Gå til innhold

"Sunn" fett%??


Forsvarsdama5.0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er litt forskjellig, det har mye sammenheng med resten av kroppen. Du burde ta en kroppsanalyse så får du se hvordan kroppen din er. Du får vite alt på en sånn test! Hvor sterk du er i forskjellige deler av kroppen, om du spiser riktig, om du drikker nok, fett% (og fett i kg), hvor mange kg muskler du har osv... Så hjelper han/hun deg å forklare alt også får du tips til hva du kan/må forbedre og sånt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føre-var prinsippet =)

Hvis man er så tynn at man er redd for å miste menstruasjonen må det rett og slett bare spises mer :confused:

Hun skrev jo selv over at hun prøvde å legge på seg, så den er jo grei. Men er man sykelig tynn og får kroppslige problemer pga denne må jo ekstra næring inntas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hadde vært enklere å svare hvis du var litt mer utfyldende i spørsmålene dine.

Hvor gammel er du?

Har mensen DIN uteblitt pga lav fettprosent, for hvis ikke, hvorfor er du bekymret for dette?

Skjønner at du lurer. Tenkte bare ikke at alle var så interessert i detajler :pJeg er 16 år, og har ikke hatt mensen på øøhm.. 6 mnd ellernoe, pga slags anoreksi fra mars-juli. Startet vel litt før også, men det var den verste perioden.

Nå spiser jeg masse, og sunt. Tre skiver til frokost, lunsj og kvelds ++, og god middag, og havregrøt + nøtter.. Men mensen, den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det beste er å gå til legen.. det kan være flere grunner til at mensen er borte. Selv har jeg ikke hatt det på ca 2 år (ja jeg er skikkelig treig til å sjekke det opp..), og gikk til gynekolog for litt siden å tok blodprøver og ultralyd.. Sjekk det ut hos legen du også, du får svaret ditt der og ikke her inne desverre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du mister mensen er det første tegn på at du spiser for lite , trener for mye eller begge deler. Kroppen din lager ikke nok østrogen. Har du lenge vært undervektig eller brukt p-piller kan ting være rotete en stund.

Mhm, I know :cool: Men hva med bodyfitnessutøvere da da? De har vel ikke så høy fettprosent? Eller andre som driver med toppidrett, har de "vanlig" mensen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det beste er å gå til legen.. det kan være flere grunner til at mensen er borte. Selv har jeg ikke hatt det på ca 2 år (ja jeg er skikkelig treig til å sjekke det opp..), og gikk til gynekolog for litt siden å tok blodprøver og ultralyd.. Sjekk det ut hos legen du også, du får svaret ditt der og ikke her inne desverre... :)

Skal det..! Hehehe.. :p bare så innmari flaut å være hos legen..:p

Mange som mister den.

Jahh.. Mister for alltid eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det..! Hehehe.. :p bare så innmari flaut å være hos legen..:p

Jahh.. Mister for alltid eller?

Ja jeg syns det var litt kjipt selv, men så gikk det veldig bra! Det er jobben dems, akkurat som de som sitter i kassa på rema som skal selge deg maten du spiser. Så skal legen gjøre deg frisk. hehe..

Man mister den ikke for alltid, den bare forsvinner en periode og kommer tilbake. (Og hvis ikke så tar man turen til legen..hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...