Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ville man ikke fått mer ut av å putte på litt mer vekter, så man ikke klarer mer enn 20? Hvis ikke, hvor mange reps mener du er for mange?

I mine øyne så er det ikkje noe som heter "for mange" repetisjoner. Alt har sitt formål.

Trur du egentlig misforstår hele greia, med tanke på gamle damer som sitter å presser 20 reps på sittende brystpress eller noe, og kunne sikkert tatt 10 ganger så mange. Her snakker vi om å presse seg til det ytterste på 20 reps, ikke noe kose trening :) ..

Beina mine har aldri vokst så mye som når jeg har kun ligget på 15++ reps, helt opp til dropsett som beskrivd litt lengere opp på 100 reps.

Fortsetter under...

Høyreps? Alt over 5 reps er høyreps for min del. :p

Synes for øvrig det blir vanskelig å holde trykket noe særlig mer enn 5 repetisjoner uansett. Så for min del er det utholdenheten i magemuskler/stabiliseringsmuskler som begrenser.

• 3 måneder senere...

Bumper denne siden jeg tok en ny pers i høyrep i dag.. :)

Men er enig med Even angående at det ikke er helt forsvarlig med tanke på teknikken...."gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør", og "kids dont try this at home"...o_O:dead::D

Ville man ikke fått mer ut av å putte på litt mer vekter, så man ikke klarer mer enn 20? Hvis ikke, hvor mange reps mener du er for mange?

Tom Platz som jo hadde enorme bein brukte ofte over 20 reps, ja gjerne opp til 50 reps paa kneboey! Hoeyreps squat er ikke kids stuff akkurat, og slett ikke alle kan fordoeye den hardtreningen som baliba o.a. viser, saa dette staar det all respekt av!

Her er Tom Platz med 23 reps og 238 kg:

http://www.youtube.com/watch?v=JPD7z1FAS1Q

Høyreps kan være gøy innimellom for å presse seg selv! Hun jenten her er sykt motivasjon på høyreps dagene :D

nice kvartbøy

Baliba .. syk prestasjon. Ble meget imponert og det er ikke ofte.

Annonse

Bumper denne siden jeg tok en ny pers i høyrep i dag.. :)

Men er enig med Even angående at det ikke er helt forsvarlig med tanke på teknikken...."gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør", og "kids dont try this at home"...o_O:dead::D

Du er en sjuk mann Baliba, en sjuk mann!

Jeg har ikke sjans til å holde teknikken etter hvert, i hvert fall med litt vekter på stangen, så da tar jeg heller eventuelle pumpesett med andre øvelser.

Har hatt en del droppsett i begynnelsen av mengdeprogrammer med for eksempel 5+5 reps med reduksjon av vekten på stangen på de første fem. Det funker ganske greit, nettopp fordi teknikken ofte holder seg finere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...