Gå til innhold

iHerb-tråden


Tessa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Eskimo skal være et rent Omega 3 produkt.

Mulig jeg tar feil, men jeg trodde man burde satse på et produkt med høyt DHA/EPA innhold. Denne inneholder mer av begge.

3 "eskimokapsler" gir;

- 210-270 mg EPA

- 130-175 mg DHA.

1 "RxOmega-3 Factors" gir;

- 400 mg EPA

- 200 mg DHA.

Etter EPA/DHA innholdet å dømme, så er ikke jeg i tvil hva jeg ville valgt. Kvaliteten kan jeg dog ikke si noe om - så mye kunnskap har jeg desverre ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med omega-3?

Noen som har noe å anbefale fra iherb?

http://www.iherb.com/Now-Foods-Super-EPA-Double-Strength-240-Softgels/8305?at=0 og http://www.iherb.com/Now-Foods-Super-EPA-Molecularly-Distilled-120-Softgels/858?at=0. Fikk begge disse i posten forrige uke, virker som et bra og "safe" produkt. Også veldig høye verdier av EPA og DHA, noe som gjør at det blir ganske billig sett i forhold til hvor mye omega-3 man får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg tar feil, men jeg trodde man burde satse på et produkt med høyt DHA/EPA innhold. Denne inneholder mer av begge.

3 "eskimokapsler" gir;

- 210-270 mg EPA

- 130-175 mg DHA.

1 "RxOmega-3 Factors" gir;

- 400 mg EPA

- 200 mg DHA.

Etter EPA/DHA innholdet å dømme, så er ikke jeg i tvil hva jeg ville valgt. Kvaliteten kan jeg dog ikke si noe om - så mye kunnskap har jeg desverre ikke ;)

Hei. Enig at innholdet av EPA og DHA er høyere i den du anbefalte, men det er bedre å ta omega 3 flytende for å unngå kapsel (som enkelte kan reagere på bl.a. gelatin). Så er det mye lettere å maskere et dårlig produkt med en kapsel rundt, men skal man ha flytende må det ikke være syntetisk søtning og mye annet urent med i produktet. Jeg sjekket ut nettsiden til Dr. Michael Murray som står bak produktet du anbefalte og han virker svært seriøs og på rett spor (kan vel ikke si det om så mange vanlige leger desverre). Eller så vil jeg anbefale da den flytende varianten av det du anbefaler. Som vanlig må man ta mer enn det myndigtetene anbefaler (om dere ikke har merket det så er anbefalte dagsdoser på f.eks. vitamin C latterlig lavt. I tilegg anbefaler jeg å lese dette (generelt om Omega 3). Tror jeg skal bestille denne selv i dag (1 teskje inneholder da 1500 mg EPA og 750 mg DHA:

NFS-03574-0.jpg

Natural Factors, RxOmega-3 Factors, EPA 1,500 mg / DHA 750 mg, Natural Orange Flavor, 8 fl oz (237 ml)

Pharmaceutical Grade

$23.99 $39.95 (40% Off)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må endre svar til en annen olje. Det ringte ei bjelle her. Har kjøpt av et norsk firma (Bio Nature) før som leverer til terapeuter. Jeg kjøpte den oljen før jeg visste om iherb og da betalte jeg vel 290 kr for 273 ml. Fant den samme oljen her på Iherb til denne prisen (ca- kr 127) som er under halv pris for samme oljen. Har prøvet den før og den virket topp på meg, bare så dyr i Norge, men her:

NOR-02763-0.jpg

Nordic Naturals, Omega-3, Purified Fish Oil, Lemon Flavor, 8 fl oz (237 ml)

$21.21 $24.95 (15% Off)

Vurderer å ta den med naturlig D3 og Evitamin:

NOR-02765-0.jpg

Nordic Naturals, Omega-3D, Purified Fish Oil with Vitamin D3, Lemon Flavor, 8 fl oz (237 ml)

$22.06 $25.95 (15% Off)

Så nå bestiller jeg! Viktig for helsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nå snart en måned siden jeg bestillte to pakker fra iherb, og bare fått den ene :(

Hvis pakker blir stoppet i tollen, får jeg noen melding om det?

Hei. Du får kun melding dersom noe i pakken er "ulovlig" etter min erfaring. Da blir pakken returnert. Har selv opplevet at det kan ta lang tid. Lykke til :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg må endre svar til en annen olje. Det ringte ei bjelle her. Har kjøpt av et norsk firma (Bio Nature) før som leverer til terapeuter. Jeg kjøpte den oljen før jeg visste om iherb og da betalte jeg vel 290 kr for 273 ml. Fant den samme oljen her på Iherb til denne prisen (ca- kr 127) som er under halv pris for samme oljen. Har prøvet den før og den virket topp på meg, bare så dyr i Norge, men her:

NOR-02763-0.jpg

Nordic Naturals, Omega-3, Purified Fish Oil, Lemon Flavor, 8 fl oz (237 ml)

$21.21 $24.95 (15% Off)

Vurderer å ta den med naturlig D3 og Evitamin:

NOR-02765-0.jpg

Nordic Naturals, Omega-3D, Purified Fish Oil with Vitamin D3, Lemon Flavor, 8 fl oz (237 ml)

$22.06 $25.95 (15% Off)

Så nå bestiller jeg! Viktig for helsen

:)

Er "fiskesmaken" veldig fremtredende på disse fiskeoljene? HATER transmak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg tror det smakte litt fisk ja. Men ikke så ille som tran og ikkenoe gulping med fiskesmak. Jeg synes ikke det var noe problem. Tviler på at vanlig tran er særlig sunt, men denne har etter mitt skjønn topp kvalitet til tross for ørlite grann fiskesmak:

NOR-02763-0.jpg

Nordic Naturals, Omega-3, Purified Fish Oil, Lemon Flavor, 8 fl oz (237 ml)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjælp! Jeg er helt ny på iherb, men har lagt inn en bestilling nå, og siden jeg ville ha varene så kjapt som mulig, valgte jeg ups-levering til 24$. Men, når jeg nå prøver å legge inn ny bestilling, så får jeg ikke opp andre alternativer enn de dyre shippingmetodene. Har til og med laget ny bruker for å få det til, men det går ikke :( Noen som vet hva jeg må gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjælp! Jeg er helt ny på iherb, men har lagt inn en bestilling nå, og siden jeg ville ha varene så kjapt som mulig, valgte jeg ups-levering til 24$. Men, når jeg nå prøver å legge inn ny bestilling, så får jeg ikke opp andre alternativer enn de dyre shippingmetodene. Har til og med laget ny bruker for å få det til, men det går ikke :( Noen som vet hva jeg må gjøre?

Sjekk vekta på pakken. "and weighing 4 lbs (1814 grams) or less. This shipment method has a 1 to 4 week delivery time." Er den for tung så får du den ikke til den billigste frakten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Er "fiskesmaken" veldig fremtredende på disse fiskeoljene? HATER transmak!

Hei. Har tatt inn og testet på nytt: NOR-02763-0.jpg

Nordic Naturals, Omega-3, Purified Fish Oil, Lemon Flavor, 8 fl oz (237 ml)

Jeg synes smaken var knallbra. Ikke noe fiskesmak der etter mitt skjønn, bare god sitron. For mer info på norsk her (koster forøvrig fra kr 229,- til kr 290,- for samme flasken i Norge + norsk porto).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...