Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Kenneth Vassli
Jeg har kjøpt meg disse jeg, og de funker helt supert! :)

http://www.casall.com/equipment/strength/gloves/exercise-glove-vp.html

har sett på de hanskene selv. Geniale de løkkene for å dra av hanskene..

Men nå har jeg slått fra meg hele hansken :p

• 3 måneder senere...
Når jeg blir klam i hendene (tar ca to minutter etter at jeg har begynt oppvarming) og skal holde i stenger, manualer m.m. - så surrer jeg vanlig tørkepapir fra de holderne som står over alt på SATS'en jeg går på rundt der jeg skal holde. Gir supert grep!

Haha, godt jeg ikke er den eneste som gjør dette :roflmao: Bruker tørkepapir de gangene hendene er skikkelig klamme, og ja det fungerer ypperlig det.

Annonse

Har selv hansker, og bruker de mest på pushøvelser, da jeg føler de hemmer grepet på noen pulløvelser.

Bruker de flittigst på dips, da dipsstativet jeg bruker er av firkantrør o_O

Har forresten slike:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41eGIGMfI9L._AA300_.jpg

Har selv hansker, og bruker de mest på pushøvelser, da jeg føler de hemmer grepet på noen pulløvelser.

Bruker de flittigst på dips, da dipsstativet jeg bruker er av firkantrør o_O

Har forresten slike:

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41eGIGMfI9L._AA300_.jpg

Ikke vondt ment, men hvorfor i HELVETE behøver man hansker under pressøvelser?

Skrev ingen steder at man behøver, bare at jeg bruker noen ganger, og spesiellt på dips, siden stativet er omtrent like kvass som deg i kantene :eek:

Skal sies at jeg bruker de mindre og mindre, hadde jeg kjøpt noe nå for å spare på hendene, så hadde det vært reimer.

(Men ja, man _trenger_ ingenting, ting går på preferanser og hva man føler fungerer for seg.)

Det var ikke fargen jeg trengte feedback på :)

Haha, jeg vet det :) Det var ikke vondt ment, jeg bare syns Mark Ripptoe er hysterisk morsom og genial. De som trives best med hansker skal såklart bruke det, mente ikke å støte noen, beklager det :)

Men dette med grep og træler er jo nevt tidligere her :)

Annonse

Jeg har lyst på noe som ikke skiller fingrene, hence gummifargeklattene over. Vet ikke hva alternativene er, jeg. Vil bare unngå å få så tykk hud på hendene.

Hvis du bruker riktig grep - som nevnt tidligere i tråden - kan du redusere træler-problemet betraktelig.. vil faktisk påstå at du nesten kan slippe det.

Uten å skulle late som om at jeg er jævlig hardcore eller noe.. men jeg har løfta en del nå de siste 2 årene og har nesten ikke træler i hendene, får det nesten bare når jeg bruker magnesium. Men det forutsetter at du lager deg gode vaner og tenker over hvordan du griper stanga når du gjør det.

Hadde en periode på krykker som var helt pyton for hendene. Kjøpte sykkelhansker og det hjalp veldig. Ettersom jeg fortsatt trente i krykkeperioden så gadd jeg ikke å ta av hanskene hver gang jeg kom til et nytt apparat og det var i grunnen helt digg! Deilig å slippe å få vondt i hendene for at huden kommer i klem. Nå : ingen krykker men med hansker. ;)

Haha, bytter ikke bort pt'en min for noe! ;)

Klam er også et problem heri gården. Træler PLUSS klam, kvalifiserer det til hansker da..? :p

Ser det var et gammalt innlegg det her, men klarte ikke å la være å kommentere det :p

Med mindre du har fått en sinnsykt god pris på PT-timer så burde man virkelig revurdere sin pt dersom han prøver å innføre vaner om å bruke hansker under styrkeøktene i en startfase.. En PT er en såpass dyr affære at jeg synes man burde få maksimalt utav det når man først betaler. Jeg hadde hvertfall ikke betalt en kjørelærer 600kr timen for å lære meg å kjøre bil dersom han mente det var en god idè å sitte med bind for øynene under kjøretimen! :cautious:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...