Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kjørte 20 reps i knebøy før. Følte jeg fikk mer ut av det psykisk enn fysisk, mestringsfølelsen av å presse opp den siste reppen var stor. Synes i bunn og grunn det var moro å trene litt sånn da jeg var i en periode mellom 2 program.

Her er min høyreps for i dag. Dette er sett nr 2 på 18 x 65kg (ca 60% av 1RM). Første sett hadde jeg 22 reps.

Jeg kjørte 20 reps i knebøy før. Følte jeg fikk mer ut av det psykisk enn fysisk, mestringsfølelsen av å presse opp den siste reppen var stor. Synes i bunn og grunn det var moro å trene litt sånn da jeg var i en periode mellom 2 program.

Hadde bra økninger i bøy etter jeg hadde to uker med høyrep i bøy hver dag i vår. Men er nok mye mental trening på å ta seg litt ekstra ut også som du sier.

Annonse

En sjelden gang kjører jeg høyreps prog på beina hvor omtrent alt fra knebøy til legextencion består av 3-4sett og 15-20 reps. Godt en sjelden gang. Men raskt å få dårlig teknikk i bøyen når man begynner å bli veldig sliten, spesielt hvis man ikke er flink nok til å gå ned på vektene etter hvert. Får syyyyk pump og virkelig tømt musklaturen. Lett å bli kvalm etter ei ordentlig høyreps nazi push it to the limit økt.

Bøy + høyreps = for min del ihvertfall så blir korsryggen sliten før beina.

Men er jo bra for mental styrke :)

Liker å kjøre 20++ reps på beinpress, hacksquat, leg extensions osv... Føler låra responderer bra på masse reps..

Har vært oppi dropsett på hacksquat og beinpress der eg starter på vekter som eg klarer 6-8 ganger, og stripper av vekter nedover til eg er oppå 100 ish reps... :sick: Da ligger enn rett ut etterpå.. Hehe :)

Vil si det som regel er uforsvarlig nettopp på grunn av teknikken. Om en har korte lår i forhold til ryggen så kan det være litt mer gjennomførbart ettersom øvelsen blir enklere teknisk og mer naturlig - men for de aller fleste så vil jeg anbefale å begrense antallet repetisjoner i knebøy og heller pumpe beina i bulgarsk splittbøy eller etbeins beinpress etterpå.

Imponerende med 30 reps på 120 kg (y)

Takker :)

Hvis du klarer mer enn 20 reps, så er det for lett, og du kaster bort tida di. Ta deg en joggetur heller... Bare min mening.

For lett for hva?

Bedre å jogge i 2-3 minutter enn å ta feks 30 repetisjoner med 120kg?

Hehe det er absolutt ingenting som er lett ved 20-reps knebøy på en utfordrende vekt. Å påstå noe annet er et klart tegn på at en selv ikke har prøvd. Om en gjør 20 reps på feks. 210kg så vil en nok både ha ganske store lår OG være brukbart sterk i beina. Problemstillingen går mer på det tekniske, i forhold til skaderisiko.

Annonse

Ville man ikke fått mer ut av å putte på litt mer vekter, så man ikke klarer mer enn 20? Hvis ikke, hvor mange reps mener du er for mange?

Det er jo ikke snakk om å trene kun 20 reps på alle sett hele tiden, men å gjøre det i en periode, eller en gang i blant i en ulineær periodiseringsbrotokoll.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...