Gå til innhold

hva med IFORM?


tonelone

Anbefalte innlegg

jeg er ganske nybegynner her inne, og tar til meg all informasjon om både vektnedgang, oppstramming, kosthold osv. jeg har blant annet lagt til iform.nu som startside, der jeg syns de har mange gode tips for jenter, samt mange løpeprogram fra nybegynner til erfaren. de skriver også at dersom man vil ned i fettprosent og øke forbrenning er det cardio som gjelder, her leser jeg at det å bygge muskler vil minke fettprosent, og også øke forbrenning.... jeg blir forvirret! HVA er den beste måten for en jente (eller for alle generelt..) å gå ned i fettprosent og øke forbrenningen?

jeg trener minimum 3 ganger i uken. slyngetrening, kondisjon på mølle, styrke av de større muskelgruppene.. følger ikke noe fast program ennå, men vil ha flere tips, så jeg ikke er så usikker...

hva har dere erfart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du burde ha fått med deg er at her skrives det ofte om at en god kombinasjon mellom styrketrening og kondisjon vil være det beste for å gå ned i fettprosent. Dette kommer av flere forskjellige ting, og det er relativt godt dokumentert. Du finner vel kjapt artikler med dette temaet herfra om du søker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe joda. jeg har jo det, men jeg har forstått på mange at her er det mye styrke som gjelder, iallefall i de artiklene som er retta mot jenter, mange jenter som er redde for å ta for hardt i, men det begynner jeg å få troa på.. muskler forbrenner mer, så er jo ganske så logisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si det sånn at det som kommer fra iform på du ta med en god klype salt! Nå har ikke jeg lest på den siden på lenge, men for 1 år siden var det veldig mye artikler som var helt på tryne, så sjekk om med andre referanser om det omhandler et større tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse