Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest xxxxxx
Ser det ut som vi bryr oss om hvordan den er å ha på? Vi liker å se den på dere! :D

EDIT: Men vi hjelper gjerne til med å få den av :p

Ah... Der fant du cluet, vi trenger jo hjelp til å få av faenskapen! :) Og under alt det snille tøyet, så kommer det morsomme fram:oops:

Lånte mamma sin bunad i fjor, for et bryllup i USA, og til 17 mai. Det er en Rogalandsbunad, kystdrakt(den står ikk i bunadsleksikonet!!:eek:) . Har ingen bunad selv, desverre, men har en Silje-drakt som skal broderes og monteres, og to "hjemmelaga" festdrakter.

Høyst på ønskelista er en drakt fra Hallingdal, Ål eller Hulda Garborg.

[ATTACH]30351[/ATTACH]

post-1896-14440855866764_thumb.jpg

Annonse

Jeg har blå nordlandsbunad! :D Med cape, men ikke lue/kyse.

Kunne sikkert hatt Hamarøybunad også, men er veldig godt fornøyd med nordlandsbunaden min ^^

Men har ikke brukt den på noen år, den henger hjemme hos foreldrene mine :)

Skulle gjerne hatt den her, men har ikke nok skapplass til at den kan henge pent og ordentlig resten av året.

nordland-dame8.jpg

nordlandsbunad_gallerie_grvwnn.jpg

Nordlandsbunaden er så fin at vi måtte ha to for å gjøre den rettferd :D

Jeg blir litt småsint, hun ene har sjalet feil og hun andre har ikke sjal i det hele tatt :p

Bunadsregler FTW :D

Edit: Ja, også mangler hun veska!!

Har hun brukt søljer til å feste sjalet med? O.o Det skal jo hvile på skuldrene, med brett rundt veststroppene! Tsktsk...!

Og hun med den grønne utgaven har tre spenner i vesten. Har to på min. Men ser ut som det er flere måter å plassere spennene på.

Jeg blir litt småsint, hun ene har sjalet feil og hun andre har ikke sjal i det hele tatt :p

Bunadsregler FTW :D

Edit: Ja, også mangler hun veska!!

Vil du bli med og søke om å bli tatt opp på Bunadspolitihøyskolen??:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...