Gå til innhold

Strength standards


Sørensen

Anbefalte innlegg

Nå skal det vel nevnes at kvinner ikke fikk delta i OL i vektløfting før i 2000, så det kan godt hende det er litt skralt akkurat der. :p

Tabellene baserer seg vel på at du faktisk har trent øvelsene, så sånn sett vil det ikke ha så mye å si hva en gjør ved siden av. Ellers:

"Accumulated performance data is not predictive or regression derived. These performance standards should not to be confused with strength norms."

Jeg vil også legge til at enten jeg kjenner jeg mange veldig sterke jenter, eller så er tallene litt lave. :p Hvilken av delene som stemmer er jeg litt usikker på ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan fint brukes til å sette deg noen mål og måle fremgang. Men de tallene er latterlige lave for det some skal være advanced eller elite i en vektklasse.

Jim wendler har laget noen "strenght standards" med en annen løfter.

"Bench Press - 315x20

I took notice of this after Eric Lilliebridge sent me his training log. Most all of the 500+ bench pressers I know can hit around 315 for 20-22 reps or so. And even if you couldn't bench 500, if you could do 315x20 you'd be damn big and strong. No getting around that.

Dips - 200x10

Jim says this is ridiculous. I left it at 200x10 for that very reason. I mean we're talking elite level right?

Chins - 100x10

Some skinny guys that are naturally built for chinning might be able to hit this. But we're talking dead-stop chins all the way up. Not that forehead to the bar shit. This is diesel chinning/back strength, especially for guys over 200 pounds.

Squats and Deadlifts - 500x20

Yeah sounds ridiculous doesn't it? That's the point. Using a calculator this would come out to an 800 squat or dead. Mind you, the point here isn't that if you worked up to this you would be hitting an 800 squat or dead, but you'd damn sure have increased your 1 rep max and you'd be a walking Hulk to boot. Second, all of that mass would have increased your 1 rep max ceiling. Meaning you probably would be able to translate those reps into an 800 squat or dead after specializing in some singles for a while. Good stuff all around.

Standing Strict Press - 315x1

No push press crap. Lots of guy can do push press numbers that look good but then fall flat on their face come strict press time. This is the one lift where we never talked about reps but just about putting 3 wheels overhead.

Barbell Curls - 185 x 10

Again, strict. I don't think we discussed this one too much but it's there (I think)."

Litt stor forskjell mellom disse og exrx nettsiden :)

Anbefaler deg å droppe standarer for styrke, da alle har forskjellig mening. For mannen i gata er du super-sterk om du tar 100 i knebøy.

Sett deg noen mål, etter du har nådd disse, setter du deg nye - og du blir sterkere og større enn du har vært før, og det er jo det som teller er det ikke? :)

Er du interessert i styrkeløft kan du måle deg opp her hvis du ønsker (i lbs)

Raw Classification Standards Set | Powerlifting Watch

Selv om de er fortsatt ganske lave synes jeg. Elite skal jo være noe man jobber mot i flere år med god trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...