Gå til innhold

Hvis man skal drikke alkohol, hva inneholder minst sukker og kcal?


Lile

Anbefalte innlegg

Jeg har lest dette:

1 gram alkohol inneholder flere kalorier enn 1 gram sukker (hhv. 7 og 4kcal). Så i en tørr hvitvin er det mer alkohol i forhold til sukker enn i en halvtørr med lavere alkoholprosent.

Så altså, selv om den tørre inneholder mindre sukker, er det kalorimessig best å drikke den halvtørre med mer sukker siden sistnevnte vil inneholde minst kcal :)

Men linken her viser at det blir ett fett, men du vil vel kanskje unngå tilsatt sukker så da blir jo mest mulig knusktørr hvitvin det beste for deg:)

Vinmonopolet > alkohol-og-helse > kaloriar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Jeg sliter med at en gang i blandt alkohol kos- har blitt litt vel ofte i det siste! Og nå som det er sommer, roer det seg nok ikke :eek: Har pleid å drikke Tuborg lite, men vet dere om C.Morgan og colazero er bedre ? :)

Men det er da ikke sommer hele året? Da det er mer drekkings i sommermånedene er det jo som regel påfallende mindre alkohylnydelse andre deler av året. Det går fint å kose seg når det er lyst og varmt ute.

Du blir ihvertfall full og frisk i formen fortere av captain morgan og cola enn av å drikke lettøl. Selv om det sikkert er mer kalorier i kaptein' enn i tuborg,så trenger du såpass mye tuborg for å bli sveisedrita i forhold til mengdene med Morgan,at jeg nok uansett ville gått for sistnevnte. Billigere er det sikkert også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...