Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Rutinen blir fetere med sidehev, aldri dumt å få bittelitt ekstra bredde på skuldrene.

Du har for øvrig 5-6 øvelser for brystet og 1 for ryggen.

Jeg vil egentlig ikke ha noe mer bredde på skuldrene..

Rygg kjører jeg med bein og biceps. Da har jeg fremoverbøyd roing med stang og assisterte pullups for rygg. Markløft også, som vel teller for rygg det og?

Ja, det var bra. Siden du sa overkroppsdag regnet jeg med det var det du gjorde for overkroppen. Likevel, 5-6 brystøvelser? Hvis du ikke vil ha så mye større skuldre kan du gjerne kutte ned på pressingen.

Ja sorry, det var ikke helt rett.. Dette er 2splitten min.

Bein, biceps og rygg:

Knebøy

Utfall

Markløft

Beinpress

Ettbeinspress

Bulgarsk utfall kroppsvekt

Stående roing med stang

Pullups assisterte

Biceps curl

Leg curl

Omvendt nedtrekk

Bryst, triceps og skuldre:

Benkpress

Skråbenk

Pullover

Fransk press

Enarms roing over benk

Militær press

Dips

Planken

Pushups

Pectorales-maskinen

Hvilken av pressene synes du jeg burde kutte ut?

Og er det noen andre øvelser jeg heller burde ha med?

Forslag:

Bein, biceps og rygg:

Knebøy

Markløft

Utfall

Beinpress

Bulgarsk utfall kroppsvekt

Stående roing med stang

Pullups assisterte

Biceps curl

Leg curl

Pullover

Bryst, triceps og skuldre:

Benkpress

Militær press

Dips

Pushups

Fransk press

Enarms roing over benk

Planken

Skråbenk kutter jeg mer enn gjerne ut :thumbsup: Pectorales-maskinen og i grunnen.

Takk for innspill! :)

Ble nesten litt trist her nå...

Veltrente skuldre på en veldreid jente er jo bare så vakkert!

Det er jo sprettrompe og brede skuldre som gir både timeglasset fasong og innhold.

Og kjoler, bluser, topper - whatever - henger jo bare så mye bedre på en jentekropp som har litt bredde over kragebeina.

Snufs....

Annonse

Ble nesten litt trist her nå...

Veltrente skuldre på en veldreid jente er jo bare så vakkert!

Det er jo sprettrompe og brede skuldre som gir både timeglasset fasong og innhold.

Og kjoler, bluser, topper - whatever - henger jo bare så mye bedre på en jentekropp som har litt bredde over kragebeina.

Snufs....

Føler jeg har nok skuldre fra før av. Og jeg har fra naturens side timeglass figur, den må bare strammes opp! :)

Enig med Emil.

Og - spesielt for jenter så synes jeg det er det kult med litt mer bredde på skuldrene, fremfor å bygge dem massive.

Og - sidehev hjelper med holdningen. Tenk at det hjelper til å brette skuldrene litt bakover, hever brystkassen og får puppa til å peke mot himmelen.

Er det noen som ikke liker det da?

Gjest Jester
Hvor viktig er sidehev når man kjører disse øvelsene på en overkroppsdag:

Benkpress

Skråbenk

Pullover

Fransk press

Enarms roing over benk

Militær press

Dips

Planken

Pushups

Pectorales-maskin

Ikke i det hele tatt, eller burde jeg få den med?

Hvor viktig er sidehev for hva? Styrkeøkning, utseende, skulderhelse etc? Har litt å si hva målet ditt er :)

Annonse

Enig med Emil.

Og - spesielt for jenter så synes jeg det er det kult med litt mer bredde på skuldrene, fremfor å bygge dem massive.

Og - sidehev hjelper med holdningen. Tenk at det hjelper til å brette skuldrene litt bakover, hever brystkassen og får puppa til å peke mot himmelen.

Er det noen som ikke liker det da?

du forklarte det litt bedre :) hehe

Noen bra øvelser som man kan ta istedetfor sidehev? Jeg får vondt i venstre skulder når jeg tar med enn 8kg, så jeg vil bytte den ut. Og hvilke øvelser passer for bakside skuldre?

Face pulls, bro!

T NATION | Inside the Muscles: Best Shoulders and Trap Exercises

Ifølge denne er face pulls en vinner både for bakre og midtre skulder. Hvor mye du treffer midtre deltoid vil imidlertid avhenge av hvilken vinkel du drar i. Hvis jeg har riktig forståelse av biomechanics, vil du bygge både posterior og lateral deltoid ved å dra oppover.

Face pulls, bro!

T NATION | Inside the Muscles: Best Shoulders and Trap Exercises

Ifølge denne er face pulls en vinner både for bakre og midtre skulder. Hvor mye du treffer midtre deltoid vil imidlertid avhenge av hvilken vinkel du drar i. Hvis jeg har riktig forståelse av biomechanics, vil du bygge både posterior og lateral deltoid ved å dra oppover.

Hva er egentlig "riktig" facepulls? Noen drar nedover-mot seg og andre oppover-mot seg og andre igjen, som meg selv drar rett bakover, sånn at jeg nesten gir meg selv en på trynet..:p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...