Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok altfor mange som tror det ja. Husker da jeg var gravid selv, har vel aldri vært så opptatt av hva jeg har puttet i munnen noensinne :) *proud*

Offtopic, men :

WHAAAT! Har den kroppen vært igjennom en graviditet ? Enda mer creds! (y) *bow*

Spørsmålet om for mye proteiner kom ikke fra ei som var gravid heller, gjorde den?

tumblr_mc24npqHBS1rrelif.png

Eh, jo? Read the posts...

Hva slags negative innvirkninger vil det ha hvis man spiser mer enn la oss si 2g\kg? Og hvis man er veldig overvektig har det vel ikke noe for seg å gå ned i vekt, heller bare fokusere på å spise sunt istedet? Da vil man jo sannsynligvis gå ned noen kilo også, men hva har dette å si når man er gravid?
Jeg har selv vanskelig for å tro at ingredienser jeg knapt kan uttale er 100% kurant å spise i mengder under graviditeten.

Har jeg misforstått her??

At man har problemer med å uttale ingrediensen, betyr ikke at den er ukurant.

Mange har for eksempel problemer med å uttale docosahexaensyre, selv om, utifra min forståelse, det vil være gunstig for omtrent samtlige. Det er bare det at en del ord og uttrykk som vi har i dagligtalen blir for lite spesifikke i en innholdsfortegnelse.

Annonse

Gjest Jester
Som sagt så lagrer vi en del uheldige stoffer i fettvevet vårt, deriblant tungmetaller og dioksiner, og disse frigjøres til blodbanen sammen med fettsyrene når vi går ned i vekt. Alt som er i blodbanen (nesten hvertfall) vil også gå til fosteret, ettersom moren deler blodet sitt med fosteret. Dette er stoffer som blant annet kan virke nevrotoksisk og påvirker fosterets utvikling.

Vil også fortsette og overføres til barnet via morsmelken etter fødsel :) Bare som et lite tillegg

Vil også fortsette og overføres til barnet via morsmelken etter fødsel :) Bare som et lite tillegg

Jepp, slanking under amming er heller ikke å anbefale. De fleste går en del ned i vekt i denne perioden rett og slett fordi ammingen i seg selv er energikrevende, men dessverre er det også mange som går inn for å komme så fort som mulig tilbake "i form" etter en graviditet, noe som ikke er veldig gunstig for barnet om man samtidig ammer.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...