Gå til innhold

Oppskrifter basert på kyllingfilèt


Anbefalte innlegg

Blir til at jeg kommer til å spise endel kyllingfilèt fremover og trenger da tips på tilberedning og tilbehør til kyllingfilèt så det ikke blir så ensformig

PS: fant ingen samletråd rundt oppskrifter for kyllingfilèt når jeg søkte på forumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg snitter opp lommer i fileeten og fyller med mager cottage cheese (kan og bruke f.eks Philadelphia om man kan spise sånt), og hvitost surret rundt og bakt i ovn er veldig godt. Ellers bruker jeg forskjellig krydder etter hva jeg føler for (chili, kyllingkrydder, pommes frites-krydder, chicken & steak osv). *håper på flere svar i tråden, jeg trenger og nye ideer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok (eller "stekt gryte" - jeg får kritikk fordi jeg ikke har wokpanne ... :p)

Skjærer kyllingen i passe store biter, steker til de er gjennomstekte. Tar kjøttet ut av panna og steker grønnsaker (gulrot, brokkoli, løk, hvitløk, paprika, sopp, vannkastanjer, sukkererter, usalta cashew etc - bare fantasien som stopper deg). I tillegg lager jeg eggnudler ved siden av. Blander kjøtt og grønnsaker og har på en egna saus (teriyaki er favoritten akkurat nå). Til slutt har jeg i nudlene og tar dem steke litt for å trekke til seg mest mulig av sausen.

Dette er jo ikke karbofritt. Kan også tenke meg til at diverse sauser inneholder en god mengde kalorier. Jeg har ikke orka å regne på det jeg lager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

baconsurret kylling:) surrer to-tre baconstrimler rundt hver kyllingfilet, steker det litt på hver side i en tørr stekepanne (slik at baconen blir litt brunet) så legger det i en ildfast form og steker det i ovnen på 225 grader, i ca 20-25 minutter. Serveres med grønnsaker (jeg pleier å bruke brokkoli, blomkål og gulrøtter) ....beregner alltid to kyllingfileter til hver person, men ikke snakk om at noen noensinne har greid å spise mer enn en....men uansett greit å ha igjen litt rester;P

hjemmesnikra kyllinggrytesak: kyllingfilet i biter (regner en per person) stekes først i gryta, tilsetter løk, rødløk, hvitløk, chili, gulrøtter om jeg har det tilgjengelig, og ellers andre grønnsaker jeg måtte ha lyst på der og da (brokkoli, blomkål, en wokblanding(?) her er det igrunn bare det du har tilgjengelig som setter grenser), steker det en stund før jeg tilsetter en boks med hakkede tomater (varierer hvilken type jeg bruker, men naturell funker fint...kan krydre selv) og så pleier jeg å tilsette en liten dæsj med melk (ca 1 dl omtrent) alt etter hvor mye væske jeg vil ha i den. koker spaghetti ved siden av, og tilsetter denne i gryta når spaghettien er spiseklar.

Jeg bruker ellers kyllingfilet til nesten alt; supper, på pizza, i stedet for kjøttdeig i tacoen, helt vanlig stekte kyllingfiletbiter servert med ris og grønnsaker...osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyllingfilet som stekes i biter sammen med diverse grønnsaker, jeg har dilla nå på squash, cherry tomater, paprika, brokkoli og minimais, så ta chilli og banan. Bananen skal stekes kort tid. De søte og sterke smakene sammen er bare fantastisk. Dette er vel den retten jeg lager meg mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal jeg ha kyllinggrateng

Kyllingfilet skåret i biter brunes i pannen.

Stek så squash, løk, gulrøtter og sjampinjong i biter. Tilsett en boks hakkete tomater, og la det koke inn litt. Krydre gjerne med hvitløk, salt, pepper, og hva annet du nå måtte begjære.

Bland i kyllingbitene, et par ss mager creme fraiche, og kokt fullkornmakaroni.

Strø ost over.

Inn i ovnen en halvtimes tid.

Om man føler seg litt ekstra vill og galen er det også kjempegodt med bacon i i tillegg til kyllingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariner kyllingen i curry, finhakket hvitløk, salt og pepper. Litt olje må gjerne tilsettes dersom dette er ønskelig. (Jeg dropper oljen). Legg kyllingfileen i en plastpose i kjøleskapet og la det stå å trekke en stund. Jeg regner med at dere vet hvordan man steker en kyllingfileet, så det trenger jeg vel ikke akkurat å forklare, tehe...

Jeg kan garantere dere at kyllingen lukter sykt godt. Strø gjerne dill over kyllingfileen til slutt. Serveres med grønnsaker dampet i litt soyasaus i teflonpanne. Kjempegodt. Eller en soleklar favoritt: Paprika fylt med purreløk og diverse kuttede grønnsaker med litt revet parmesan/ost eller cottage cheese på toppen + cherrytomater. Hiiiiiiiiiiimmelsk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...