Gå til innhold

Armbånd for å måle forbrenning - where to get?


Sven David

Anbefalte innlegg

Nei, den har Bluetooth, det er slik den kommuniserer med telefonen. Jeg bare mente at det ikke er strengt nødvendig å bruke telefon-appen for å benytte armbåndet. Jeg kjøpte direkte fra Amazon.com og fikk den i posten. Kostet meg en plass mellom 1200-1500kr totalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du kjøpte også den uten bluetooth? Hvilket firma brukte du for å få den sendt til Norge og hvor mye ekstra kostet det?

Shipping Method: AmazonGlobal Priority Shipping

Items: $149.99

Shipping & Handling: $33.28

------

Total Before Tax: $183.27

Estimated Tax To Be Collected: $0.00

Import Fees Deposit $46.97

------

Order Total: $230.24

Delivery estimate: Nov. 14, 2012 - Nov. 16, 2012

1 "BodyMedia FIT LINK Armband Weight Management System"

Health and Beauty; $149.99

In Stock

Sold by: Amazon.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shipping Method: AmazonGlobal Priority Shipping

Items: $149.99

Shipping & Handling: $33.28

------

Total Before Tax: $183.27

Estimated Tax To Be Collected: $0.00

Import Fees Deposit $46.97

------

Order Total: $230.24

Delivery estimate: Nov. 14, 2012 - Nov. 16, 2012

1 "BodyMedia FIT LINK Armband Weight Management System"

Health and Beauty; $149.99

In Stock

Sold by: Amazon.com

Kult! Og da kom postens tollgebyrer i tillegg, eller var det inkludert da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det var inkludert - 47 dollar i tollgebyr.

Hmmm...fikk bare opp en som sendte internasjonalt. Amazon skrev at de ikke kunne sende til min primæradresse...

EDIT: På den ene som sendte internasjonalt sto det gratis frakt, men da må jeg vel betale toll og moms ved siden av, vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...fikk bare opp en som sendte internasjonalt. Amazon skrev at de ikke kunne sende til min primæradresse...

EDIT: På den ene som sendte internasjonalt sto det gratis frakt, men da må jeg vel betale toll og moms ved siden av, vil jeg tro?

Det kan jeg dessverre ikke svare på. Er ikke så inni slike regler. Men, jeg ser de må ha gjort noen endringer siden jeg kjøpte det. Når jeg prøver å bestille et armbånd på nytt får jeg også opp at det ikke kan shippes til min adresse:

About Shipping Restrictions

Warranty issues and manufacturer restrictions prevent us from shipping certain products to all geographical locations.

You'll be notified while placing your order if we're unable to ship specific items to the address you've selected. Please also check the product detail pages for any item-specific shipping restrictions.

Buyers outside the U.S. cannot purchase the following types of items from sellers: video games, toy and baby items, electronics, cameras and photo items, tools and hardware, kitchenware and housewares, sporting goods and outdoor equipment, software, and computers.

Synd, men det burde være mulig å få tak i det på en annen måte... jeg gravde litt i hukommelsen og mailen min og da fant jeg dette:

home | Ki Performance

Tror dette er samme produkt bare med en annen branding, samt at det er i England i stedet for USA. Mailet med disse før jeg kjøpte og de sendte til Norge.

HI Sven

We can ship to Norway, however we do normally charge for this and extra £15.00 as this needs to be Airsure/International Signed For post.

Which product are you interested in?

Regards

Sarah

Ki Customer Services

Så dette kan jo være noe å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm...må sjekke til Sverige. Om man sender det poste restante dit skal det ikke være noe gebyr, og om man viser at man ikke bor i EU skal man også slippe EU-skatt. Da kommer man under svenske tollgrensen og kan ta det fritt med seg over grensen selv på svipptur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...må sjekke til Sverige. Om man sender det poste restante dit skal det ikke være noe gebyr, og om man viser at man ikke bor i EU skal man også slippe EU-skatt. Da kommer man under svenske tollgrensen og kan ta det fritt med seg over grensen selv på svipptur :D

Si ifra hva du finner ut. Er meget interessert i dette selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det fungere med Jetcarrier? Da sender butikken til en postboks i USA, jetcarrier sender pakken videre til Norge.

Antakelig vis, men vent på å høre hva jeg får som svar. Sender man poste restante til Sverige vil man komme under tollgrensen, og mange EU-butikker selger uten EU-skatt om man beviser at man bor i Norge. Da kan den fort komme under tusenlappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en del om og men har vi kommet oss hit:

Hi,

I’m interested in buying the armband and would like to just check a couple of things with you beforehand.

I live in Norway, but would like it shipped poste restante to Sweden. How much is shipping then? Also, as I can prove I’m not a EU citizen, I would like a quote without English sales tax. What proof of address do you need? Is a copy of my passport good enough?

If you ship poste restante to Sweden and remove sales tax for Norwegian customers I am sure I can get you a lot of customers.

Thank you for your enquiry. I have passed this to my Commercial Department to see what information they'd need to do this.

We can ship to Norway and would normally need to charge £15.00 for postage by Airsure, however this is also dependant on the package you choose.

We have just received a shipment of the new model Ki Fit Core Armbands, which are smaller and lighter in weight and colour - the technology remails the same.

I will contact you when I have the information.

Like I said, I’m mostly interested in having it sent poste restante to Sweden as that will save me a whole lot of money. If sent to Norway I will have to pay 25% tax on top of the price+shipping from you in addition to £20 in customs fee. If sent to Sweden I can save this as it’s inside the EU.

If this is possible for you (selling it without UK taxes upon proof of me living outside EU and then sending it poste restante to Sweden) I know at least four people who are going to buy one from you. Add to this a lot of members on the fitness board I’m active on.

This is completely legal. I just wanted to emphasize that.

Sorry, likewise, we can ship to Sweden. I am finding out the info needed to purchase without UK VAT.

Jeg holder dere oppdatert, men til nå ser det ut til at man kan komme i land for rundt tusenlappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dumt spm kanskje, men leste så vidt inne på sidene til BodyMedia nå, og lurer bare på, snakker den med myfitnesspal? Og hvordan er det med (mengde)målingene - er de i amerikansk standard, eller får du valgt de om til metrisk (høyde, vekt etc)?

Edit: jeg fant ut at den både snakker med Myfitnesspal og Garmin HRM - supert! (y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har fått en oppdatering nå - ved kjøp fra Norge fjerner de EU-salgsskatt, så da blir den ca 20% billigere. Om man sender poste restante til Sverige kan de ikke fjerne skatten, for de trenger proof of address. MEN - vi jobber med en måte å få den såpass rimelig at den kommer frem til Norge tilsvarende om vi ikke hadde betalt norsk salgsskatt. Priser bør komme i morgen - send meg melding om noen er interesserte. Dette kan bli skikkelige gode priser :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med mer info når jeg får bestilt og har mottatt mitt. Jeg tror de som bestiller fra statene kommer til å få en ubehagelig opplevelse når tollkravet kommer - og for private speditører kan det komme etter et halvår. Men - mitt går gjennom vanlig post, så da ser man med en gang hva totalen kommer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...