Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gå opp i vekt uten fett ja, plomme er typ bare fett.

+ Proteiner, + Vitamin A, D, E, K, + Kalsium, + Jern. Med andre ord ganske mye mer enn kun fett.

Konstantinovs: Det kommer såklart an på hvordan du trener men karbohydrater etter trening hjelper til med resyntetiseringen av muskelglykogen noe som i tillegg til proteiner er viktig for maksimalt utbytte av treningen. Dessuten er det vel slik at insulin blir er mer effektiv rett etter trening og at opptaket av karbohydrater inn i muskler dermed går fortere

+ Proteiner, + Vitamin A, D, E, K, + Kalsium, + Jern. Med andre ord ganske mye mer enn kun fett.

Konstantinovs: Det kommer såklart an på hvordan du trener men karbohydrater etter trening hjelper til med resyntetiseringen av muskelglykogen noe som i tillegg til proteiner er viktig for maksimalt utbytte av treningen.

Men du trenger jo ikke å tenke på glykogenlagrene med mindre du skal trene de samme musklene senere på dagen :).

Det går av seg selv så lenge du spiser karbohydrater over tid.

Hvorfor spiser du så lite når du vil opp i vekt?

Sliter faktisk med å spise særlig mer, selv om det kanskje må til. However jeg vil ikke bli 80 kg og se ut som en vandrebiff, så vil heller bygge noe saktere og prøve holde fettprosenten under 15% iallefall.

Annonse

EGG-vitaminer: A, B, D, E og K-vitamin. Av B- vitaminer finnes det hele 8 forskjellige og alle er til stede i egget. Vitamin B finnes som riboflavin, niacin (kun i hviten) og tiamin (kun i plommen). Vitamin A og D finner vi i relativt store mengder i plommen. Karoten, fargestoffet som også er i gulrøtter og som omdannes til A-vitamin i kroppen, gir plommen den gule fargen. D- vitamin er ekstra vanskelig å få fra kostholdet ellers, så eggets bidrag tellerekstra her! Ikke rart at egget blir kalt "Naturens egen vitaminpille"!

EGG-mineraler og sporstoffer:

Jern, kalsium, natrium, kalium, magnesium, fosfor, sink og selen. Jern teller litt ekstra i egg, fordi kvinner lett får for lite jern fra det øvrige kostholdet.

EGG-proteinet - verdens beste for kroppen!

Proteinene i matvarer har svært forskjellig verdi for kroppen, eggets er den beste. Eggets samlede protein likner mest på kroppens eget protein. Derfor sier vi at egget har den beste proteinkvalitet for menneskekroppen.

Funnet her:

http://www.prior.no/ernaering/egg-i-ernaeringen-article22217-13377.html

Synes du 80 kg er stort?

80 KG på 173 ish, med 20% fett ville iallefall ikke vært fit for beach.

Skal legges til at om det er ripped / eller 10% ish så er det helt fint, men absolutt i grenseland. Jeg kommer ikke til å bli noen bygger.

Skal egentlig bare ha ett decent fundament, leve sunt, kommer aldri til å konkurrere eller liknende.

Skulle jeg lagt på med 10-15 KG med woop-ass så ville jo det tatt tid uansett.

Annonse

Hva er galt med fett?

Har jeg sagt det er noe galt med fett?

Fettet du finner i plommen bygger mer muskler i kroppen enn i søppelet. Du mister også 3 g proteiner pr plomme.

Da kan du ta en eggevite ekstra og få de 3g proteinene derfra isteden?

Proteiner? Du kan få nok proteiner av bare eggevite, bare ta fler, vitamin A, D, E, K Kalsium og Jern får du via tilskudd du tar ved siden av, og da slipper du fettet.

Hvorfor skal en som vil opp i vekt kaste fett, proteiner , vitaminer og mineraler i bosset og spise den minst næringsrike delen av egget?

Fordi han vil ha en hardcore diett og som han selv skrev "Jeg er overhodet ingen kostholds ekspert by any means. Målet mitt er kun å øke i muskelmasse, men har ikke lyst til å se ut som en vandrebiff med muskler og høy fettprosent for det ser nemlig ikke ut."

Derfor tenkte jeg han kunne kutte plomma, proteiner kan han få nok av i bare eggevita, bare ta fler, vitaminer og mineraler får du lettere via vitamintilskudd, drikke en liten shot om dagen typ.

Da sitter vi bare igjen med fett da? og kcal såklart.

Skal jeg være ærlig synes jeg det er tullete å kaste bort halve egget om man er på diett eller ei. Da får heller noe annet vike gitt.

om du har noen problemer med og kaste mat, evt ikke råd til og kaste egga skal vel absolutt ikke han noen betydning på diskusjonen om eggevite vs plomme

Proteiner stimulerer til proteinsyntese. Det gjør trening også. For danne kontraktilt muskelprotein trengs det energi fra fett og karbohydrater, litt vitaminer og mineraler. Du mener det er lettere å kaste halvparten av proteinene, mesteparten av vitaminene og mineralene fra en matvare for å erstatte det med tilskudd. Du mener det er lettere å stå og skille plommen fra hviten enn å ta hele egget?

Da kjøper du egg for å få 3 g proteiner pr stk, kjøper tilskudd for å erstatte det du hev i bosset og ender opp med å betale 2 kr for 3 g proteiner.

Argumentasjonen din vitner om svært liten kunnskap.Om alt som diskuteres.

Tilskudd må man ta uansett, så handler ikke om og erstatte noe her, kr per proteiner driter jeg vel i?

Og er klar over at det trengs litt energi fra fett og karbohydrater, vitaminer og mineraler. Gutten har jo en spisedag og et "random" måltid, og spise eggevite til frokost vil vel for faen ikke gjøre at han ikke danner kontraktilt muskelprotein?

Hva sa du om kunnskap sa du?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...