Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble brått 3 uker uten trening her nettopp. Av diverse årsaker..:whistling:

Kom igang igjen på torsdag, trente bein på fredag - akkurat som før, og er så støl at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg! Og det er blitt mandag!:eek: Kan ikke huske å ha vært så støl noen gang..

Iallefall, jeg har bein igjen imorra, hva er det beste? Kjøre på etter god oppvarming, og kjøre lett? Hvis jeg klarer det da.:wub: Eller vente en dag eller to til jeg er mindre støl?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/9242-jeg-er-s%C3%A5-st%C3%B8l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale deg å trene noe annet/hvile:

http://www.ergo-log.com/notfullyrecovered.html

Two days after a murderously heavy workout your muscles still feel like they’re on fire. You haven't recovered, but nevertheless you train again. Not a good idea according to Finnish sports scientists. They

published their conclusions in the Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports. Not letting your body recover disrupts its hormonal response to training.

Riktignok en liten studie, men erfaringsmessig gir det lite å peise på hvis man er støl.

Er forskjell på en "murderously heavy workout" ogstøl etter trening fordi en ikke har trent på 3 uker. Kjør på med ny økt så går stølheten over raskere.God oppvarming og gjerne litt egenmassasje med skumrulle så er du bedre etter trening enn du var før.

Er forskjell på en "murderously heavy workout" ogstøl etter trening fordi en ikke har trent på 3 uker. Kjør på med ny økt så går stølheten over raskere.God oppvarming og gjerne litt egenmassasje med skumrulle så er du bedre etter trening enn du var før.

Okiii..... får prøve det da. Håper jeg er bedre imorra enn i dag, for å si det sånn. Ellers går det dårlig!:D

Men hvorfor blir det sånn egentlig? Kan ikke huske at jeg ble så støl da jeg var helt fersk heller.:wub:Det er liksom ikke litt, og det har gått 3 dager.

Heilt normalt at du er litt støl dei første treningane etter ein pause på tre veker. Etter nokre treningar forsvinn det og du er tilbake der du var før pausen.

I dag har du sannsynlegvis eit høgare volum og meir vekt enn då du byrja å trene, difor er det ikkje unaturleg at du blir meir støl enn du vart i starten. Beina mine kjentes ut som kjøttdeig etter fyrste økt med knebøy etter ein pause på tre veker. Ei veke seinare var det vekke.

Annonse

Jeg tror fortsatt jeg er noe for meg, selv mtp stølhet..:p

1 år trening nå, hver søndag er det beintrening og HVER ( da mener jeg HVER) mandag - onsdag er rumpe og lår KJØRT!

Jeg er så støl og det har ikke vært 1 mandag, hvor jeg klarer å gå helt normalt eller sette meg raskt ned:p

Annonse

Jeg tror fortsatt jeg er noe for meg, selv mtp stølhet..:p

1 år trening nå, hver søndag er det beintrening og HVER ( da mener jeg HVER) mandag - onsdag er rumpe og lår KJØRT!

Jeg er så støl og det har ikke vært 1 mandag, hvor jeg klarer å gå helt normalt eller sette meg raskt ned:p

Prøvd å legge opp til 2 bein-økter i uka isteden? Jeg holdt også på med en i uka ganske lenge, og det var et h..... mtp. stølhet, nå kjører jeg to-tre og kjenner nesten ingenting.

Det virker på alle jeg har prakket det på, og det virker på meg hver gang også. Går fra "så støl at jeg griner ned trappa" til "vel, jeg kjenner jo at jeg trente skikkelig, men det går fint, jeg kan løpe!" ;) Virker også på stive muskler, som f.eks nakkemuskler som gir migrene og hodepine, samt på pms. Jeg liker beste Solaray og Bio-Life sine, evt kan du kjøpe her: iherb.com (Mye billigere!) :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...