Gå til innhold

Pølser kaloriene i smør


iSiad

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis jeg tar en spiseskje margarin i pannen - og det vel og merke ikke ligger og flyter masse smørrester igjen når jeg er ferdig å steke det jeg skal steke; så medregner jeg den spiseskjeen margarin med i dagsforbruket mitt av kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du steker 10 pølser i 50 gram margarin så tror jeg ikke hovedproblemet er om det utgjør 1770 kalorier (med 30 gram margarin) eller 1550 kalorier (20 gram margarin)

Stek pølsene på grill i stekeovnen så slipper du å tenke på margarinen. Skal du ha det nøyaktig så kan du sette en skål under pølsene og veie hvor mye fett som har drypt av de under steking :D

Skal du ha et skikkelig godt råd så lag en heller en kjempegod biff på lørdagen som både smaker bedre og er mye sunnere enn de pølsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er folk så redde for smør?

Støtter meg til Espen her. Det du spiser (strengt tatt det som absorberes i tarmene) er det som gjelder som energi inn. Det som ligger igjen på fatet eller i stekepannen har du jo ikke fått i deg.

Jeg ser heller ikke behovet for å regne på energiinntaket så sykt nøyaktig som enkelte tydeligvis har behov for. Trådstarter har gått ned 28 kg siden januar, og gjør åpenbart noe veldig riktig. Å finregne på kaloriene er i dette tilfellet absolutt ikke nødvendig, du kan jo bare fortsette å spise sånn som du har gjort til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...