Gå til innhold

Vil opp i vekt.. tips og råd.


Anbefalte innlegg

Halla... til dere finjusterte, kisla ut av stein, treningsutøverer her inne.

Sliter for tiden med å komme meg opp i vekt.

er en gutt på 183cm me en vekt på 63.2kg.

E vil gjerne høre om tips om produkter som kan hjelpe meg me å bremse ned forbrenningen min.

Før dere skriver i vei i vilden sky nå, så her er noen fakta om me.

* E spiser ofte og e spiser godt. opp til 8 måltider for dag.

* E bruker weightgainer og protein.

* Trener veldi lite cardio

* Trener basic styrke trening med max vekt.

* Nei.. vil ikke ta creatin pulver for å sammle vann i kroppen.

Det e gjerne vil vite er om der er noen pulver eller piller som "kan" hjelpe mot å senke forbrenning eller hjelper til med å øke i vekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først kan du jo kutta kardioen helt ut, om du ikke har behov for og holde kondisjonen vedlike.

Etter det så kan du lage deg en kostholdsplan, hvor du vett hva du spiser hver dag. Prøv f.eks og sett opp en plan hvor dere ligger på 3000 kcal per dag. Så spiser du det i 1-2 uker, og sjekker vekten. Har du ikke gått opp, så må du bare spise mer. Det er igrunnen ganske lett, du må få mer kalorier i deg, en hva du forbrenner.

(mct olje, skal også være gunstig for og gå opp i vekt, det er også mange matvarer som inneholder nokså mye kcal. Da blir det lettere og få i seg nok. Nøtter inneholder også en god del kcal.)

Så si du forbrenner 2500 kcal i snitt hver dag, så vil du gå opp i vekt om du spiser 3000 kcal.

Mulig det var dårlig forklart, men håper det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvor du vil fram til. :)

Men 3000 kcal er hva det e drakk i Weight Gainer... hver dag. I 3 mndr. ( ikke kødd engang)

Har kjørt det programmet dem siste mnd og første uka gikk e opp 5 kg.

Men etter tid så vil ikke kroppen legge på seg mer... klarer aldri å bikke over 70kg grensa.

Så e håpet på om det va kanskje noe der ute som kunne hjelpe med å bremse ned forbrenningen min, for å se om kanskje det kan hjelpe litt...

D skal teknisk sett ikke være muli å ikke legge mer på seg etter å ha kjørt en sånn diett hver dag i 4 mnd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fan da... betyr jo at e da må spise nonstop e da.. 24/7. 365.

Jizzez...

Nja, mange som spiser 3500-4000 kcal til dagen. Som sagt MCT olje kan være en mulighet. Eller forsovidt bare vanlig olivenolje. 10 gram olivenolje er ca 90g kcal, så om du tar det 5-6 ganger daglig så vil du lett ha 500 kcal ekstra, uten og slite med og presse i deg mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å legge på seg. Har prøvd i noen år selv, og jeg har jobbet hardt for de få jeg gikk opp, men for å holder de oppe må man trene hardt og spise mye. For noen kan dette bli tungt etterhvert

Jeg klarte det ikke da..prøve igjen nå:) men nå har alderen hjulpet meg.

Så tipset fra meg er å trene tungt,hvile og spise MYE, men jeg vet det ikke er så lett;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjetil sine burgere til frokost og pizzaen hans til lunsj så er du godt på vei

Kjetil Åmdals Fotos | Facebook

Men husk at du må trene fornuftig også. Et godt styrkeprogram som 5x5 er veldig bra om du vil øke i vekt (muskelmasse).

Denne bør du også lese:

Styrketrening for fyrstikker - Fitnessbloggen

Yupp... Kjører fyrstikkprogrammet nå. Håper på gode res.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri vær sulten! Spis masse sunt og ofte, og tren hardt for da får du større appetitt.

Fått høre at å spise kjempe måltid

1 eller 2 ganger for dag kan hjelpe.

Mange sier at å spise oftere får forbrenningen til å jobbe fortere.

Men mer mat du spiser i mindre måltider kan hjelpe me å senke forbrenninga mi litt...

Stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenning betyr bruk. At kroppen bruker de store massene av sunn mat du spiser gjør at du vokser. Bare spis masse sunt og tren hardt over tid. Og sov minst 8 timer om natten.

Skjønner...

Men vanskli å sove 8 timer når man kommer hjem fra jobb rundt 12 - 01 tiden på natta og opp igjen kl 7 - 6 for å sende barna i barnehage... men prøver å sove det e klarer hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner...

Men vanskli å sove 8 timer når man kommer hjem fra jobb rundt 12 - 01 tiden på natta og opp igjen kl 7 - 6 for å sende barna i barnehage... men prøver å sove det e klarer hvertfall..

Alfa omega. du kan ikke trene like hardt om du ikke sover nok. Du må bare føle deg frem på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...