Gå til innhold

Få høre dommen;)


Anbefalte innlegg

Ja! jeg har ikke sagt annet:) Jeg er ikke helt på jordet,det er bare veldig vanskelig å forholde seg til 20 folk som sier det ene og det andre. Jeg har ikke ment at jeg ikke kan spise litt lavkarbo,jeg har bare forstått det sånn at det er mer den ketogene typen alle her har prøvd å få meg til å ville prøve og når jeg da sa at det ikke kommer på tale og det ikke tar slutt,samme hva jeg sier så blir en litt oppgitt:p

Jeg synes det er mye god kunnskap å hente her inne og dere er flinke og jeg har lært mye nytt bare ved de få gangene jeg har vært her inne...men når det kommer nye folk som meg og vil ha hjelp,så synes jeg det er litt feil å skrive at dette MÅ du gjøre for dette gjør vi..dette er rett og ikke det andre..feks...mange har vært her lenge,kan mye,men dette får mange her til å fremstå som besserwissere...og der er ikke akkurat positivt,for de kommer veldig bastant på enkelte folk,så bortsett fra det så er d topp,men d går an å komme med råd og tips og forlaringer på ting og slikt uten at d trenger å fremstå som at trådstarter som er ny er en idiot og ikke kan noe...for det er ikke tilfelle,jeg er ikke akkurat ny på verken dette med trening eller kost. Men det er mye der ute rundt dette og ikke en ting er bra for alle,derfor vil det alltid oppstå uenigheter...dette er en ting man bare må belage seg på tror jeg. ;)

Det har ikke vært min intensjon å få deg til å virke uvitende el.l om du føler det.

Jeg bare syns at du har vært veldig negativt innstilt til lavkarbo i enkelte tråder, og da ville jeg bare fortelle at lavkarbo og ketogent ikke trenger å være det samme. Og det er kjempeflott at du har innsett det :thumbsup:

Jeg er veldig for den typen lavkarbodiett som jeg beskriver, og jeg anbefaler deg å følge det. Og når jeg i tillegg brenner for noe, så kan jeg bli litt vel ivrig i mine forklaringer og argumenter osv.

Ketogen lavkarbodiett er noe som passer best for svært overvektige, eller kanskje for konkurranseutøvere som skal på scenen osv, så den dietten er det bare å se bort i fra.

Men det virker som vi begynner å komme litt mer på bølgelengde nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første, så er det ingen som har anbefalt deg en ketogen diett, utenom Camomilla som fortalte om sine erfaringer med nettopp dette. Så når du sier at alle her prøver å konvertere deg til en ketogen diett så lurer jeg virkelig på hvilke innlegg du har lest, for de finnes ikke i denne tråden. Jeg syns det er direkte frekt av deg å hevde dette, da det ikke er tilfelle.

Jeg og flere andre her inne har tvert imot hatt en veldig moderat tilnærming til dette med lavkarbo, men du har hengt deg opp i selve begrepet lavkarbo og trukket masse negative assosiasjoner til nettopp dette. Det er heller ingen som har skrevet at du MÅ gjøre noe som helst. Det nærmeste du kommer er de som har skrevet at du må spise mindre energi, og dette er faktisk det eneste du virker å være enig i.

Utifra det du har skrevet om lavkarbo i denne tråden, så viser du at du faktisk ikke har noen som helst kunnskap om hva det dreier seg om, og når folk prøver å gi deg en basic innføring i hvor lite komplisert det faktisk er, så er ikke dette det samme som å si at du er idiot, men et forsøk på å gi deg kunnskap du åpenbart ikke har fra før.

Du er veldig opphengt i at lavkarbo er tidkrevende og at du ikke vil ta del i dette hysteriet som du kaller det. Flere har prøvd å forklare deg at det ikke trenger å være verken tidkrevende eller hysterisk, men dette går tydeligvis bare inn det ene øret og ut det andre.

Jeg virker kanskje litt sint i dette innlegget, noe som ikke er meningen, men det er veldig frustrerende når man blir misforstått sånn som i denne tråden. Når du i tillegg kommer med grunnløse beskyldninger mot de som bare prøver å hjelpe deg, så er det ekstra frustrerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, så er det ingen som har anbefalt deg en ketogen diett, utenom Camomilla som fortalte om sine erfaringer med nettopp dette. Så når du sier at alle her prøver å konvertere deg til en ketogen diett så lurer jeg virkelig på hvilke innlegg du har lest, for de finnes ikke i denne tråden. Jeg syns det er direkte frekt av deg å hevde dette, da det ikke er tilfelle.

Jeg og flere andre her inne har tvert imot hatt en veldig moderat tilnærming til dette med lavkarbo, men du har hengt deg opp i selve begrepet lavkarbo og trukket masse negative assosiasjoner til nettopp dette. Det er heller ingen som har skrevet at du MÅ gjøre noe som helst. Det nærmeste du kommer er de som har skrevet at du må spise mindre energi, og dette er faktisk det eneste du virker å være enig i.

Utifra det du har skrevet om lavkarbo i denne tråden, så viser du at du faktisk ikke har noen som helst kunnskap om hva det dreier seg om, og når folk prøver å gi deg en basic innføring i hvor lite komplisert det faktisk er, så er ikke dette det samme som å si at du er idiot, men et forsøk på å gi deg kunnskap du åpenbart ikke har fra før.

Du er veldig opphengt i at lavkarbo er tidkrevende og at du ikke vil ta del i dette hysteriet som du kaller det. Flere har prøvd å forklare deg at det ikke trenger å være verken tidkrevende eller hysterisk, men dette går tydeligvis bare inn det ene øret og ut det andre.

Jeg virker kanskje litt sint i dette innlegget, noe som ikke er meningen, men det er veldig frustrerende når man blir misforstått sånn som i denne tråden. Når du i tillegg kommer med grunnløse beskyldninger mot de som bare prøver å hjelpe deg, så er det ekstra frustrerende.

Man opplever ting forskjellig,og det blir lett misofrståelser,men nå har jeg ikke siktet til noen spesielle,men dette er det jeg føler ,at du synes jeg er frekk,ja det er jeg kanksje,men da er det jammen mange som er frekke:) Jeg mener ikke å være frekk;) jeg har ikke all verdens kunnskap men jeg har mine skrekk opplevelser ,ikke til lavkaro men ketogen diett. Nå har ikke noe her gått ut ,jeg tar til meg det jeg synes er forlokkende og til hjelp for meg og minnye livsstil. Jeg har jo sagt at jeg har misforstått ang dette med lavkarbo/keto diett.

Men vetu,jeg føler d samme som deg! Jeg også føler meg misforsått av mange her. og dt er ikke enkelt å forklare alle her akkurat hva jeg mener når det er mye forskjellige meninger. Når det er sagt så har jeg absolutt ikke beskyldt noen for noe ,men sagt at jeg synes det ble litt mye fokus på noe jeg ikke var intr i og det er en ærlig sak. Man kan bare ikke tvinge noen til å interessere seg for noe når de ikke ser på det som kanskje mange andre gjør. Dette er ikke personlig. Jeg har også sagt at jeg føler jeg har fått mye hjelp her inne nå og at nå vil jeg prøve denne nye metoden. jeg synes det blir mye å prossessere også så la meg bare få surre hue sammen litt?:p

Jeg beklager også hvis du følte deg perosnlig "angrepet" her ,jeg mente ikke at noen her skulle føle seg slik. Jeg forklarte ,eller prøvde å forklare,mitt inntrykk av alt dette og det gjorde jeg tydeligvis særdeles dårlig ut ifra utfallet,men dog..man må få mene ting uten at det trenger å være negativt. Jeg er heller ikke negativ til noe som helst ,heller veldig oppgitt,menføler dette begynner å komme seg:) Og det er faktisk takket være dere her så ta heller det gode til dere ,ikke bare heng dere opp i diskusjoner og negativ kritikk,men ta d til dere...jeg må gjøre det samme,for jeg har måttet ta en del jeg også ved å legge ut denne tråden og ikke minst bildene,det er ikke bare enkelt,så ta det i betraknign når dere dømmer meg da;) Jeg ville vil ikke akkurat gjort dette her om jeg ikke synes dette var en bra plass å gjøre det på for å få litt start hjelp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja dette vet jeg=) Jeg er redd for å prøve dette igjen fordi jeg ble rett og slett syk da jeg prøvde det. Jeg kastet opp i tre av 5 uker jeg gikk på det og legen min sa jeg hadde forhøyet kolesterol og mye fett i blodårene. Så be frarådet dette. Den grunnen som var mest betydelig og som legen min da sa kunne være grunne var at jeg har i mange år lidd av spisevegring og kroppen min tålte det rett og slett ikke. Jeg vet at flertallet opplever det som et supert kosthold og måte å gå ned i vekt på,så det skal jeg ikke nekte for,men det funkr ikke for alle=)

Ja, vi er alle forskjellige - når jeg anbefalte ketogen diett, så var jeg ikke klar over at du hadde forsøkt det og ikke likte det. At man liker (eller tåler) et kosthold er nesten alfa omega for å holde det på sikt, så dette er kjempeviktig. Og så er jeg glad for at du ikke tar innleggene mine ille opp - jeg er ikke kvalifisert til å gi noen generell kostholdsveiledning - jeg kan bare fortelle om mine erfaringer og hva jeg ville gjort om jeg var i en sånn eller slik situasjon. Vegard er kvalifisert og kan uttale seg mer bestemt og på et mer generelt grunnlag enn meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er alle forskjellige - når jeg anbefalte ketogen diett, så var jeg ikke klar over at du hadde forsøkt det og ikke likte det. At man liker (eller tåler) et kosthold er nesten alfa omega for å holde det på sikt, så dette er kjempeviktig. Og så er jeg glad for at du ikke tar innleggene mine ille opp - jeg er ikke kvalifisert til å gi noen generell kostholdsveiledning - jeg kan bare fortelle om mine erfaringer og hva jeg ville gjort om jeg var i en sånn eller slik situasjon. Vegard er kvalifisert og kan uttale seg mer bestemt og på et mer generelt grunnlag enn meg :)

Sant;) Jeg ble litt frustrert bare i begynnelsen fordi jeg har vel nevt akkurat dette med min erfaring ang denne dietten sikkert ti ganger i denne tråden,men nå ble den jo ekstremt lang så,ikke lett å få med seg alt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. At du kastet opp i tre av fem uker da du spiste ketogent trenger nødvendigvis ikke å ha noe med ketosen å gjøre. At du hadde fett i årene og forhøyet kolestrol trenger heller ikke å ha med kosten å gjøre, tatt i betraktning at studier viser at det tar omtrent 6 uker å endre inntrykket i kroppen pga. kostomlegging.

Jeg skal ikke bruke mer tid på ketose, ettersom du etter min mening er altfor tynn til å ha særlig utbytte av ketose.

2. All kostholdsomlegging er tidkrevende da man må investere noe mer tid enn å smøre seg to brødskiver og helle litt skummamelk i ett glass.

Tips:

  • Invester noen timer på kjøkkenet sånn dann og vann. Da lager du opp store porsjoner sunn mat, f.eks biffgryter, sunn lasagne, sunn moussaka, fiskesupper, stek opp karbonadedeig/fisk, sunne pannekaker eller vafler osv, som du fryser ned passelige porsjonspakninger. Da har du alltid sunn mat tilgjengelig for varming, og har ingen unskyldning verken for å la være å spise eller for å spise annen, usunn mat.
  • Kjøp deg en flaske flytende selolje. Det sikrer de livsviktige fettsyrene ganske godt, og fettsyrer vedlikeholder kropp og forbrenning.
  • Spis feit fisk minst 2-4 ganger i uken. En porsjon fisk = en håndflate ca.
  • Jo flere farger på grønnsaker du spiser jo bedre er det.
  • Prøv en uke eller to helt uten korn, og det inkluderer havregrøt. Korn er en veldig kjent vektstopper.
  • Prøv en uke eller to uten melkeprodukter. Melkeprodukter er også en vektstopper.
  • Spis mye protein og likevekt i energi av fett og karbohydrater.
  • Karbohydratene dine bør først komme fra grønnsaker, så bær, så frukt, etterpå kan du fylle på litt med andre ting.
  • Stress ned, spis mer og sov 7-8 åtte timer om natta
  • Tren tung styrketrening 2-4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...