Gå til innhold

Olympisk vektløfting


Assie

Anbefalte innlegg

Fant ingen bedre sub-forum en styrkeløft og poste denne i.

Anyhow... Jeg har veldig lyst til og lære meg bra teknikk i olympiske løft. Clean and Jerk, snatch osv.

Hvor utbredt er dette i Norge, og er det eventuellt et sted i nærheten av fredrikstad noen har kunnskap til og lære bort dette, eventuellt driver med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har du oversikt over klubber i Norge :)

Klubber

Rart at Lenja står der. Men det får så være. Du har jo Spydeberg da?

Det er jo oversikt over vektløfter klubber? Sikker på at de også driver med olympiske løft? Vet 100% sikkert at Lenja ikke gjør det hvertfall, kjenner flere som trener der, også vært innom og spurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olympiske løft som da du mener er clean and jerk og snatch er i felles benevning vektløfting.

Fakta om idretten "Vektløfting"

Yeah, kun Lenja som ikke kjører dette da? Nå skal de sies at klubben der ikke virker så oppegående uansett. Får ta meg en tur til en annen by og sjekke der. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektløfting er dessverre veldig lite utbredt i Norge. Kompetansenivået er svært variabelt. Vebjørn, Øystein og Ruth trener alle på olympiatoppen så tilgjengeligheten blir vanskelig. Du får sikte deg inn på styrkeløft, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektløfting er dessverre veldig lite utbredt i Norge. Kompetansenivået er svært variabelt. Vebjørn, Øystein og Ruth trener alle på olympiatoppen så tilgjengeligheten blir vanskelig. Du får sikte deg inn på styrkeløft, hehe ;)

Desverre kun olympiske løft jeg er interessert i og lære. :p

Får ta turen inn dit eventuelt, er kun teknikken jeg vil lære. Treninga kan jeg jo stå for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre kun olympiske løft jeg er interessert i og lære. :p

Får ta turen inn dit eventuelt, er kun teknikken jeg vil lære. Treninga kan jeg jo stå for selv.

Olympiatoppen er forbeholdt kun toppidrettsutøvere, så med mindre du er det blir det nok vanskelig gitt. Men du kan jo kontakte feks vektløfting klubben i Oslo og høre om de kan ta seg tiden til å hjelpe deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olympiatoppen er forbeholdt kun toppidrettsutøvere, så med mindre du er det blir det nok vanskelig gitt. Men du kan jo kontakte feks vektløfting klubben i Oslo og høre om de kan ta seg tiden til å hjelpe deg ;)

I know, vært der i flere år via bryte-landslaget. Nå er jeg ikke aktiv bryter lenger men de slapp meg inn sist jeg var der fordet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant ingen bedre sub-forum en styrkeløft og poste denne i.

Anyhow... Jeg har veldig lyst til og lære meg bra teknikk i olympiske løft. Clean and Jerk, snatch osv.

Hvor utbredt er dette i Norge, og er det eventuellt et sted i nærheten av fredrikstad noen har kunnskap til og lære bort dette, eventuellt driver med det?

Spydeberg har visst en aktiv klubb med dyktige mennesker(blant annet han som er kommentator på Eurosport under vektløfting).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olympiatoppen er forbeholdt kun toppidrettsutøvere, så med mindre du er det blir det nok vanskelig gitt. Men du kan jo kontakte feks vektløfting klubben i Oslo og høre om de kan ta seg tiden til å hjelpe deg ;)

Oslo er no go. De vil ikke ha fler medlemmer sist jeg hørte om de.

T&IL National i Sarpsborg, da? De står oppført under vektlofting.no, men jeg vet ikke om de driver aktivt. Du kan jo prøve å ta kontakt med dem. Ellers er det bare å komme innom TAK dersom du skulle være i Trondheims-området. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er no go. De vil ikke ha fler medlemmer sist jeg hørte om de.

T&IL National i Sarpsborg, da? De står oppført under vektlofting.no, men jeg vet ikke om de driver aktivt. Du kan jo prøve å ta kontakt med dem. Ellers er det bare å komme innom TAK dersom du skulle være i Trondheims-området. ;)

Skal opp til Norway open og være er hele helga da, men vet ikke om jeg får tid til og ta en tur innom da. Får se ann ;) Kan undersøke i saprsborg også, men tviler på at det er noe der uten at jeg vet om det. Men verdt og sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurosport Thonerud er jo en morsom kar som sikkert har mye bra å lære bort.

Ellers har du jo også "eremitt-metoden". Leser deg opp nok til å starte, prøver deg litt frem. Så poster du noen videoer av deg selv løfte på Pendlay sitt forum og spør om å få feedback (antar du behersker engelsk).

Om du velger olympiatoppen, thonerud eller eremitten, så er det jo alltid å fordel å ha litt kunnskap først. Via nettet og ha prøvd litt. Skjønner lissom mye fortere hva folka prøver å forklare da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...