Gå til innhold

Det beste "sunne" måltidet du har spist?


Janeee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Syns personlig at microbrownien har en utrolig tørr og merkelig konsistens, er gjerne jeg som er dårlig å lage det :confused:

Har ikke noen favorittmåltid, men er veldig glad i ovnsbakte rotfrukter med stekt laks, servert med mager kesam.

Hjemmelagede chicken nuggets(med havregryn som crisp) er også noe av det beste jeg har lagd uten å ty til ulovlige usunnheter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns personlig at microbrownien har en utrolig tørr og merkelig konsistens, er gjerne jeg som er dårlig å lage det :confused:

Har ikke noen favorittmåltid, men er veldig glad i ovnsbakte rotfrukter med stekt laks, servert med mager kesam.

Hjemmelagede chicken nuggets(med havregryn som crisp) er også noe av det beste jeg har lagd uten å ty til ulovlige usunnheter ;)

Mager kesam til laks er seriøst undervurdert :D MYE bedre enn rømme og creme fraiche! Dessuten inspirerer mager kesam meg til å lage flere smaker på den til laksen, det gjør ikke de andre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BANAN-IS!

1-2 frosne bananer (kan med fordel skives opp før de fryses)

moses med stavmikser

tilsett litt melk og eventuelet cottage cheese/kesam e.l til ønsker konsistens

tilsett 1-2 ss kakao (eller sjokoprotein, eller begge!)

rør sammen

Blir til DIGG is!

(pleier også å tilsette 2 ss peanøttsmør...fordi jeg kan - er tynn, og fordi det er digg!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine favoritter :)

pepperbiff med masse rotfrukter og hvitløksmør,,

Laks med masse gulrot og brokkoli i folie med hvitløk og dill.

Kylling marinert i spinat og karri med cashew nøtter

Kylling marinert i mango og ananas.

Det er vel helt vanlig mat, bare at jeg sjelden spiser poteter/ris/pasta. Har heller flere grønnsaker, for det er jo så nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BANAN-IS!

1-2 frosne bananer (kan med fordel skives opp før de fryses)

moses med stavmikser

tilsett litt melk og eventuelet cottage cheese/kesam e.l til ønsker konsistens

tilsett 1-2 ss kakao (eller sjokoprotein, eller begge!)

rør sammen

Blir til DIGG is!

(pleier også å tilsette 2 ss peanøttsmør...fordi jeg kan - er tynn, og fordi det er digg!!)

(y)Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg gjerne med bloggen min, jannesurr.blogg.no Legger inn masse bilder og oppskrifter på sunn mat som smaker kjempe godt :D Så e det kjekt å få lesere siden jeg er ny blogger, men får mange positive tilbakemeldinger på det jeg lager frem, såklart med fokus på proteiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:p

Syns personlig at microbrownien har en utrolig tørr og merkelig konsistens, er gjerne jeg som er dårlig å lage det :confused:

Har ikke noen favorittmåltid, men er veldig glad i ovnsbakte rotfrukter med stekt laks, servert med mager kesam.

Hjemmelagede chicken nuggets(med havregryn som crisp) er også noe av det beste jeg har lagd uten å ty til ulovlige usunnheter ;)

Gjorde du nok som meg de første gangene (og flere ganger), hadde den for lenge inne i micron eller må ha i litt ekstra fuktighet på grunn av type proteinpulver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kommer på er bananvafler:

- 1 banan

- 1 egg

- kardemomme og kanel

Stekes i smurt vaffeljern, blir ca. 2,5 vafler.

(OG NEEEEI AMMAGOSH, inneholder FRUKT, da er det ikke bra ass!!)

Jeg lover, er ganske godt. Istedenfor banan etter trening, prøv en vaffel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kommer på er bananvafler:

- 1 banan

- 1 egg

- kardemomme og kanel

Stekes i smurt vaffeljern, blir ca. 2,5 vafler.

(OG NEEEEI AMMAGOSH, inneholder FRUKT, da er det ikke bra ass!!)

Jeg lover, er ganske godt. Istedenfor banan etter trening, prøv en vaffel.

Stavmikser bananen sammen med proteinpulveret og steker det som lapper, Prøv det også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Eneste jeg kommer på er bananvafler:

- 1 banan

- 1 egg

- kardemomme og kanel

Stekes i smurt vaffeljern, blir ca. 2,5 vafler.

(OG NEEEEI AMMAGOSH, inneholder FRUKT, da er det ikke bra ass!!)

Jeg lover, er ganske godt. Istedenfor banan etter trening, prøv en vaffel.

Joda, de ble jo spiselige, men de fikk jo den klassiske "ikkestekte" konsistensen som all sunne vafler får. Hva gjør du med dem?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...