Gå til innhold

Armbånd for å måle forbrenning - where to get?


Sven David

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kan jo bestille via en adresse i USA (har ikke gjort det selv, men sikkert noen andre som har erfaring, vet Espen Espelund har noe slikt)

Men er litt skeptisk til produktet. Om det så er nøyaktig så vil du ikke klare å loggføre inntaket helt nøyaktig. Det er minst 10% usikkerhet rundt hvor mye kalorier det faktisk er i maten vi spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bestille via en adresse i USA (har ikke gjort det selv, men sikkert noen andre som har erfaring, vet Espen Espelund har noe slikt)

Men er litt skeptisk til produktet. Om det så er nøyaktig så vil du ikke klare å loggføre inntaket helt nøyaktig. Det er minst 10% usikkerhet rundt hvor mye kalorier det faktisk er i maten vi spiser.

Ja det er sant, men det er forbrenningen jeg er interessert i. Mange bra artikler på den siden her:

BodyMedia FIT Armband Review | COACH CALORIE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett noen nøytrale tester på nøyaktigheten?

Nei, men jeg antar Coach Calorie er nøytral. Jeg bare linka til den artikkelen men skulle kanskje linket til hovedsiden: Coach Calorie - Taking an evidence-based approach to fitness [1].

Det er mulig han får penger under bordet, men sånt kan man aldri vite likevel.

Børgis har jo brukt noe lignende, bare at det het BodyBug(g)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyle McDonald anbefaler den faktisk. Selfølgelig usikkerhet, men du får med ganske mange flere variabler enn det er mulig å ta hensyn til i nettkalkulatorene.

Sikkert veldig hendig om du har veldig varierende aktivitetsnivå og trenger å justere diett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyle McDonald anbefaler den faktisk. Selfølgelig usikkerhet, men du får med ganske mange flere variabler enn det er mulig å ta hensyn til i nettkalkulatorene.

Sikkert veldig hendig om du har veldig varierende aktivitetsnivå og trenger å justere diett :)

Jeg tror det er verd et forsøk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyUS.com - MyUS.com - Top Rated Package and Mail Forwarding

videresender pakker til Norge, men mange firmaer nekter å sende til de. Jeg ville sett om det finnes på Ebay sin Buy it now auction. Det koster som regel det samme eller mindre enn i nettbutikker, og de sender ofte til Norge.

De har det på Amazon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg har gjort noe dumt nå, og at 230USD kan gå fløyten. Egentlig må man være fra USA for å være kunde. Man trenger en konto for å kunne bruke armbåndet. Når man signer opp kan man ikke velge Norway for å si det sånn, men jeg kom meg igjennom med litt juks.

Problemet oppstod når jeg skulle laste ned iPhone app til armbåndet. Det er ikke noe man strengt tatt trenger men det er noe jeg veldig gjerne vil ha. Appen deres finnes ikke når jeg søker, så antakelig er denne også begrenset til land. Jeg fant den på iTunes men da jeg prøvde å laste den ned fikk jeg beskjed om at mitt brukernavn kun var gyldig på den norske iTunes store.

So what to do? Jeg har rett og slett kontaktet dem via epost og ærlig fortalt hele historien. Så får vi se om de vil strekke seg for å la meg være kunde eller om de stenger kontoen. Hvis de stenger den er 230USD all gone (men det er vel ikke mer enn hva folk bruker på byen på en kveld)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg noen iPhone, så har ikke peiling på mulighetene.

Men, om du får koblet opp mot en proxy/vpn i USA, så får du US ip, og US apps.

Evt.. Jailbrake?

Jeg fikk fiksa det. Bodymedia var veldig imøtekommende og de forstod meg godt, hehe. Jeg kunne fortsette å være registrert hos dem.

De kunne ikke hjelpe meg med iPhone appen men etter å følge denne guiden har jeg appen på iPhonen min :)

How to Install Apps from iTunes Store That Aren't Available in your Country

Alt OK. Nå er det bare å se om armbåndet er noe tess!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da har jeg brent 665 kcal til nå i dag. Synes det var litt mye på 1,5 timer....

Merk at her skal ikke bare være aktviteter som er inkludert, men også kroppens egen basalforbrenning

Bør vel bruke den et helt døgn før du får noe fornuftige resultater? Så det stod noe om at den vil kalibrere seg selv også jo lengre tid du bruker den.

Gikk sinnsykt fort å få den, ble den sendt fra USA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...