d person shooters med snike elementer går rett til mitt hjerte. Hele MGS serien er fylt med god historie, god spillestil og fantastiske bossfights. For dere som spilte nr1 husker dere kanskje Psycho Mantis gimmicken :D. Nå med Revengance i Spillstallen vil jeg si at de takler Hack&Slash på en genial måte som bare kan matches med kongene i konsoll Hack&Slash God Of War og Devil May Cry.

DotA/HoN/LoL: Alle spill som gjør sin egen twist på MOBA sjangeren. Jeg spiller i relativt høyt nivå i alle spillene og deres ulike Meta game og spillestil gjør at jeg elsker alle spillene. Spillene har ekstrem gjennspillbarhet som gjør at du aldri går lei.

Spill som er verdt å nevne:

Starcraft serien: God story, ekstremt bra gameplay gjennom kampanjen, Sinnsyke mulitplayer muligheter. Morsomste spillet å se på Streams. Etter å ha grindet meg til Diamond league gikk jeg litt lei, men har ny energi til Heart of the swarm som kommer denne måneden.

Diablo Serien(ja, jeg er blizzard fan): 1ern fordi hvordan den definerte sjangeren, 2ern for hvordan den satte standaren for videre utvikling. Og 3ern fordi i mine øyne var en god addition til serien. Har 100talls timer i 3ern allerede og selvom jeg ser nostalgisk tilbake til 2ern så har jeg håp om at 3ern kommer til den gyldne status før eller senere(2ern ble ikke bra før LoD)

Bulletstorm: Jeg sa tidligere jeg ikke likte FPS, men Bulletstorm er det første FPS spillet jeg faktisk har virkelig likt gjennom hele. Morsom story(klisjefylt) og ett annerledes FPS som gjør at spillet skilte seg vekk fra de generiske hordene av FPS spill jeg ikke kan fordra.

Heroes of Might and Magic 3: Ingen andre Heroes spill kan måle seg med denne. Alt fra kartene, historien og heltene, til combaten, byggings prosessen og balansen gjorde at dette spillet har jeg brukt utallige timer på.

Civilization serien: Noen ganger vil man bare bygge opp en nasjon fra grunnen av. Dette spillet gjør dette på en fantastisk flott måte som gjør at jeg vil spille om og om igjen for hver eneste utgave av spillet. Det er ekstremt strategisk, men kanskje noe langtekkelig til tider.

Devil May Cry/God of War seriene: Solid konsoll Hack&Slash/Action RPG med sterke historier og morsomt gameplay. Var en av de heldige til å spille God of War på førspilling i Kinosal. For å si det slikt det er lite her i spillverden som er mer tilfredstillende enn å slakte Hades på ett kinolerret til stående applaus fra de andre i salen :D

Hadde skrevet hele denne listen før jeg så det gjaldt PCspill, men selvom noen av titlene er Konsoll spill så går det vel bra

Annonse

Fikk tak i en kopi av Deus EX, Human Revolution for en tid tilbake, men har ikke spilt det enda. Noen som har noe å si om det?

Absolutt ett bra spill. Deus Ex spillene bygger på ett kult framtids univers. Spillet er også relativt åpent når det kommer til framgansmåter(man kan spille igjennom hele spillet uten å drepe noen feks)

Ikke spilt Deus ex HR, men spilt gjennom det første Deus ex ørten ganger. Og det er verdens beste spill!

JC Denton for president.

#2 Unreal 1 single player. Helt sinnsykt bra musikk og stemning.

#3 Hitman 1

#4 Max Payne 1

#5 ?

Ble veldig nostalgisk nå kjenner jeg. :)

Fikk tak i en kopi av Deus EX, Human Revolution for en tid tilbake, men har ikke spilt det enda. Noen som har noe å si om det?

Noe av det mest solide, gjennomførte og stemningsfulle jeg har spilt på lenge, både når det gjelder story, skuespill, gameplay og lydspor.

• 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...