Gå til innhold

Anbefalte innlegg

gjorde et forsøk på kjøkkenbenken her med protein/diett is - venter på helt ferdig resultat i fryseren, men "røra" smakte godt

oppskriften er som følger:

300g mager kesam

175g skyr vanilje (skulle vært naturell men butikken hadde ikke)

60g sjokoladeprotein

5ts kakao

5ss sukrin

4stk eggehvitter

enkelt og greit rør sammen hele greia og putt i boks - inn i fryseren- nb fordel å tine på benken el no, den er best "creamy"

næringsverdi pr 100g

118 kcal

22 g protein

5,6 g karb

0,7g fett

kommer tilbake med bilde når frossent resultat er ferdig :)

for den søtmunn som også vil ha mørk sjokoladesaus:

1,5 scoop protein

2 ts kakao

3 ts sukrin

2 eggehvitter

rør sammen "ta-daaaaa!"

skal prøve med bare kesam neste gang skyr vanilje passer nok med jordbær eller skogsbær - ble litt yoghurtis over det - smakte absolutt bra, og mektig som F! - selv om jeg har spisedag klarte jeg å unngå å forspise meg, og det er første gang!

post-20033-14440903169306_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/14451-proteinlavkaloridiett-is/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

• 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg laget nylig en is som var utrolig enkel å lage og ikke minst kjempegod. Jeg hadde ikke såå god tålmodighet da, så den skulle nok stått i fryseren litt lengre. Den ble derfor ikke helt frossen og var litt mousse-aktig inni, men det gjorde ingen verdens ting. Anbefales!

post-1409-14440942734307_thumb.jpg

Oppskrift fra kriweb:

2 eggehvitter

3 ss sukrinmelis

2-3 ts kakao

en klype salt

Eggehvittene piskes stive og luftige med sukrinmelis, smak til når du synes det blir søtt nok. Ha deretter i kakao og en klype salt, vend godt inn og sett i fryseren i 10-20 min. Husk å røre om innimellom.

Inneholder ca 80 kcal.

• 2 uker senere...

Du kan jo prøve å lage proteinfluff, det blir nesten samme konsistens som softis

30-40 gram proteinpulver med minst 50% kasein (sjokoladesmak for sjokoladeis)

200 gram frosne bananer (jordbær er også veldig godt, men kanskje ikke sammen med sjokaladesmak)

1 dl melk

Mos alt først med stavmixer og visp det så opp med en visp.

Og så er det lov å spise ekte fløteis en gang i blant (lørdager, dager med 20 varmegrader, etter en skikkelig god treningsøkt, som trøst etter en dårlig treningsøkt, bursdager, alle helligdager og sånn generelt :p )

Du kan jo prøve å lage proteinfluff, det blir nesten samme konsistens som softis

30-40 gram proteinpulver med minst 50% kasein (sjokoladesmak for sjokoladeis)

200 gram frosne bananer (jordbær er også veldig godt, men kanskje ikke sammen med sjokaladesmak)

1 dl melk

Mos alt først med stavmixer og visp det så opp med en visp.

Og så er det lov å spise ekte fløteis en gang i blant (lørdager, dager med 20 varmegrader, etter en skikkelig god treningsøkt, som trøst etter en dårlig treningsøkt, bursdager, alle helligdager og sånn generelt :p )

Ha ha ;) Det hørtes faktisk godt ut.. Nå er problemet at jeg ikke aner hva proteinpulver jeg skal bruke? Aldri brukt før og har ikke den fjerneste anelse om hva som er bra eller ikke. Jeg trener endel og har tenkt tanken på om jeg skulle kjøpe meg noe, men fant ut at det bare blir mer kalorier på listen. (Eller?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...