Gå til innhold

Armbånd for å måle forbrenning - where to get?


Sven David

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da skal jeg ringe og bestille. Fikk akkurat denne fra Ki Customer Service:

OK, for the Ki Armband + 6 Month Subscription (RRP £221.99 + delivery) we can offer this to you for £159.99 plus Delivery of £12.00.

Da blir det i hvert fall ikke noe særlig dyrere enn fra Amazon, pluss at man ikke trenger å trikse og mikke for å få lov til å ha abo. Jeg rapporterer igjen når jeg får den om det kom tollgebyr og moms på toppen eller ikke :) Jeg mistenker at de som bestiller fra USA får det etter hvert - jeg har hørt om folk som har fått høye krav på fortolling fra spedisjonsselskaper, og den kan gjerne komme flere måneder etter pakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Snakket med Ki nå, og prisen jeg fikk var på "den gamle" versjonen. Core 2, som Ms_OA lenket til kommer i Q4, antakelig vis rundt november. Jeg tittet på videoen mens jeg snakket med Ki og så at den var faktisk *mye* mindre, og antakelig vis liten nok til å gå under skjorten uten at folk jeg jobber med ser den og henger seg opp i fitnesshysteriet mitt :p

Så - jeg kommer til å vente på den og får epost så fort de vet når den er tilgjengelig. Om noen er desperate på å få den "gamle" kan de ta kontakt med meg, så skal de få bestillingsdetaljer. Om flere vil ha den nye, kule, så oppdaterer jeg så fort jeg hører noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering.

Jeg har jo vært i kontakt med Ki Performance mye i det siste, spesielt i påvente av at Core2 skal lanseres. Siden dette tar tid, selve måleren ikke er alt for dyr og jeg skal forsøke å stille i konkurranse har jeg tatt opp kontakten igjen.

Det Tommy i Ki Performance og jeg snakker om nå er en rabatt for oss her inne (og dem vi kjenner osv osv). Jeg vil få en rabattkode som vi kan bruke. De vil være fleksible med tanke på forsendelsesmåte osv for å gi oss en best mulig pris inn til Norge. Jeg skal også snakke med dem om det vil være mulig å få en god pris på en fremtidig "oppgradering" til Core2 for dem som ønsker det.

Slik det ser ut nå får jeg en rabattkode i kveld eller i morgen og jeg kommer uansett til å kjøpe meg en slik. Jeg vil logge jevnlig i loggen min og sammenligne resultatene fra den med endringene jeg får målt i DXA-skanninger fremover og aktiviteten min. Det bør gi en veldig god pekepinn. Om andre ønsker å kjøpe med en gang er det selvsagt åpent for det, men så vidt jeg vet kommer det ikke til å være noen tidsbegrensning på koden så man kan godt vente til jeg har testet den noen uker om man vil. Jeg er gadget-freak, så jeg kommer til å be om å få "overnight express" med DHL eller hva de nå sender den med slik at jeg har den før helgen ;)

Jeg holder dere oppdatert, men i første omgang kommer oppdateringene til å skje i loggen min. Store inntrykk skal jeg forsøke å legge inn her, og rundt eller rett etter konkurransene jeg skal delta i kommer jeg til å skrive en omtale for Fitnessbloggen.

Er det noen spørsmål kan man også sende PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enda en oppdatering - jeg la inn ordren 13 minutter før de stengte i går og fikk pakken ca 11 i dag. Det er jo bare RÅ service :D Størrelsen var også langt mindre enn jeg fryktet. Test kommer :D

[ATTACH]131307[/ATTACH]

Dere får unnskylde kvaliteten. Det kommer bedre bilder etter hvert. Dette er mer for å vise hvor liten den er, og den er helt usynlig under en skjorte.

Jeg får snart en rabattkode som jeg kan dele ut. De fjerner da bl.a. engelsk salgsskatt, så totalprisen blir en god del lavere enn det som står i butikken :)

post-28009-14440968992585_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering etter et halvt døgns bruk.

Armbåndet er mer for å se tilbake på hva man har gjort for å finne ut hva man kan endre på og hva som kan gjøres bedre. For å hente ut data må det kobles til med USB, og siden det skal holde i fire dager i strekk kommer jeg vel til å synkronisere det når jeg dusjer. Hvis jeg husker det (å synkronisere, altså - dusjing pleier jeg å huske :p ). Core støtter med andre ord ikke bluetooth, men slik jeg ser det er ikke det noe farlig. Uansett er ikke app-en mulig å laste ned i Norge (enda). Link-versjonen de selger i USA har bluetooth, men jeg har hørt at den, som alt annet med bluetooth, har sine problemer. Da slipper man i det minste en bekymring ved å vite at det er en manuell jobb ;)

Anyway - jeg fikk jo armbåndet mitt i går og begynte å bruke det ca 14. Web-programmet til Ki Performance har jeg satt opp til å hente ut data fra MyFitnesspal, men man kan også logge kalorier og trening direkte. Mye fleksibilitet, men jeg har alle matvarene mine i MyFitnesspal og gidder ikke å endre på det ;)

Her er i hvert fall det som ble logget i går...

[ATTACH]131403[/ATTACH]

post-28009-14440969070359_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...