Gå til innhold

hva med IFORM?


tonelone

Anbefalte innlegg

jeg er ganske nybegynner her inne, og tar til meg all informasjon om både vektnedgang, oppstramming, kosthold osv. jeg har blant annet lagt til iform.nu som startside, der jeg syns de har mange gode tips for jenter, samt mange løpeprogram fra nybegynner til erfaren. de skriver også at dersom man vil ned i fettprosent og øke forbrenning er det cardio som gjelder, her leser jeg at det å bygge muskler vil minke fettprosent, og også øke forbrenning.... jeg blir forvirret! HVA er den beste måten for en jente (eller for alle generelt..) å gå ned i fettprosent og øke forbrenningen?

jeg trener minimum 3 ganger i uken. slyngetrening, kondisjon på mølle, styrke av de større muskelgruppene.. følger ikke noe fast program ennå, men vil ha flere tips, så jeg ikke er så usikker...

hva har dere erfart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du burde ha fått med deg er at her skrives det ofte om at en god kombinasjon mellom styrketrening og kondisjon vil være det beste for å gå ned i fettprosent. Dette kommer av flere forskjellige ting, og det er relativt godt dokumentert. Du finner vel kjapt artikler med dette temaet herfra om du søker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe joda. jeg har jo det, men jeg har forstått på mange at her er det mye styrke som gjelder, iallefall i de artiklene som er retta mot jenter, mange jenter som er redde for å ta for hardt i, men det begynner jeg å få troa på.. muskler forbrenner mer, så er jo ganske så logisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan si det sånn at det som kommer fra iform på du ta med en god klype salt! Nå har ikke jeg lest på den siden på lenge, men for 1 år siden var det veldig mye artikler som var helt på tryne, så sjekk om med andre referanser om det omhandler et større tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har abbonert på Iform fram til tidlig i sommer, og prøvd mange av programmene der uten nevneverdig resultat..Heldigvis oppdaget jeg Fitnessbloggen, og ser for første gang at resultatene kommer slik de skal!:) Så glem hele Iform, og les Fitnessbloggen- da kommer resultatene du vil ha!:)

kunne du satt fingeren på hva du gjorde annerledes ? :) mulig jeg kjenner meg igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abbonerte på Iform jeg også, men sa det opp for en stund siden da hvert nummer hadde en ny, fantastisk måte å få resultater på som var mye bedre enn alt annet man gjorde..:p Fine oppskrifter og noen kjekke artikler, ellers er det mye visvas i bladet. Som i veldig mange andre kvinne- trening og kostholdsblader....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne du satt fingeren på hva du gjorde annerledes ? :) mulig jeg kjenner meg igjen..

Før oppholdt jeg meg stort sett kun på tredemølla eller elipsemaskinen, og avsluttet med noen tamme sit-ups og kanskje noen knebøy og utfall. Evt noen andre "fantastiske" øvelser jeg hadde lest om i det bladet. Nå tilbringer jeg stort sett all tiden på trening i frivektsområdet, og har hovedfokus på gode øvelser som knebøy, markløft, benkpress osv. Det gikk ikke mange uker før fremgangen viste seg, og endelig føler jeg at jeg får noe igjen for timene på trening:) Den viktigste forandringen er nok å komme seg av mølla, og lære seg teknikk på gode øvelser. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viktigste forandringen er nok å komme seg av mølla, og lære seg teknikk på gode øvelser. Lykke til! :)

Tenk om alle jenter/kvinner her i verden hadde forstått det?! Dere som har forstått det får i hvertfall et utrolig forsprang kontra de som er evige tilhenger av mølla fordi de vil stramme opp rompe,lår og er livredde frivekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om alle jenter/kvinner her i verden hadde forstått det?! Dere som har forstått det får i hvertfall et utrolig forsprang kontra de som er evige tilhenger av mølla fordi de vil stramme opp rompe,lår og er livredde frivekter.

Jeg er begynt å fortelle det til alle venninner og jenter rundt meg, men likevel er det veldig få av de som faktisk tror på det, eller er villige til å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før oppholdt jeg meg stort sett kun på tredemølla eller elipsemaskinen, og avsluttet med noen tamme sit-ups og kanskje noen knebøy og utfall. Evt noen andre "fantastiske" øvelser jeg hadde lest om i det bladet. Nå tilbringer jeg stort sett all tiden på trening i frivektsområdet, og har hovedfokus på gode øvelser som knebøy, markløft, benkpress osv. Det gikk ikke mange uker før fremgangen viste seg, og endelig føler jeg at jeg får noe igjen for timene på trening:) Den viktigste forandringen er nok å komme seg av mølla, og lære seg teknikk på gode øvelser. Lykke til! :)

det er vel det jeg har begynt å skjønne :p men hva med kondisjonstrening? hovedfokus på styrke, men regner med du trener kondis og? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel det jeg har begynt å skjønne :p men hva med kondisjonstrening? hovedfokus på styrke, men regner med du trener kondis og? :)

Jada, gjør så klart det:) Pleier ha to økter med 4x4 intervaller og gjerne en fjelltur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke noe glad i Iform. Men det er sikkert en smakssak :D Vi kan ikke like det samme alle sammen.

Men jeg syns det var mye rare artikler o.l på Iform så jeg kutta den ut for lenge siden. Kom inn hit for en stund sida og her er det mye nyttig info og mange hyggelig folk på forumet. Bra artikler og ryddig side :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...