Gå til innhold

START med styrkeTrening


New Life

Anbefalte innlegg

Når startet du med styrketrening og hvorfor?

Jeg selv startet nylig for 4 uker siden, dette i hovedsak pga oppbygging av kroppen etter en sykdomsskade som har vert i 8år nå, men også fordi jeg ønsker vektoppgang på en sunn måte :)

Jeg liker styrketrening mer og mer, har allerede fått GOD fremgang og gleder meg til å se enda flere resultater fremover. Styrketrening gav meg ett nytt liv, og er noe jeg definitivbt vil satse på og forsette med fremover++ ;):) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Heidi Jeanette Meborg

Startet for tre uker (ca), grunnen er fordi jeg ønsker å få mer muskler på overkroppen da jeg allerede har en del på bein osv. Grunnet ishockey. Synes også muskler er utrolig pent og ønsker å se bedre ut! Selvfølgelig har det litt med at jeg også føler jeg kan styrke selvtilliten min og føler jeg kan forsvare meg sjæl mer rent styrke-messig neste gang noen finner ut at de skal slå meg ned...(ja, det har skjedd..). I hovedsak fordi jeg vil se bedre ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet for 1 1/2 år siden. Hovedgrunnen var at jeg var lei av fokuset på å være tynnest mulig og spise minst mulig. I styrkemiljøet ble det plutselig om å gjøre å legge på seg for å bygge muskler! Dette var et herlig avbrekk. I tillegg har jeg alltid vært fascinert av muskuløse kvinnekropper, og følelsen av å være sterk og at kroppen fungerer er bedre enn noe annet.

Grunnen til at jeg fortsatte med styrketrening er fordi jeg ser resultater som jeg aldri gjorde med endeløs kardio. Jeg ser og merker at jeg blir sterkere. Dessuten er det fantastisk kjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg startet smått rett før sommeren, litt mer i sommerferien og har begynt for alvor nå etter skolestart. Så har holdt på i noen måneder. Jeg begynt i utgangspunktet med det fordi løpetreneren min sa jeg trengt å få en sterkere overkopp (jeg havner lett frampå når jeg løper).

Dette var en forferdelig nyhet for meg som HATET å trene styrke, kanskje jeg tok noen situps inne mellom.. Jeg turte så vidt å gå inn i styrkeavdelinga, passet på å komme når det var lite folk fordi jeg var livredd. Livredd for at alle skulle se på meg og le av meg..

Nå bare få måneder etterpå må jeg le, høyt! Hva var det å være redd for? Ingenting! Jeg hater ikke lenger styrketrening, men det begynner å bli skikkelig gøy :D Jeg er heller ikke redd for å plukke opp vekter, og resultatene begynner å komme. Så jeg trener styrketrening for to grunner: Prestere bedre i løping og fordi jeg vil ha en fin kropp, pluss at det er gøy da :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med utholdende styrke for et år siden, foran Sesilåmi. Når det var ferdig (begynnelsen av april) begynte jeg mer eller mindre seriøst med tyngre styrke!

Da var det fordi jeg begynte å like det, men når jeg begynte med utholdende, var det for å gå ned i vekt, så ble plutselig trening gøy, og ja... Dere vet hvordan SLIKT går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med styrketrening for ca 3 år siden, da var jeg 18, da jeg begynte å gå til manuellterapeut pga mye rygg,nakke og skulderplager, som skyldtes veldig svake muskler på en spinkel kropp som hadde vokst alt for fort for seg selv(20 cm på et år) Fikk beskjed om at om jeg ville kvitte meg med plagene mine så måtte jeg begynne å trene helt fra bunnen, og faktisk få noen muskler på den lille spinkle kroppen min.. var veldig opp og ned med hvor ofte jeg trente på den tiden, det var mest øvelser jeg fikk for ryggen, skulderen og nakken, i tillegg til noe trening i andre maskiner nå og da.

For et års tid siden kom treningsgleden plutselig for fullt og jeg begynte å trene ca 5 ganger i uka, hvor 3 var på sats, en blanding av styrketrening i maskiner, pilates og core-timer og resten løping. Hadde kvittet meg med veldig mange plager, og innså at trening var veien å gå for en bedre hverdag.. Synes også trening begynte å bli gøy.

Hadde så en periode fra april til juni i år hvor jeg løp 4-5 ganger i uka, og fikk meg selv ned til sats i gjennomsnitt 1 gang i uka, fordi jeg var drittlei å trene med maskiner, visste at det ikke kom til å få meg noen som helst vei , men visste ikke hva jeg skulle gjøre.

I juni innså jeg at hvis jeg ville få ordentlig utbytte av alle de timene jeg la inn på trening så burde jeg vurdere å ta et par timer med personlig trening og slutte med å løpe 4 ganger i uka. Det gjorde jeg, og det var da jeg fikk smaken på skikkelig styrketrening, har elsket det siden :D Framgangen har vært kjempestor, og jeg gleder meg alltid til å legge på mer vekter! nå fortiden er ryggen totalt fucked, men jeg håper det ordner seg igjen nå som jeg har begynt å gå til fysio igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med styrketrening for to og et halvt år siden, men grunnet skole, hest og litt avstand til treningssenteret har det ikke blitt satt hundre prosent i system før nå de siste ukene, så håper det vil øke framgangen betraktelig, i tillegg til et mye bedre kosthold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte med styrketrening for ca 3 år siden, da var jeg 18, da jeg begynte å gå til manuellterapeut pga mye rygg,nakke og skulderplager, som skyldtes veldig svake muskler på en spinkel kropp som hadde vokst alt for fort for seg selv(20 cm på et år) Fikk beskjed om at om jeg ville kvitte meg med plagene mine så måtte jeg begynne å trene helt fra bunnen, og faktisk få noen muskler på den lille spinkle kroppen min.. var veldig opp og ned med hvor ofte jeg trente på den tiden, det var mest øvelser jeg fikk for ryggen, skulderen og nakken, i tillegg til noe trening i andre maskiner nå og da.

For et års tid siden kom treningsgleden plutselig for fullt og jeg begynte å trene ca 5 ganger i uka, hvor 3 var på sats, en blanding av styrketrening i maskiner, pilates og core-timer og resten løping. Hadde kvittet meg med veldig mange plager, og innså at trening var veien å gå for en bedre hverdag.. Synes også trening begynte å bli gøy.

Hadde så en periode fra april til juni i år hvor jeg løp 4-5 ganger i uka, og fikk meg selv ned til sats i gjennomsnitt 1 gang i uka, fordi jeg var drittlei å trene med maskiner, visste at det ikke kom til å få meg noen som helst vei , men visste ikke hva jeg skulle gjøre.

I juni innså jeg at hvis jeg ville få ordentlig utbytte av alle de timene jeg la inn på trening så burde jeg vurdere å ta et par timer med personlig trening og slutte med å løpe 4 ganger i uka. Det gjorde jeg, og det var da jeg fikk smaken på skikkelig styrketrening, har elsket det siden :D Framgangen har vært kjempestor, og jeg gleder meg alltid til å legge på mer vekter! nå fortiden er ryggen totalt fucked, men jeg håper det ordner seg igjen nå som jeg har begynt å gå til fysio igjen..

imponert!

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet seriøst med styrketrening sist høst, altså over ett år siden. Før det har jeg trent generell styrke og trent på teknikk på di fleste øvelser innen styrke, da jeg trente volleyball og litt styrke 20 + timer i uka i 3 år på vgs. Det var der jeg lærte det meste om styrke, men likte ikke å trene det da. Det var først når jeg var ferdig på vgs og startet på UiS at styrketreningsgnisten meldte seg! :D

Nå klarer jeg såvidt å holde meg borte fra treningssenteret :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...