Gå til innhold

Knebøy og markløft - Teknikk

Anbefalte innlegg

Gjest SlettetBruker3
Vil i alle fall anbefale deg å ha det i bakhodet neste gang du er i nærheten av en butikk som kan selge sånt!

Ja røret mitt er en fest for øyet, ingen tvil om det! Ser supersmart ut der jeg ruller rundt midt på gulvet også!

Will do!

Gleder meg allerede! Det er ikke nok med at jeg er den eneste jenten i styrkeavdelingen på senteret mitt (har faktisk aldri sett noen andre jenter der!), jeg vil også være den som ruller rundt på et rør!

Fortsetter under...

Will do!

Gleder meg allerede! Det er ikke nok med at jeg er den eneste jenten i styrkeavdelingen på senteret mitt (har faktisk aldri sett noen andre jenter der!), jeg vil også være den som ruller rundt på et rør!

Gjenkjennelsesfaktoren blir virkelig ikke høyere! Go for it!

Jeg bruker disse:

RumbleRoller foam roller exercises

Her er det også en film, men forklaringene i linken ovenfor er ganske greie: Få bedre mobilitet med skumrulle - Fitnessbloggen

Bare å husk og rulle med muskelen, og ikke på tvers :)

Annonse

Gjest SlettetBruker3
Jeg bruker disse:

RumbleRoller foam roller exercises

Her er det også en film, men forklaringene i linken ovenfor er ganske greie: Få bedre mobilitet med skumrulle - Fitnessbloggen

Bare å husk og rulle med muskelen, og ikke på tvers :)

Aah, tror jeg gjemmer meg inne på girlcorner når jeg gjør dette jeg.

• 5 uker senere...
Gjest SlettetBruker3
Bra jobba (y) Kan jeg spørre hva konkret du har gjort? Kun dynamisk oppvarming/rulle i forbindelse med økter, eller har du tøyd utenom også? Evt. hva? Jobber med samme "prosjekt" som deg, og tar imot alle tips jeg kan få :)

Har brukt skumrulle, sekvensen for forbedret hoftemobilitet og dynamisk oppvarming før hver styrkeøkt :) Ikke tøyd noe utenom. Så har jeg hatt filmer som jeg har sett på selv, og noen jeg har lagt ut her! Det hjelper veldig mye!

Har brukt skumrulle, sekvensen for forbedret hoftemobilitet og dynamisk oppvarming før hver styrkeøkt :) Ikke tøyd noe utenom. Så har jeg hatt filmer som jeg har sett på selv, og noen jeg har lagt ut her! Det hjelper veldig mye!

Så bra, da er det vel bare å fortsette ca som jeg gjør :) Men filme litt mer... Hvor lang tid bruker du på denne oppvarminga forresten, sånn samlet sett?

Gjest SlettetBruker3
Så bra, da er det vel bare å fortsette ca som jeg gjør :) Men filme litt mer... Hvor lang tid bruker du på denne oppvarminga forresten, sånn samlet sett?

Ja, gjør det! Filming er gull verdt:)

Det blir fort rundt 20 minutter eller halvtime!

Gratulerer med knallbra løft :)

Tusen takk! :D

• 1 måned senere...

Annonse

Angående markløft ( litt seint ute men :p )

Ikke rykk i stanga når du løfter. Dra kontrollert stanga opp av gulvet. Du kan gjerne starte med å dra spennet ut av stanga, dvs dra i stanga til du kjenner den blir meget tung, også dra det du har. Rykking har lett for å ødelegge ting i denne kroppen ;)

Skal man ikke ha noe vondt i ryggen overhodet ( utenom støl ) hvis man gjør markløft og knebøy riktig?

Visst du har utført teknikken riktig, skal det ikkje vera noko form for smerte i ryggen, utenom sårhet. Du kan ha riktig teknikk, men få vondt i ryggen grunna for stor belastning.

Visst du har utført teknikken riktig, skal det ikkje vera noko form for smerte i ryggen, utenom sårhet. Du kan ha riktig teknikk, men få vondt i ryggen grunna for stor belastning.

Jeg er enig der. Har aldri fått smertert noen steder etter å ha trent disse, utenom når jeg har løfta feil, da har jeg vært klar over feilen og hva smerten kom av :)

Jeg gjorde en feil i går som gjorde ganske vondt i et kvarter fordi noen bablende fjortizzer satte seg på stepkassene til markløftene RETT bak meg mens jeg drev på med siste sett knebøy, da mister jeg konsentrasjonen.. Men styrkeøkten før der og den i går så får jeg litt vondt i ryggen, jeg vet ikke om det er pga feil teknikk eller bare fordi jeg løfter, jeg klarer ikke legge hodet framover mot brystet fordi det gjør vondt de siste cm nederst i korsryggen ( om dette var leselig og forstålig ) Noen som vet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...