StangAholic Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Tips: Meld dere inn i DNT og ta med barna og gå fra hytte til hytte! Det er utrolig mye fint og se og mange fine hytter man kan ha helt for seg selv! Alle barn elsker pulk, meis, akebrett eller å leke i en bekk halve dagen. Vi har svidd av haugvis av kalorier på denne måten! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-340779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Citius Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Må bare si at eg elsker måten du skriver på, og hvordan du forklarer dine "problemer" Hehe.. Made my day! Stå på og lykke til! Mitt beste tips er at ting tar tid.. Mange gir seg etter en måned, men det er da det begynner Hilsen en som har gått ned 20kg, og plutselig har begynt med Marathon og Triathlon! Husk at viljen dreg halve lasset! Bompi 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-340937 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anya Skrevet 7. juni 2012 Del Skrevet 7. juni 2012 Sjekk ut loggboka til Admira - go hard or go home 2 små, full jobb og knallresultater med bra mat og flott styrkeopplegg! APanda og StineB 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-340951 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Opheliia Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Hvis du ikke trives på Elexia kan du se deg etter et studio som er litt mindre. Der får du jo fortsatt noen av de som eksisterer på Elexia, men stort sett er miljøet der veldig annerledes enn på Elexia, 3t og slike store studio. Jeg foretrekker iallefall de litt mindre ;-) Stort sett lite kø (absolutt et pluss!) og ikke fullt så mange av de ungdomsgjengene (som gjør meg stressa). Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-344503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kerand Skrevet 11. juni 2012 Del Skrevet 11. juni 2012 Mange fine tips du har fått nå, men kan vel si at du må finne deg en PT som kan hjelpe deg skikkelig med kosthold og riktig treningsteknikk. Er jo selvfølgelig begrenset av hjelp du kan få her. Og det er veldig viktig at man følger planen og streng mot seg selv, og at du gjør det for de rette årsakene og ikke mister motivasjonen underveis, da er det ikke mye vits å begynne igjen. Lykke til, og håper du kommer igang Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-344676 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konemor Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Ja, nå har jeg jammen meg fått mange fine og bra tilbakemeldinger, noe jeg synes er kjempekoselig! En dag/kveld jeg har litt bedre TID skal jeg sette meg ned og følge opp alle linkene som har blitt lagt til her, enn så lenge; tusen takk for alle svar og tips! Jeg har vært flink, synes jeg selv, til å være bevisst på kostholdet. Ikke noe VOLDSOMME omveltninger, og en veldig forsiktig nedtrapping på kaffen. Ja, altså, sjokolade-melk-kaffen. Hadde det enda vært vanlig kaffe. Så, etter å ha lea litt mer på meg, og vært litt mer bevisst inntaket, (mao økt på protein, minsket på karbohydrater, sunnere ris, mer salat og grønt) så har jeg gått ned 2-3kg siden første innlegg. Lurer på om det bare er tilfeldigheter, eller reelt resultat av matomleggingen. På morgenkvisten står vektnåla på 73, og jeg snuser nå på 6-tallet nedenfor...! Åh, det hadde vært gøy. Nå har jeg ikke vært ute/gått tur/ eller jogget på 2 dager, og jeg begynner så smått og bli rastløs...! En helt ny og uvant følelse, og noe jeg aldri har følt på tidligere. Vektløfte-programmet er verken spikret eller påbegynt, men jeg tenkte at "planken", og noen andre enkle vektøvelser (vi har t.o.m treningsrom i kjelleren! *klasker seg i panna* men å BRUKE det...?!), skal snarlig igangsettes. I'll be back med logg og flere teite spørsmål! So long! StineB, Sky og Anya 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-346948 Del på andre sider Flere delingsvalg…
katari Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 For ei dame- deg liker jeg! Hvis du har styrkerom nede- OMG heldiggris! Bruk det. Kjør f.eks den 5x5 programmet. det er enkelt og forholde seg til synes jeg ikke så mye 100% her og 20% der og droppsett, toppsett, supersett osv.. kan fort bli litt ør i hodet med det første. Mine topp tips -spis ren mat, kjøtt, fisk, egg, meieriprodukter- kos deg med nye oppskrifter spis alt bare unngå fabrikata, sukker og for mye stivelse/korn. -spis multivitamin, ta en omega 3 kilde hver dag og sjekk om du mangler noen vitaminer, mineraler ( jernmangel er vanlig for mange og jeg selv blir ekstremt trøtt, slapp og deppa av å ha for lite jern i kroppen.) - Kom deg ut, om ingen store krevende prosjekter- gå til lekeplassen med ungene, få i deg litt sol vitamin og lek i det tempoet du orker. Jeg er en av de som kan sitte inne foran pcen på en solskinnsdag bare fordi jeg er laaaaat- og det jobber jeg hardt med. -finn ett enkelt styrkeprogram hvor du kan øke belastningen fra økt til økt. planlegg det inn i uka, ha en treningslogg/bok Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-346995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konemor Skrevet 12. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2012 Haha, siden vi (og da mener jeg JEG) er så godt igang med den uredigerte delingen fra privatlivet, -her mangler det på filter mellom hjerne og munn, evt. tastatur, så må jeg nesten fortelle dette. Grundige blodprøver er tatt, da jeg ville til bunns i disse småproblemene med trøtthet, og diverse svimmelhet o.l. En uke etter blodprøvetaking står jeg på legekontoret og lurer på hva som feiler meg. -Vel, sier legen, alle prøvene er helt fine. Men, altså, det er en liten sving på verdiene vedrørende stoffskifte. (På dette tidspunktet står det en naken, bollemagete miniutgave av meg selv oppi hodet mitt (henger dere fortsatt med?) og danser rompedissende rumba fordi det er noe feil med STOFFSKIFTET, -HIPP HURRA, det er ikke *MEG*!) "-Ja, du har altså et relativt høyt stoffskifte, -her snakker vi høy forbrenning!" (Overlevert med et altfor altfor stort smil. Mini-me bråstopper og setter opp en furt mine, og tenker at vi håper lege-mannen tråkker på en legokloss. Minst. ) Så, jeg mankerer visst ingenting, og kosttilskudd knaskes. Zink, selen, magnesium, omega 3, og digre c-vitamin brusetabletter. Fordi jeg synes selv det hjelper litt. Muligens holder det hun gale mini-konemor oppi hodet stille... *ler* lks 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-347186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
katari Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 stoffskifte er bajs. pappa har problemer med det , så må ta tabletter for å få det opp, så blir det for høyt så må han trappe ned... og sånn går det, tydeligvis umulig å treffe balansen:( usj! Men da er det bare å trene hardt da, og lage masse god mat fra bunnen av:) Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-347200 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. juni 2012 Del Skrevet 12. juni 2012 "-Ja, du har altså et relativt høyt stoffskifte, -her snakker vi høy forbrenning!" (Overlevert med et altfor altfor stort smil. Mini-me bråstopper og setter opp en furt mine, og tenker at vi håper lege-mannen tråkker på en legokloss. Minst. ) hehe, dagens! Så flott at du har startet livstilsendringen din 2-3 kg er jo kjempebra Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-347210 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Konemor Skrevet 13. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2013 GODT NYTT ÅR GODT FOLK! Hvordan går det med alle dere her? Lyst på en liten update? Jeg blir iallefall veldig glad om noen svarer med sine nåværende statuser, og så skal jeg sette igang med alt som har skjedd i mitt liv siden sist. De store tingene; mann og barn er her fortsatt, heldigvis. Hus; solgt. Nå bor vi i en liten lettstelt leilighet med minimalt vedlikehold. Status vekt; 68-69 kg. -KUN kosthold! Og disse kg har jeg absolutt ikke jobbet for! Tror det tok meg 2 mnd å gå ned de 6-7 kg der. Og jeg har siden da klart å forbli der. Hvordan; når det gikk opp noen lys for meg, så jeg jo at dette var jo egentlig pinlig enkelt. -Det ER en sammenheng mellom det du bærer rundt på av kg og det du putter inn i kjeftamentet...! Who knew?! Jeg brukte en app kalt Fitnesspal i et par ukers tid for å kartlegge hvor mange kalorier jeg putta innpå iløpet av en dag. DET var en åpenbaring gitt...! Jeg prøvde først å bare kutte kaffen (kaffe mokka med maaaasse sjokolade og helmelk), men endte opp så forbanna gretten og motbydelig at det var ikke gøy for noen av oss. Så; inn med kaffen igjen, ut med brødskiver til frokost lunsj og kvelds. Fortsatte med pasta, men doblet grønnsaksmengden; ergo; mindre plass til mer pasta. Og så måtte jeg finne bare EN ting, EN RETT som jeg kunne spise og spise og spise i store mengder, uten at det var så mye kalorier, men som holdt meg mett og blid lenge; løsning; tunfisk salat. Ikke noe sånne slappe kvalme vasne usmakelige greier, men frisk og god salat med litt (ok, ganske mye da) kokt fullkornspasta, litt fetaost, mais, agurk og så hele redningen for meg; en hel boks med "King Oscars tunfisk thai chili". Ååååh, nam! Det er en hot tunfisk som ikke smaker tunfisk, og som gjør salaten skikkelig sprek og smakfull. Dette er lunsj nesten hver dag, og da klarer jeg meg fint til middag uten noe særlig småspising. JUHU! Og etter et par uker med "fitnesspalen", så hadde jeg liksom skjønt hvor de store kalorifellene var, pluss litt ekstra lesing bakpå innholdsfortegnelser osv. så var den jobben gjort. Nåh; begynte for ei uke siden og trene! Og IKKE på Elixia! Mannen kom storfornøyd hjem etter å ha testa ALLE de større treningssentrene i området, og sa han hadde funnet et helt supert et. Jeg tenkte at så himla stor forskjell kan det ikke være, men etter at han nå har trent der 3 x i uka de siste 3 mnd, så ble jeg med en søndag for å se. ÅH, for et senter! STOR plass, STOR vektløftingsavd og sjeldent kø på noe. Hipp hurra. Og dusjene! Det er ordentlige dusjer, som man kan justere temperaturen på, OG ta ned dusjhodet! Akkurat som hjemme, -bare bedre (siden det er borte, fordi noen ganger, når konemor er i ferd med å bli brølemamma, da er det ekstra godt å ta den dusjen "ikkehjemme"). Første tur; mannen var vektløfter-instruktør for meg. Resultat; Åh i helvete. Åh fy inn i innerste helvete. Knærne HOPPA og dansa når jeg gikk mot garderoben. Dagen etter hadde jeg store problemer med å sette meg ned på do. Andre dagen hadde jeg flere ganger utover dagen brå og akutt svikt i knær og armer, noe som førte til ganske interessante erfaringer på jobben. Det er jækla langt ned på gulvet når du har så vondt i lårene! I dag; andre tur. Har nå lest "Styrketrening for nybegynnere" av Robert Eilertsen. Dro avgårde med notatblokk, penn og masse lyst. Kom hjem med litt mør følelse i kroppen, men ikke på langt nær så ille som sist. Grynt og rødt fjes inkludert, merker jeg at jeg har mer enn nok med å trene teknikk og holde balansen enn så lenge, så kg på vekter de glemmer jeg så lenge. Tanken om at sakte fremgang er bedre enn ingen fremgang er godt rotet, nå skal vi trene for å endre kropp og fasong, og dette skal følges opp på kjøkkenet. Mål; styrketrening for å få opp forbrenning, øke styrke, gå ned i fett. Styrketrening to ganger i uken, gåtur en gang i uka. Husk at jeg er HELT newbie og har store problemer med å få begge armene til å gå opp og ned samtidig med manualer, men here it goes; Knebøy med 10 kg dumbbell 3x10 Glutebridge med 25 kg 3x 10-12 Benkpress med manualer 6 kg 3x10 Sittende roing (noen som har alt.øvelse? Denne skjønner jeg ikke!) 6kg 3x10 (her merket jeg at jeg kunne øke, eller så har jeg noe helt voldsomt feil teknikk) Arnoldpress 6 kg 2x7-8 reps (her går ikke armene likt opp og ned, jeg vingler noe voldsomt!) Nedtrekk foran (i need to youtube this, i do wrong, i tell ya!) 6 kg 2x10 Ez bar curl 5 kg på vektene +stang 2x8-12 Pushdown med tau 5kg 2x8-10 Planke maxtid x 2, noe som tilsvarer sånn ca. å sakte telle til 10. Så; er dette helt feil å begynne med? Hvor mye skal jeg føle at jeg har TRENT etter dette? Jeg var gjennomvarm i kroppen og rød i toppen, men svettet overhode ikke. Det har vel noe med teknikk og manglende kg på vekter å gjøre antar jeg? Råd og vink? Keep on doing the same? Får nå gi det litt tid, og enn så lenge regner jeg ikke med å være på langt nær så støl som første turen. Halleluja. Konemor. Zimbo, Hircine, Noly og 2 andre 5 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-629935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hircine Skrevet 13. januar 2013 Del Skrevet 13. januar 2013 Hei, jeg har nok ikke så mange råd å komme med da jeg er rådsøkende selv for tiden, men jeg må bare si at jeg elsker måten du skriver på!! Fantastisk underholdende, jeg vil råde deg til å starte loggbok, jeg ville fulgt den og det er jeg sikker på at mange andre ville gjort og! I tillegg titter det av og til inn flinke folk der som kan svare på lure (og mindre lure) spørsmål:) si i fra her om du starter en!! Du har vært kjempe flink så langt! Stå på! Konemor 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9333-men-i-helvete-da-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/page/2/#findComment-630066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.