Gå til innhold

Hva er alfa omega å spise etter styrketrening for å bevare muskelmasse?

Anbefalte innlegg

Trener 2 ganger i uka med styrke og lurte på hva som er bra å spise etter trening for å bevare muskelmassen?

-Sånn som jeg spiser nå så spiser og drikker jeg:

Rett etter trening en sånn liten kartong (den som er mindre en 0,5l kartongen, husker ikke hvor mye det er i de!) med Litago sjokolade drikk.

-En halvtime senere fra 1-2 wasa husman knekkebrød med makrell i tomat med agurk på eller 1-2 knekkebrød med kyllingfilet krydret med ost å paprika! Altså 3 knekkebrød totalt!

Er dette grei kost eller skal jeg spise noe annet?

Beklager men jeg er nybegynner på dette så er ikke helt sikker på om jeg gjør det rette?

Men prøver så godt jeg kan!

Jeg er usikker på om jeg trenger å forbrenne noe fett eller ikke men har bestemt meg for å bygge muskler og ikke tenke så mye på det magefettet jeg har men heller prøve å stramme det opp!

Kjenner at det jeg har av magefett ikke er det store når jeg strammer så regner med at det meste forsvinner bare jeg får begynt med litt knebøy og fokusere på baseøvelser.

Btw

Folk er så kritiske til brød! Men hva skal man spise hvis man ikke skal spise så mye brød?

Er knekkebrød greit eller?

Fortsetter under...

Før var det et "must" å få i seg proteiner og carbs senest en halvtime etter treningsøkten,men nå vet man at proteiner tar såpass lang tid å tas opp i kroppen(vi snakker flere timer), så er det ikke så voldsomt viktig å få i seg masse næring så fort man går ut av gymmet. Sikkert greit å få i seg typ sjokolademelk etter trening for en oppkvikkende effekt,men.

Hvilke treningsmål har du?

Jaha men det er vel greit og spise litt etter trening?

Har hørt at det er bra å drikke sjokolademelk, har ikke helt fått med meg hvorfor det er bra men det var nu en artikkel her inne husker jeg hvor det sto at det var greit å drikke sjokolademelk etter trening!