Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en 16 år gammel gutt som trener styrke 3 ganger i uken og kardio 2. Jeg spiser sunt, og lite søtt men ikke i nærheten av hvor nøyaktig dere her på forumet gjør. Jeg er nesten undervektig for høyden, men har litt for mye fett på magen.

Jeg har verken tid eller penger til å spise 7 ganger dagen med havregrøt med banan vær dag til frokost, og kyllingsalat 3 timer senere osv. Er det fortsatt mulig å trene seg fram til noe lignende på bilde?

Setter pris på seriøse og forstående svar :) på forhånd takk! post-15696-1444088184469_thumb.jpg

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/11578-er-dette-mulig-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ett treningsprogram som for det meste inneholder basisøvelser. Jeg trener mye dips, benkpress, bicepscurl, leggpress, benpress, skråbenk og lignende. Trener 3 ganger uka som sagt :D

Frokost: 2 grove skiver med ost eller skinke m/ agurk og 1 glass melk

Lunsj: Grov baguette med skinke & ost/5 -6 knekkebrød og banan

Middag: Fisk, kylling eller vanlig kjøtt med grønnsaker og ris/potet/pasta m/ vann

Mellommåltid: Eple eller banan

Kvelds: Havregrøt med kanel og banan eller skiver med skinke/ost med agurk

Har dere noen tips til forbedring, uten at det koster meg masse styr eller penger ? :D

En havregryn pose koster vel 9kr typ og holder veldig lenge, det er hvertfall bedre enn brødskiver. Eller så kan du investere i en boks proteinpulver, uansett. Selv med det kostholdet du har der nå trur jeg målet på bildet er oppnålig.

Det bilde du poster er vanvittig dårlig redigert, ser nesten ut som en dokke. spis 3000 kcal dagen, 1,5-2g protein per kilo kroppsvekt eller mer og et fornuftig treningsprogram basert på base og flerleddøvelser og du vil se bedre ut enn mr. badevakt i løpet av 6 måneder.

Annonse

Haha. Fullt mulig for alle og enhver. Fyren har jo knapt muskler. Kostholdet trenger ikke å være så forbanna clean, men det er fordelaktig om du får i deg nok proteiner .. til å begynne med i hvertfall. Spiser du greit og trener greit over tid, så blir du nok seendes bedre ut enn han fyren der. Du skal ikke se bort ifra at seriøsiteten din stiger med tiden heller, så det er bare å gunne på! :)

Det bilde du poster er vanvittig dårlig redigert, ser nesten ut som en dokke. spis 3000 kcal dagen, 1,5-2g protein per kilo kroppsvekt eller mer og et fornuftig treningsprogram basert på base og flerleddøvelser og du vil se bedre ut enn mr. badevakt i løpet av 6 måneder.

Fyren er på en handlepose for ett klesmerke i papp, som da er tatt bilde av igjen. kanskje derfor det ser litt rart ut. Men hvis dette er målet mitt: bør jeg da spise 3000 kcal daglig? og kan du forklare hva som bør endres på i treningsopplegget mitt?

post-15696-14440881885171_thumb.jpg

En havregryn pose koster vel 9kr typ og holder veldig lenge, det er hvertfall bedre enn brødskiver. Eller så kan du investere i en boks proteinpulver, uansett. Selv med det kostholdet du har der nå trur jeg målet på bildet er oppnålig.

Jeg har fått en del kviser i det siste, og har sittet pulveret litt på vent for å se om det kan ha noen sammenheng. Jeg har pleid å lage havregryn fra bunnen av, men er det noe forskjell på disse 1 porsjons posene?

Han va litt skinny. Eg trur du kan sjå langt bedre ut;)

Mitt mål for nå er å erstatte magefettet med brystmuskler og få vekk det lille resten rundt torso. Kan gjerne ha synligere mage, og litt større armer. Men for nå, tror jeg at jeg bør ha ett realistisk mål hvis du skjønner ;)

Jeg har ett treningsprogram som for det meste inneholder basisøvelser. Jeg trener mye dips, benkpress, bicepscurl, leggpress, benpress, skråbenk og lignende. Trener 3 ganger uka som sagt :D

Frokost: 2 grove skiver med ost eller skinke m/ agurk og 1 glass melk

Lunsj: Grov baguette med skinke & ost/5 -6 knekkebrød og banan

Middag: Fisk, kylling eller vanlig kjøtt med grønnsaker og ris/potet/pasta m/ vann

Mellommåltid: Eple eller banan

Kvelds: Havregrøt med kanel og banan eller skiver med skinke/ost med agurk

Har dere noen tips til forbedring, uten at det koster meg masse styr eller penger ? :D

Du spiser alt for lite, og gjerne skriv opp treningsprogrammet ditt, hele. Reps, sett, alt.

Har du en miks master hjemme? Hiv oppi MYE helmelk, peanøttsmør, en banan, en skei med prottis pulver og litt harvegryn og du er allerede opp i 1000 kals. Jeg gjør dette så og si hver dag.

Annonse

Du spiser alt for lite, og gjerne skriv opp treningsprogrammet ditt, hele. Reps, sett, alt.

Har du en miks master hjemme? Hiv oppi MYE helmelk, peanøttsmør, en banan, en skei med prottis pulver og litt harvegryn og du er allerede opp i 1000 kals. Jeg gjør dette så og si hver dag.

deer ligger problemet mitt! jeg vil jo gå ned litt i fettprosent OG få muskler. så å proppe i meg 1000 kcal i en shake er vell ikke superbra for førstnevnte?

Abercombie & Fitch eller Hollister-modell den pingla der? Forstår godt at du vil se slik ut, da 98% av verdens 16-år gamle jenter sikler etter de kara der.

Hollister, haha dette kan du! ;) vil gjerne se meer muskuløs ut! men ideen var å ha ett realistisk mål, til å begynne med ihvertfall

k

og hvis du gjør dette så og si vær dag, så går jeg utifra at vi har forskjellige mål? du er nok allerede større en typen på bilde, så det er jo litt andereledes for deg? eller tar jeg helt feil?

De færreste 16 åringer har vel muligheter eller forutsetninger for å trene eller spise som de "store gutta" på dette forumet. Men legg til litt proteiner og litt fett til hvert måltid og fortsett å trene 2-3 ganger i uka og spis lite søtt - i din alder holder det lenge.

Så lenge det du har "til overs" bare er litt på magen vil det forsvinne så lenge du trener og spiser normalt sunn mat. Ha tålmodighet, det skjer ikke over natta. Trening og sunn mat er bra for alle, men slanking av tenåringer som ikke er overvektige er ikke bra. Du har tross alt litt voksing igjen å gjøre og det krever energi :)

Proteinrike matvalg kan være egg, linser, kesam, cottage cheese, evt proteinpulver. Sunt fett får du fra nøtter, avocado og fisk.

Proteinpulver er kanskje dyrt i innkjøp, men varer lenge og du får flere måltider for pengene enn samme summen brukt på kjøtt.

Ferdige posjoner med havregrøt kan ha en god del sukker i seg forresten - å lage selv er sunnest.

Og med fare for å høres ut som mora di: ikke sammenligne deg med modeller eller kjendiser. Bildene er sannsynligvis retusjert uansett. Følg treningsprogrammet ditt og spis mer proteiner. Mål deg selv innimellom så vil du se at du gjør framskritt.DET er skikkelig motivasjon, det:)

Har det noe å si om man spiser tre eller seks ganger om dagen når man skal øke i muskelmasse? Jeg forstod det slik at det var en myte ihh til vektnedgang iallefall.

Nei det eneste som har noe å si er at du får i deg nok kalorier i løpet av en dag. (fordøyelsen av mat kan ta godt over 10 timer, slik at du får små pulser med næring ut i blodstrømmen mange timer etter siste måltid).

Nei det eneste som har noe å si er at du får i deg nok kalorier i løpet av en dag. (fordøyelsen av mat kan ta godt over 10 timer, slik at du får små pulser med næring ut i blodstrømmen mange timer etter siste måltid).

Det var det jeg trodde! Bare så at trådstarter bekymret seg for at han ikke klarte å spise ofte nok, men det er jo i grunnen bare å passe på å få lagt til kcal og proteiner til de måltidene han allerede har :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...