Gå til innhold

Hvor holder du stangen?


ToMpy

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig begynnt å løfte litt tungt, men jeg merker jeg blir veldig sliten i fingrene og lurer på om jeg har blitt vant med å gripe stangen "feil". Jeg er derfor interessert i å høre hvor i hånden dere løfter vektstengene (evt chins osv).

Vedlagt er en illustrasjon - Jeg løfter med 1.

post-9201-14440865492346_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veeeeldig små fingre/hender (ofte møtes ikke fingrene når jeg holder rundt stanga), og kan ofte merke det gjør vondt ved styrketreningen. Pleier mellom hvert sett å "strekke ut fingrene", det synes jeg hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Alle dra øvelser og øvelser som vil klemme huden = nummer 1. Andre øvelser er likegyldig da de ikke presser på huden. (Pressøvelser f.eks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du små hender?

De er vel medium/normal

nr1 vil jo kreve mye mer fingerstyrke enn 2..derfor løfter jeg med nr2 istede..kan jeg løfte MYE mer enn med nr1 og slipper å bruke reimer før langt utti der.

Ja, jeg tenkte på det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

533307_10151823946640167_115080794_n.jpg

1:Tunge dra-øvelser

2:Ingenting

3: Pressøvelser

I pressøvelser er det greit om stangen ligger slik at den ligger direkte over ulna og radius, og gjerne så langt ned mot håndbaken at en får utnyttet strekkrefleksen nederst mot ulna.

Word.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...