Gå til innhold

Påstand: Det er svært vanskeligt at få jobb som PT...


Flashja

Anbefalte innlegg

Hej alle!

Trenger deres hjelp her :)

Jeg skal begynde på PT utdannelsen hos AFPT i slutten av sep, hvilket jeg ser frem til.

Har søkt støtte til dette. Uten, at skulle komme med for mange personlige oplysninger her, fik jeg netop en telefon fra en "vigtig" dame ang. dette, men hun mente at det var veldig vanskeligt at få seg jobb indenfor faget og at det ofte ikke var lønnet. Må jo le lidt af sidste påstand.

Men dere som allerede jobber som PT eller evt. søker eller har søkt. Hvad er deres holdning og erfaring til dette? Har det været veldig vanskeligt at få jobb?

Håber, på lidt respons folkens!! :D

God onsdag!

Vh.

Flashja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Det kommer vel ann på hvor du bor i verden også da. Her hvor jeg bor så tror jeg ikke at det er mulig å SLÅ ANN som PT uansett om jeg hadde vært en av Norges råeste PT'r.. Det er rett og slett ikke marked for det her jeg bor dessverre.

Nærmeste treningstudio i fra der jeg bor som kanskje har plass/råd til å ansette PT'r, er vel Hamar tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel ann på hvor du bor i verden også da. Her hvor jeg bor så tror jeg ikke at det er mulig å SLÅ ANN som PT uansett om jeg hadde vært en av Norges råeste PT'r.. Det er rett og slett ikke marked for det her jeg bor dessverre.

Nærmeste treningstudio i fra der jeg bor som kanskje har plass/råd til å ansette PT'r, er vel Hamar tror jeg.

Du skal aldri si aldri. Må da være nok av studenter som trenger litt hjelp etter litt for mye grandis og øl, og isolasjonsdepresjoner;) Kanskje FSK eller TMBN trenger et lite løft også:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Rena leir har eget studio som dem driver med treningen sin i,så Avancia er litt mer for oss sivile! Dessuten så er det i følge dem som har trent i leieren, utrolig trangt å fælt der. Studentene trenger helt klart litt guiding med tanke på inntak av både alkohol og mat :p Det er ansatte noen "PT`r" på studioet mitt, men det som er så LATTERLIG er at dem er studenter som veileder andre intetanene medlemmer for da får dem trene gratis. Godt dem er kvalifiserte sier jeg.. NOT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hvor jeg bor er det ikke marked - folk er helt klart ikke interessert i å betale penger for å komme i form, så jeg måtte rykke inn annonse i avisen. Vil ikke folk komme til Muhammed, så får Muhammed komme (hjem) til folk. Da når jeg et mye bredere publikum, og når folk i BYER hører om en PT, DA er tonen annerledes. På landet, selveste bondelandet, så skjønner ikke folk hvorfor en skal holde seg i form, det er jo mye mer spennende med korn og hvor store spener den siste kua hadde....Betale for å trene, nei vet du hva....da vil jeg heller ha et infarkt eller to, er det jeg ofte får høre. Av folk som allerede er på senteret, så er de ofte her fordi det er et "nødvendig onde". Slå den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hvor jeg bor er det ikke marked - folk er helt klart ikke interessert i å betale penger for å komme i form, så jeg måtte rykke inn annonse i avisen. Vil ikke folk komme til Muhammed, så får Muhammed komme (hjem) til folk. Da når jeg et mye bredere publikum, og når folk i BYER hører om en PT, DA er tonen annerledes. På landet, selveste bondelandet, så skjønner ikke folk hvorfor en skal holde seg i form, det er jo mye mer spennende med korn og hvor store spener den siste kua hadde....Betale for å trene, nei vet du hva....da vil jeg heller ha et infarkt eller to, er det jeg ofte får høre. Av folk som allerede er på senteret, så er de ofte her fordi det er et "nødvendig onde". Slå den...

Hvordan ble det etter du hadde lagt ut en annonse ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ble det etter du hadde lagt ut en annonse ?

Tregt i starten, men etterhvert som jungeltrommene gikk, så ble det til tider veldig morsomt - spesielt sent på våren og tidlig på høsten. Er "enerådende" på denne måten her i området - kommer hjem til folk og trener dem - det er noe som virkelig passer folk med tidsklemmer både her og der. 30 minutter høyintensitet og folka er kjørt. Trenger ikke mer, men da må du også vite hva du gjør, sånn at folk får valuta for pengene. Men som sagt, det er folk fra byene som kjøper denne tjenesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tregt i starten, men etterhvert som jungeltrommene gikk, så ble det til tider veldig morsomt - spesielt sent på våren og tidlig på høsten. Er "enerådende" på denne måten her i området - kommer hjem til folk og trener dem - det er noe som virkelig passer folk med tidsklemmer både her og der. 30 minutter høyintensitet og folka er kjørt. Trenger ikke mer, men da må du også vite hva du gjør, sånn at folk får valuta for pengene. Men som sagt, det er folk fra byene som kjøper denne tjenesten.

Så det ble ikke noe styrketrening med vekter?

Ingen kunder på et treningsstudio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min påstand: Har et senter rundt 1000 medlemmer kan jeg jobbe fulltid som personlig trener over alt i hele Norge uavhengig av lokalitet.

Jeg hadde 8 pt introduksjonstimer på et lite senter i Hønefoss for å hjelpe de. Fire kjøpte 10 timer med pt. Tre ville prøve den aktuelle treneren først (da jeg ikke jobber der selv) og en hadde kjøpt program av Børge fagerlig og ville gå igjennom øvelsene, hehe. Så på bygda Hønefoss var 8 av 8 interesert i personlig trening. Og da solgte jeg ikke meg selv en gang (som vanligvis er mitt sterkeste kort;) )

Jeg valgte å trappe opp med pt kunder for to uker siden, og har denne uken 20 pt (klokketimer) det er en 50% stilling fylt på en uke. Min resterende 50% stilling er jeg regionsjef for pt produktet i elixia.

Pt er ikke avhengig av markedet. Pt er personavhengig. Du trenger ca 30-40 kunder for å jobbe 7-8 timer dagen som pt. Det er en svært overkommelig mengde er det 1000 eller mer medlemmer på senteret.

Våre beste trenere i elixia får ca 500 kr timen og tjener opp mot en million i året. De tar mellom 890-950 kr timen og har fulle lister, Munch respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min påstand: Har et senter rundt 1000 medlemmer kan jeg jobbe fulltid som personlig trener over alt i hele Norge uavhengig av lokalitet.

Jeg hadde 8 pt introduksjonstimer på et lite senter i Hønefoss for å hjelpe de. Fire kjøpte 10 timer med pt. Tre ville prøve den aktuelle treneren først (da jeg ikke jobber der selv) og en hadde kjøpt program av Børge fagerlig og ville gå igjennom øvelsene, hehe. Så på bygda Hønefoss var 8 av 8 interesert i personlig trening. Og da solgte jeg ikke meg selv en gang (som vanligvis er mitt sterkeste kort;) )

Jeg valgte å trappe opp med pt kunder for to uker siden, og har denne uken 20 pt (klokketimer) det er en 50% stilling fylt på en uke. Min resterende 50% stilling er jeg regionsjef for pt produktet i elixia.

Pt er ikke avhengig av markedet. Pt er personavhengig. Du trenger ca 30-40 kunder for å jobbe 7-8 timer dagen som pt. Det er en svært overkommelig mengde er det 1000 eller mer medlemmer på senteret.

Våre beste trenere i elixia får ca 500 kr timen og tjener opp mot en million i året. De tar mellom 890-950 kr timen og har fulle lister, Munch respekt.

Jeg forstår veldig godt hva du mener,men på mitt studio så er det KANSKJE 200 medlemmer. Der blir det en liten utfordring å utføre PT timer. Hadde nok sikkert klart å fått 3-5 medlemmer som er interessert i å prøve en liten stund. Må studioet du trener på leie deg, eller kan du på en måte leie deg bort utenom deres tillatelse siden du bruker deres gym`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel ann på hvor du bor i verden også da. Her hvor jeg bor så tror jeg ikke at det er mulig å SLÅ ANN som PT uansett om jeg hadde vært en av Norges råeste PT'r.. Det er rett og slett ikke marked for det her jeg bor dessverre.

Nærmeste treningstudio i fra der jeg bor som kanskje har plass/råd til å ansette PT'r, er vel Hamar tror jeg.

I så fall ville du ikke vært den eneste i Norge som hadde en times kjøring til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall ville du ikke vært den eneste i Norge som hadde en times kjøring til jobb.
point taken, men det jeg mente at på den veien så passerer jeg jo ca 5 treningstudioer. Det syns jeg er synd at ikke alle studioer kan ha den muligheten å ha en PT. Ikke bare for selve PT'n,men det er mange medlemmer som kunne trengt en del veiledning!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo spørsmålet om du ønsker sikkerheten med full-tids fast annsettelse, eller om du kan leve med en noe mer ustabil tilværelse som selvstendig næringsdrivende freelanser. Dersom det er flere små sentere i området skal du ikke se bort i fra at flere av de er intressert i å ha en PT assossiert med seg, men som selvstendig næringsdrivende må du jo ut og skaffe avtalene selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt hva du mener,men på mitt studio så er det KANSKJE 200 medlemmer. Der blir det en liten utfordring å utføre PT timer. Hadde nok sikkert klart å fått 3-5 medlemmer som er interessert i å prøve en liten stund. Må studioet du trener på leie deg, eller kan du på en måte leie deg bort utenom deres tillatelse siden du bruker deres gym`?

Det skjønner jeg. Jeg er vant til litt større forhold og med 200 medlemmer ville jeg nok ikke klart det nei.:) Våre beste sentre i elixia har ca 12-13% av medlemmene PT. Jeg må kun drive Pt på Elixia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg. Jeg er vant til litt større forhold og med 200 medlemmer ville jeg nok ikke klart det nei.:) Våre beste sentre i elixia har ca 12-13% av medlemmene PT. Jeg må kun drive Pt på Elixia.
Ikke sant. Hva må til for at elixia skal komme til bygdene? For et bra studio hadde ikke vært dumt. Prøvd litt på Jessheim. VELDIG fornøyd! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...