Gå til innhold

Matblogg


Carl-Erik

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liker at du bruker kinakål! Kinakål > salat, hands down! :thumbsup:

Jeg synes rett og slett kinakål smaker mye bedre.

På diett er kinakål med grillkrydder grei "krisemat".

I alle år har vi alltid bare brukt kinakål som salat, f.eks i salatbolle. Helt frem til jeg ble litt mer kjent med mat, så trodde jeg det var det som var salat :p Men jeg må innrømme at isbergsalat er veldig godt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i det kreative hjørnet og skeier ut med noe skikkelig eksotisk og spennende..

Kylling, ris og brokkoli. Til lunsj, middag og kvelds..

"Hva spiser du nå som du ikke er på diett?" spør folk.

"Stort sett det samme" svarer jeg..

"Bare veldig mye mer"..

[ATTACH=full]4384[/ATTACH]

spiser du 6 måltider for dagen? side den er 6 matbokser på bildet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble så mye styr da jeg la ut dette på facebook så må nesten skrive om det her og.

Blod er egentlig veldig bra mat.Høyt protein innhold og rikt på mineraler. Litt grisete bare.

Blod-pannekaker er klart best, men også godt med blodvafler eller blodmuffins :)

[ATTACH=full]3546[/ATTACH]

[ATTACH=full]3547[/ATTACH]

[ATTACH=full]3548[/ATTACH]

Oppskriften er veldig enkel. Blod, melk, smør (kan byttes med olivenolje eller droppes), rugmel, ingefær, nellik, pepper, salt og allehånde.

Blodpølse anbefales også :) Skal prøve å lage blodvafler selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spiser du 6 måltider for dagen? side den er 6 matbokser på bildet?!

Nei.

Var det ikke du som aldri skulle spise torsk igjen pga makk i torsken ? Har ikke spist det selv etter du gjorde meg oppmerksom på det! Nasty stuff :D

Jo den marken gav litt avsky mot torsk. Men jeg har greid å fortrenge det litt. Og en litt tøffere venninne av meg sa at hun bare pleide å pille dem vekk med en gaffel.. Jeg kan da ikke være mer pysete enn henne.

Blodpølse anbefales også :) Skal prøve å lage blodvafler selv :)

Blodpølse fra gilde synes jeg er sinnsykt god. Men den inneholder både hvetemel og sukker..

Lager jeg det selv blir det veldig likt blodpannenkakene bare i mindre stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...