Gå til innhold

Innebandy spiller tatt i doping - Jack3d


Gjest Ukjent666

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hvorfor er det morsomt? Det handler om en 17-18 åring som ikke får drevet med det han liker best i verden, fordi han har blitt lurt til å kjøpe et

For det første så synes jeg ikke det er noe gøy at han ikke for drive med det han brenner for!

Jeg ler fordi jeg mener at Norge har for strenge lover og regler når det gjelder kosttilskudd.Setter man det litt på spissen så

er det ikke lenge før at proteinpulver kommer på dopinglisten:p!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
hvorfor er det morsomt? Det handler om en 17-18 åring som ikke får drevet med det han liker best i verden, fordi han har blitt lurt til å kjøpe et skittent kosttilskudd.

Lol'd pga Jack3d.. Norges lover osv er jo latterlig.... Snart må vi betale for å tørke oss i rævva osv... Samtidig som at vi MÅ bare spise det staten sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en amatør. Han skulle jo heller dratt til legen sin og blitt hooket opp med astmamedisiner sånn som resten av toppidrettsutøverne gjør. Hadde nok gitt mye bedre resultater enn Jack3d også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en amatør. Han skulle jo heller dratt til legen sin og blitt hooket opp med astmamedisiner sånn som resten av toppidrettsutøverne gjør. Hadde nok gitt mye bedre resultater enn Jack3d også.

Er astmamedisiner fremdeles på dopinglisten? Med mindre man har astma eller andre betennelsestilstander i bronkiene vil de ikke ha noen særlig effekt.

På forelesning om astma for to dager siden diskuterte vi dette, og legen som holdt forelesningen sa at han mente det var tatt av listen. Tidligere måtte de teste mange idrettsutøvere for å dokumentere astma, men det var det slutt på nå. Det handlet om at selv om disse medisinene kunne ha en minimal effekt på luftveiene, så hadde de samtidig en tilsvarende negativ effekt på hjertekapasiteten, slik at de totalt sett ikke regnes som prestasjonsfremmende (med mindre du faktisk har astma da).

Angående Jack3d, så er ikke dette første utøveren som er tatt i doping pga dette, og at Methylhexaneamine står på dopinglisten har vel ikke vært noen hemmelighet. Har vært diskutert en god del ganger her på forumet hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Er astmamedisiner fremdeles på dopinglisten? Med mindre man har astma eller andre betennelsestilstander i bronkiene vil de ikke ha noen særlig effekt.

På forelesning om astma for to dager siden diskuterte vi dette, og legen som holdt forelesningen sa at han mente det var tatt av listen. Tidligere måtte de teste mange idrettsutøvere for å dokumentere astma, men det var det slutt på nå. Det handlet om at selv om disse medisinene kunne ha en minimal effekt på luftveiene, så hadde de samtidig en tilsvarende negativ effekt på hjertekapasiteten, slik at de totalt sett ikke regnes som prestasjonsfremmende (med mindre du faktisk har astma da).

Angående Jack3d, så er ikke dette første utøveren som er tatt i doping pga dette, og at Methylhexaneamine står på dopinglisten har vel ikke vært noen hemmelighet. Har vært diskutert en god del ganger her på forumet hvertfall.

Vet det ang Jack3d^^ Er en grunn for at jeg selv ikke kjøper "sånne produkter":) Men synes fortsatt mye av reglene er strenge.... :) Jeg får ikke ta inn en høy dose med d-vitamin-_- selvom jeg i en alder av 18-21år har fått slitasje i korsygg(virvler)...men men! Vi skal jo ikke klage egentlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes antidoping norge burde vært sitt ansvar bevisst og tilbydt en gratis analysetjeneste. Om du kjøper et tilskudd kan du sende inn en prøve, og få svar innen 14 dager om det inneholder noen forbudte sporstoffer. Dette kunne deretter legges ut i en database på adn sine sider, med beskrivelse på når kosttilskuddet er testet, og hva resultatet var. ADN kunne også med fordel inngått samarbeid med en rekke kosttilskuddsprodusenter, slik at man kunne samarbeide om analyse av tilskudd.

Slik det er i dag, så er det opp til envher utøver å passe på at man ikke får i seg forurenset tilskudd. Men det er naivt å tro at du skal plutselig få alle idrettsfolk til å la være å ta tilskudd. Når så en ungdom, som kanskje ikke vet bedre, tester positivt på et forurenset tilskudd så er det bare trist. Jeg synes ikke at vedkommende ungdom har gjort en så veldig stor blunder, og jeg mener at en evt. straff (utestengelse fra all organisert idrett) er veldig strengt ifht. forseelsen. All den tid man ikke har bevisst gått inn for å benytte dopingmidler, så synes jeg at dette er på kanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes antidoping norge burde vært sitt ansvar bevisst og tilbydt en gratis analysetjeneste. Om du kjøper et tilskudd kan du sende inn en prøve, og få svar innen 14 dager om det inneholder noen forbudte sporstoffer. Dette kunne deretter legges ut i en database på adn sine sider, med beskrivelse på når kosttilskuddet er testet, og hva resultatet var. ADN kunne også med fordel inngått samarbeid med en rekke kosttilskuddsprodusenter, slik at man kunne samarbeide om analyse av tilskudd.

Det hadde selvsagt vært ideelt, men det ville også kostet mye.

Nå er det bare å lese på innholdsdeklarasjonen at Jack 3D og mange andre stoffer inneholder metylheksanamin (Geranium). Samme gjelder for veldig mange PWO og fatburners så sjekk innholdet nøye om man vil holde seg innenfor reglene. Husk at man kan også bli utestengt fra flere treningssentre for bruk av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde selvsagt vært ideelt, men det ville også kostet mye.

Nå er det bare å lese på innholdsdeklarasjonen at Jack 3D og mange andre stoffer inneholder metylheksanamin (Geranium). Samme gjelder for veldig mange PWO og fatburners så sjekk innholdet nøye om man vil holde seg innenfor reglene. Husk at man kan også bli utestengt fra flere treningssentre for bruk av dette.

Problemet er at å lese innholdsdeklarasjonen ikke alltid er tilstrekkelig. Hvor mye ville det kostet, ville vært vinn-vinn for alle parter. Antidoping Norge fikk mer godwill, produsentene fikk goodwill og utøverene kunne være tryggere på det de kjøpte.

Er analysetestene så fryktelig vanskelige og kompliserte, er det ikke maskiner som tar seg av denne jobben? Dessuten får ADN overført millioner fra det offentlige hvert år, men jeg har mer inntrykk av at de er opptatt av å drive skremselspropaganda ifht. doping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...