Gå til innhold

Vil opp i vekt.. tips og råd.


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Helmelk (2 liter om dagen) + nøtter (100g om dagen) + styrketrening

Det er noe e gjerne vil gjøre, men desverre så strekker ikke budsjettet mitt så mye til at e kan drikke 2 liter melk hverdag, i tillegg til at barna mine skal ha omtrent 1 liter melk hverdag.. :p

Nøtter har e har er kjempe bra, så det gnomser e og hiver i me.. veldi mye hasselnøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe e gjerne vil gjøre, men desverre så strekker ikke budsjettet mitt så mye til at e kan drikke 2 liter melk hverdag, i tillegg til at barna mine skal ha omtrent 1 liter melk hverdag.. :p

Nøtter har e har er kjempe bra, så det gnomser e og hiver i me.. veldi mye hasselnøtt.

Er ikke sunt allikevel, så ikke tenk så mye på det. Litt melk, en del vann, og masse sunn mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg sykla på mitt mest aktive spiste jeg rundt 3200 kcal i døgnet for å vedlikeholde vekten. For meg var dette "krevende" mtp metthet - orker ikke gå rundt overmett døgnet rundt så det gjelder å finne matvarer som gir mange kalorier uten å "fylle" magen. Ting som fungerte for meg var:

- Nøtter: som mellommåltid, og vedsiden av måltid, i musli, i havregrøt

- olivenolje/Vita-hjertegod olje: tilsett i alt fra yoghurt/skyr, havregrøt, salat,, i shakes, ekstra olje ved matlaging

- peanøttsmør: tjukt lag på brød/knekkebrød, blande inn i annen mat dersom det passer smaksmessig

- flytende kalorier: sjokomelk, biola, melk,

- ISKREM!!! =D Gjerne iskrem toppet med banan og salte peanøtter.... hoho!

- bruk litt mer saus til hver middag: det blir fort noen kalorier over tid.

- alltid spise noe før en legger seg: banan, nøtter, grøt, yoghurt...anything

men mer enn HVA du skal spise må du virkelig gå inn for det mtp planlegging. Hjelper ikke med ett stort kaloritett måltid, eller en dag med mye mat: du må finne en spisemåtesom gjør at du klarer å oppnå kalorioverskudd over tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...