Gå til innhold

Koffein og jakten på mer energi!


Son

Anbefalte innlegg

Hi

Jeg elsker energi-rusen jeg får av koffein, blir i så godt humør, får masse følelser, tanker og ideér. Jeg tar 400-600mg koffein hver dag, er avhengi, uten koffein er jeg slapp. Men frister å ta enda mer, opp mot 1000mg, noen her som tar så mye? eller mer enn 600mg som har erfaringer?

Jeg er alltid på jakt etter nye kilder til energi, skulle ønske jeg følte meg som jeg gjør på koffein hele dagen hele tiden, men det går jo nedover etter litt. Føler jeg gjør mye annet riktig for mer energi i hverdagen som å spise sunt og trene mye.

Vurdert effedrin....... i små mengder. Men det er kanskje ikke det beste stoffet å ta for ofte.

Er det noen som har andre tips til hvordan man kan få mer energi?

Energi er alt for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får ikke en veldig nedtur av koffein, føler jeg får mer energi generelt enn om jeg ikke hadde tatt det og ikke var avhengi.. kanskje jeg har en annen holdning enn folk flest om at kroppen tåler en del "midler" og har en bra evne til å hente seg inn.

Nesten alle i hele verden tar jo koffein hver dag, og mange store mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ta mer koffein i hvert fall! Kan værra farlig det.. Du blir nok mer vant og får høyere toleranse-grense, så du burde heller kutte ned! Om jeg tar 200mg koffein klokken 0600 om morgenen når jeg begynner på jobb, så får jeg ikke sove ved påfølgende midnatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta mer koffein i hvert fall! Kan værra farlig det.. Du blir nok mer vant og får høyere toleranse-grense, så du burde heller kutte ned! Om jeg tar 200mg koffein klokken 0600 om morgenen når jeg begynner på jobb, så får jeg ikke sove ved påfølgende midnatt..

Skal ikke så mye kaffe til før man er oppe i 200mg koffein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke så mye kaffe til før man er oppe i 200mg koffein.

Jeg vet det ;) Sier ikke at noen kopper kaffe er uheldig, men jeg synes at når man kommer over grammet, type 1500mg koffein daglig - så er det veldig mye for kroppen og burde egentlig være unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koffein = sentralstimulerende.. Over tid så opparbeider du deg en toleranse, uansett hvordan doser du er på...

Derfor burde en ta pauser, eller om ikke anna gå ned til et lavt nivå..

Desto høyere du kommer, om du ikke gjør sånn som jeg sier der. Om du istedenfor å ta pauser for å nå samme effekten, men øker dosen, så skjer det kun en ting: De samme gode virkningene som på 250-500mg på 1000mg, MEN på 1000mg får du mere bivirkninger.

Har selv vært oppe på nærmere 2000mg koffein daglig. Og den følelsen når du slutter... Den unner jeg ingen! Kaldsvetting, influensa symptomer, ukonsentrert, tåkesyn, osv.. Og varer ofte i noen dager..

Nei, holde seg til MAKS 500mg, og heller trappe ned litt i blant / evnt kutte det ut i perioder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjipe saker. Jeg er hekta på energidrikker... Par liter om dagen hvis jeg begrenser meg. Blir som kaffen. Noen "må ha" 3 kanner om dagen :p

Det beste er nok å kutte det ut. Sa brura..:unsure:

2 liter energi drikk om dagen?!? :p Lykke til med tennene... :p Mye sukker og.. Da er det bedre med koffein tabeletter ;) Samme effekten, null sukker og kalorier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker rosenrot på tom mage om morgenen, ALCAR og tyrosin i tillegg til koffein.

Taurin og l-karnitin er nok ikke det du ser etter. Har ikke virkning på 'fetsofnfkjfkifoskiftet' heller.

Rosenrot, 10 Q, tyrosin, gingseng, koffein, kanitin, taurin, glutamin kan gi en energi løft i hverdagen.

Ps! Kanrnitin kan ha en gunstig effekt på fettstoffskiftet.

tyrosinen kan også virke lett inn på stoffskiftet (skjoltsbukskjertelen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...