Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal på fest i morgen, så håpet virkelig på raskt svar! :)

Som sagt skal jeg på fest ( med alkohol) og skal ha på meg en stram, hvit kjole. Jeg er ganske tynn, men får fort oppblåst mage, noe som ikke er så veldig gøy med tanke på kjolen.. Har dere noen forslag på hvordan mat jeg bør spise, gjennom HELE dagen slik at jeg blir mett, og i tilegg ikke blir oppblåst eller får "matmage"?? :)

Håper du noen kan svare <3

Klem Johanne :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14700-hjelp-hva-skal-jeg-spise-f%C3%B8r-fest/
Del på andre sider

Fortsetter under...

holde deg for all del unna lakrol, tyggegummi, lettbrus o.l... ;)

Noen hevder de blir oppblåst av brød - andre av melkeprodukter..så du må nok kjenne selv hva som gjelder deg :) Selv regaerer magen min helt fint på yoghurt/skyr/cottage cheese o.l så laktose + mage = sant for min del =)

Annonse

Okei, tusen takk for svar! :) så jeg skal kun spise kjøtt fra frokost og til jeg drar? ;)

Kommer an på når du spiser frokost, og når du skal dra. Jeg, som spiser frokost kl. 16:30, ville spist kjøtt/kylling fisk, men er du i brødboksen om morgenen har det liten betydning klokka 8 om kvelden.

Edit: Ikke det at jeg er voldsomt plaget med å prøve å se bra ut i trange kjoler altså...

Okei, spiser frokost ca halv 6 :) så er det greit om jeg spiser havregryn til frokost da?

Men dere sier jeg skal spise kjøtt, er ikke det veldig tungt å fordøye? Får man ikke endel mage da? ;) (forstå meg rett!)

Ja kjøtt er "tungt" å fordøye, men du blir fortere mett av proteinrike matvarer, og kan dermed spise mindre - og du holder deg mett lengre, som en bonus! :-)

Annonse

Hadde det vore meg så ville eg ete mest mogleg feitt og protein. Meir kcal per gram vare og mindre magefyll. Gjerne litt olje eller liknande, som er full av kaloriar.

Det kjem for så vidt heilt an på korleis din kropp reagerer. Nokon får oppblåst mage av havregryn, andre ikkje. Du må nesten vite kva du eventuelt reagerer på og bør halde deg unna.

Generelt er vel karbohydrat den maten som kan gje mest problem.

Dette funker gjerne veldig greit for meg siden jeg ikke liker noe alkohol i det hele tatt nesten.. Så pleier å ta en styrkeøkt før jeg skal ut på vors og så blir det nesten alltid meg som kjører, og som danser mest uti natta ;) Så med andre ord, en perfekt dag hvor jeg kan planlegge med å få styrketreningen min, samtidig som cardio xD HAHA :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...