Fjeldmann Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Her kan dere se orginalen til X-size.http://treningsfysiolog.com/2011/02/19/bygg-muskler-med-x-size/ Av ulike årsaker har jeg ingen artikler på Fitnessbloggen for øyeblikket. Den er litt mer avansert det programmet i artikkelen. her er en Litt mer basis versjon. Dag 1 Benkpress 4x5 Chins 4x5 Roing 3x8 Skulderpress 3x5 Dag 2 Knebøy/fronbøy 4x5 Nordic hams 4x6 Utfall 2x8-10 Strak mark 2x8-10 Dag 3 Skråbenk/skulderpress 4x8 Flat manualbenk 3x10 Arnold press/ skrå benkpress 3x10 Flat/skrå flies 2x15 Fransk press 3x8-10 Pushudowvn 2x12-15 Dag 4 Markløft 1x6-8 etter fire oppkjøringssett hvor de to siste må jobbes litt for Chins/nedtrekk 4x8 Kabel ro bredt grep 3x10 Facepull 2x12-15 Bicepscurl 3x8 Bakoverlent manual curl 2x12 Silje K, sara85, fff og 9 andre 12 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarjeii Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Kjører faktisk en egen miks av det samme programmet. Funker bra! Fjeldmann 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lloyd Skrevet 20. februar 2012 Del Skrevet 20. februar 2012 Bra du laget en tråd Hvis artikkelen ikke kommer opp igjen, håper jeg denne blir omgjort til sticky Fjeldmann 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aaa Skrevet 22. februar 2012 Del Skrevet 22. februar 2012 Kan jeg spørre hvorfor du bruker skulderpress på styrkedag og ikke militærpress? Kan man kjøre hypertrofi-dagene til utmattelse/RPE9? Hvis man øker vekten og kun får ut 4 rep på siste settet, regnes det som progresjon å få inn 5. neste gang, eller anbefaler du å gå ned i repantall allerede da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjeldmann Skrevet 23. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2012 Jeg har egentlig ikke definert hvilken øvelse man vil bør ta. For meg er skulderpress med manauler, stående, sittende med stang eller stående med stang. Velg den som passer deg best:) Ja, ialfall på de siste settene. Jo du kan gjøre det slik. Men ikke ligg og tyyyn på maks RM for lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asianface Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Kjørt et lignende program konge program Fjeldmann 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asianface Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Hei! Jeg lurer bare kjapt på om programmet blir nevneverdig spolert av å kjøre øktene tre dager i uken og dermed fordele en treningsuke over lenger tid. Altså "mandag, onsdag, fredag, mandag" vil tilsvare en vanlig uke, for så å begynde på nytt på tirsdag påfølgende uke? Så lenge muskelgruppene du jobbet med på treningsøkten får restitusjon så skal det gå bra Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjeldmann Skrevet 29. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2012 Hei! Jeg lurer bare kjapt på om programmet blir nevneverdig spolert av å kjøre øktene tre dager i uken og dermed fordele en treningsuke over lenger tid. Altså "mandag, onsdag, fredag, mandag" vil tilsvare en vanlig uke, for så å begynde på nytt på tirsdag påfølgende uke? Det går! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aaa Skrevet 29. februar 2012 Del Skrevet 29. februar 2012 Det går! Hadde du gidde å tatt en titt på min variant som jeg har lagt i loggen min? Spesialiseringen begynner jeg med så fort jeg er ferdig på dietten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjeldmann Skrevet 2. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2012 Skal sjekke det opp, er på mobilen nå så tar meg litt mer tid siden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aaa Skrevet 2. mars 2012 Del Skrevet 2. mars 2012 Skal sjekke det opp, er på mobilen nå så tar meg litt mer tid siden Kjempefint! Mitt program finner du her: Fra rund til oval til oppnedtrekant Planen er da å kjøre kroppsdelene som skal spesialiseres tre ganger i uken (man, ons, fre) og så få 72 timers hvile før man tar dem igjen. Om man da har: 1t og 2t = kroppsdel 1 og 2 tung 1h og 2h = kroppsdel 1 og 2 hypertrofi 1st og 2st = kroppsdel 1 og 2 spesialisering tung 1sh og 2sh = kroppsdel 1 og 2 spesialisering hypertrofi, så blir det man 1t, ons 2t+1st, fre 1h, lør 2h man 1t, ons 2t+1sh, fre 1h, lør 2h Om jeg mot all formodning skulle finne på at jeg trenger spesialisering på bena er det bare å bytte til bendag mandag og fredag + spesialisering på onsdag etter samme mønster. For overkropp tenker jeg noe ala dette: spesialisering tung: 2x5 benkpress, 2x5 smal benkpress, 2x5 foroverbøyd roing spesialisering hypertrofi: 2x10 cable crossover, 2x10 triceps pushdowns, 2x10 reverse cable cross (baksiden skuldre) Jeg forestiller meg spesialisering i 2-3 måneder før jeg enten bytter kroppsdel eller tar minst en måned uten spesialisering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrichsen Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Hei Tomas! Jeg lurer på i forhold til chins/pullups... Er det slik å forstå at man skal kjøre Chins både dag 1 og 4? Ikke pull-ups i det hele tatt? Og jeg leser så mye forskjellig i forhold til Chins/Pull-ups, i forhold til hvilket grep (overhånd/underhånd) som tilhører hvilken øvelse. Synes mange treningsvideoer også er av forskjellig oppfatning.... Hva er korrekt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aaa Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Og jeg leser så mye forskjellig i forhold til Chins/Pull-ups, i forhold til hvilket grep (overhånd/underhånd) som tilhører hvilken øvelse. Synes mange treningsvideoer også er av forskjellig oppfatning.... Hva er korrekt? Pullup er den øvelsen der du omtrent gjør det samme som nedtrekk med stang Chins holder du fingertuppene mot deg og omtrent curler med kroppsvekten din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrichsen Skrevet 5. mars 2012 Del Skrevet 5. mars 2012 Oi, okei, takk for avklaring. Da har jeg egentlig tatt Pullups (overhåndsgrep) hele tiden mens jeg trodde jeg tok Chins jeg da. Og Pullups er vel derfor ikke i X-Size-programmet i det hele tatt da... Fingertuppene mot meg starting tomorrow! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrichsen Skrevet 6. mars 2012 Del Skrevet 6. mars 2012 Det står ulikt over alt, som sagt. Kan jo spørre deg, Fjeldmann, hva du tenker i forhold til det du har skrevet i treningsprogrammet ditt....? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gomp Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Fjeldman blir dette riktig oppsettm av programmet ditt? funker dette eller burde det vært noen forandringer ? dag 1 tung overkropp benkpress 4sett 4-6 reps pendlyroe/kabelroing 4sett 4-6 reps pushpress 4sett 4-6 reps nedtrekk 4sett 4-6 reps smal benkpress 2sett 6 reps pullups eksentrisk 4sett 4-6 reps en hånds skulderpress med hantel 4sett 4-6 reps supersett på pullups og smalbenk, og roing og pushpres dag 2 tung bein Knebøy 4sett 4-6 reps strak mark 3sett 6 reps bulgarisk utfall 3sett 6 reps hipp trust 3sett 6 reps mage dag 3 medium bryst, skulder og triceps Militærpress toppsett skrå manual benk 3sett 8-10reps Flies 3sett 12-15reps sidehev 4sett 10-12reps franskpress 3sett 8-10 reps pushdown dropp sett Dag 4 medium bein, rygg og biceps Markløft Toppsett nedtrekk 3sett 8-10reps Benkroing 4sett 10-12 reps facepull 3sett 12-15 reps bicepscurl 3sett 8-10 reps Biceps isolasjon dropp sett Beinpress Windowmaker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fff Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Chins: Håndflaten mot deg. PullUps: Håndflaten vekk fra deg. Demostrasjonsvideoen til fitnessbloggen er feil. http://stronglifts.com/how-to-do-pull-ups-and-chin-ups-with-proper-technique/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aaa Skrevet 7. mars 2012 Del Skrevet 7. mars 2012 Demostrasjonsvideoen til fitnessbloggen er feil. Jeg reagerte også på det, men det står "pullups" på videoen. Det blir uansett litt forvirrende... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjeldmann Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 Hei Tomas! Jeg lurer på i forhold til chins/pullups... Er det slik å forstå at man skal kjøre Chins både dag 1 og 4? Ikke pull-ups i det hele tatt? Og jeg leser så mye forskjellig i forhold til Chins/Pull-ups, i forhold til hvilket grep (overhånd/underhånd) som tilhører hvilken øvelse. Synes mange treningsvideoer også er av forskjellig oppfatning.... Hva er korrekt? Varier grepet og løft haken over bommen., HAdde arnold kjørt chins hele livet og ikke pullups hadde han mest sannsynlig sett så og si helt lik ut:) studier viser mest aktivering med skulderbredde grep ca Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjeldmann Skrevet 10. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2012 Fjeldman blir dette riktig oppsettm av programmet ditt? funker dette eller burde det vært noen forandringer ? dag 1 tung overkropp benkpress 4sett 4-6 reps pendlyroe/kabelroing 4sett 4-6 reps pushpress 4sett 4-6 reps nedtrekk 4sett 4-6 reps smal benkpress 2sett 6 reps pullups eksentrisk 4sett 4-6 reps en hånds skulderpress med hantel 4sett 4-6 reps supersett på pullups og smalbenk, og roing og pushpres dag 2 tung bein Knebøy 4sett 4-6 reps strak mark 3sett 6 reps bulgarisk utfall 3sett 6 reps hipp trust 3sett 6 reps mage dag 3 medium bryst, skulder og triceps Militærpress toppsett skrå manual benk 3sett 8-10reps Flies 3sett 12-15reps sidehev 4sett 10-12reps franskpress 3sett 8-10 reps pushdown dropp sett Dag 4 medium bein, rygg og biceps Markløft Toppsett nedtrekk 3sett 8-10reps Benkroing 4sett 10-12 reps facepull 3sett 12-15 reps bicepscurl 3sett 8-10 reps Biceps isolasjon dropp sett Beinpress Windowmaker Ser kjempe bra ut! Gomp 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.