Gå til innhold

Få kroppsformen min på plass... :D


x-Praetorian-X

Anbefalte innlegg

Halla alle sammen....

Er en gutt som akkurat har startet med en livs stil.

Vært lei av å sitter hjemme hele tiden og daffe i sofaen og mumse i me godt, brus og junk food.

Har startet å trene med vekter for en 3 mnd tid siden og har kastet røyken og og andre stygge uvaner i søppla.

Mitt problem er at e er helt fersk på hva e skal gjøre.

Mitt mål er å rippe opp dem musklene som e har, og ikke bulke me opp.

Har lest masse gjennom forskjellige tråder gjennom denne siden og funnet litt av hvert.

Men er fortsatt usikker...

E trenger å vite eksakt omtrent, hva må e få i me av kosttilskudd, vitaminer, kreatin +++

E er 182cm, me en vekt på 62.3 kilo

Dere trenger ikke å blørte ut hvilken proteiner, shaker, vitaminer og sånt som er best, fordi det vet e ikke.

E trenger å vite dem som "fungerer" og ikke koster skjorta av me.

Ta til ettertraktning at e er en småbarns far til 2, me samboer ved siden av og en jobb hvor e tener midt på treet. (men tid til trening klarer e å få til) :D

Og fortell me gjerne hvor e kan bestille produkter dere bruker.

Obs Obs..

Vil rippe kroppen min, men sier ikke nei takk til noen få kilo til på kroppen.

på forhånd tusen takk.. :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med den høyden og vekten din virker det jo som du allerede har ganske så lav fettprosent. Jeg ville definitivt brukt tiden på bygge opp muskler og spise godt istedet for å prøve å rippe deg mer.

Du vil etterhvert finne ut hvor mye arbeid og lang tid det faktisk tar å bygge muskler så ikke vær redd for at du skal legge deg for mye muskler. Du vil har veldig god fremgang i starten men den vil etterhvert avta og det er da tålmodigheten og viljestyrken stepper inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle kommentarene... Ja, e er utroli "lett" for å si det sånn... Va en periode hvor e gikk på weight gainer og spiste regelmessig... dem første 2 ukene så gikk e opp 5 kilo.

Men etter det så ble d sinnsykt vanskli å holde vekta og å gå opp i vekt.

Drakk weight gainer 3 ganger for dag mellom måltider og spiste mange måltider.

Da e merket at kroppen min ikke ville gå opp mer for å si det sån, det var da e bestemmte me for å rippe kroppen...

Men e hører mer på dere som er mer erfarne i dette feltet en meg selv.

Det er jo tross alt dere som vet om det e gjør er riktig eller helsefarlig osv osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for alle kommentarene... Ja, e er utroli "lett" for å si det sånn... Va en periode hvor e gikk på weight gainer og spiste regelmessig... dem første 2 ukene så gikk e opp 5 kilo.

Men etter det så ble d sinnsykt vanskli å holde vekta og å gå opp i vekt.

Drakk weight gainer 3 ganger for dag mellom måltider og spiste mange måltider.

Da e merket at kroppen min ikke ville gå opp mer for å si det sån, det var da e bestemmte me for å rippe kroppen...

Men e hører mer på dere som er mer erfarne i dette feltet en meg selv.

Det er jo tross alt dere som vet om det e gjør er riktig eller helsefarlig osv osv...

yoyo mellom "nå vill jeg bli svær" og "nå vill jeg ha six pack", er vertfall oppskrift på å feile. Du må holde deg til å spise mye, bruk kun gainer om du ikke klarer å få i deg nok mat av vanlige måltider og proteintilskudd. Du må ha muskler før det er noe poeng å bli ripped. A six pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick, it doesn't count ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns personlig det alltid er greit å ha en form for multivitamin i huset slik at jeg vet at jeg får i meg alle de viktige næringstoffene, personlig liker jeg centrum multivitamin, tror ikke det koster mer enn 150kr for 2mnd forbruk ta det sammen med omega 3 så har du kommet langt på vei. For din del om du vil opp i vekt er det jo viktig å spise mer enn det du forbrenner så kroppen din har noe å legge musklene på. Få i deg proteinrik mat: kylling, kalkunkjøttdeig etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yoyo mellom "nå vill jeg bli svær" og "nå vill jeg ha six pack", er vertfall oppskrift på å feile. Du må holde deg til å spise mye, bruk kun gainer om du ikke klarer å få i deg nok mat av vanlige måltider og proteintilskudd. Du må ha muskler før det er noe poeng å bli ripped. A six pack on a skinny guy is like big tits on a fat chick, it doesn't count ;)

Haha.. sant det.

Tenkte bare tanken på at visst e ikke blir større, så bare pusser e på dem musklene e har...

Og når e mener større så mener e ikke nødvendigvis stor å bulkete.

Bare hatt planer om å få en mer markert kropp, greit nok å vere tynn... men kunne tenke me tynn me i det minste noe å vise.

Hakke plan og å ha sixpack alla bodybuilders eller noe sånt... litt synlig og markert... ikke utbulendes og klumpete. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns personlig det alltid er greit å ha en form for multivitamin i huset slik at jeg vet at jeg får i meg alle de viktige næringstoffene, personlig liker jeg centrum multivitamin, tror ikke det koster mer enn 150kr for 2mnd forbruk ta det sammen med omega 3 så har du kommet langt på vei. For din del om du vil opp i vekt er det jo viktig å spise mer enn det du forbrenner så kroppen din har noe å legge musklene på. Få i deg proteinrik mat: kylling, kalkunkjøttdeig etc

Dem proteinrike maten som du navner er det e spiser for tiden.

Har gått på den dietten me kylling, kalkun, mager kjøttdeig +++

Men det kommer til et visst punkt hvor e faktisk ikke la på me mer.

Uansett hva og kor mye e spiste.. inkludert weight gainer...

Og da snakker e om at e ikke fikk gå opp 100g engang.

Match vekta mi var på 70.1kg... Og uansett hva e gjør, så bikker e aldri over... :(

Og som sagt så ligger e nå nede på 62.3 kg... skuffendes.. :(

Det er nå derfor e henvender me til dere... for kanskje dere vet noe som e trenger å få prøve.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Hvordan var en vanlig dag(er)? Når det gjald kostholdet da?(hvor mye av hver ting/hva og kcal ila dagen):) Type jobb/trening driver du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan var en vanlig dag(er)? Når det gjald kostholdet da?(hvor mye av hver ting/hva og kcal ila dagen):) Type jobb/trening driver du med?

Min vanlige dag er:

08:00 er det opp me barna for å sende dem til barnehagen.

En stor porsjon me havregrøt, 4 -5 brødskiver og weight gainer til avsluttning.

10:00 til 12:00 så er det på trenings senter... starter me proteinshake og en kylling eller kalkun sandwich før trening.

Etter trening er det ny shake, me frukt og sandwich til avslutting.

Kl 15:00 starter e som regel på jobb, jobber som servitør og får løpt mye ;P

Jobber da som regel helt til 23:00 eller til 24:00 (med 2 måltider mellom arbeid)

Kommer hjem igjen og starter på egen treningsprogram hjemme hvor e trener me fri vekter eller andre øvelser uten bruk av utstyr.

Som regel en time eller 1.5

Etter det er det som regel en solid kveldsmat fra kyllingfilet me stekte grønnsaker og viltris.

Som avrundes me youghurt og frukt og til slutt avsluttes me weight gainer før å går å legger me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I ditt tilfelle må du virkelig tenke kalorier inn - kalorier ut.

Du forbrenner mye på jobb, og trener i tillegg etter min mening - unødvendig mye. Ikke rart du ikke legger på deg.

Det du forbrenner på jobb er det vanskelig å gjøre noe med, treningen din derimot...

- Hvorfor trener du 2 timer fra 10-12? Du får gjort MYE på 1 time. Prøv å kutt ned tiden på denne økten.

- Hva med å droppe økten etter jobb? Med en jobb med så mye aktivitet trenger kroppen din den hvilen du kan få (6 timer er LITE søvn)+ kroppen trenger å restitueres fra styrken. Win win!

- Du trenger ikke trene styrke hver dag, kroppen trenger restitusjon. Legg inn noen hviledager innimellom.

Angående maten din ser det ut som om du allerede får i deg mye mat, men her kan du alltids øke med enda mer!

Hvis du følger noen av mine råd vil hvertfall kaloriene du forbrenner bli betraktelig redusert, og spiser du i tilegg mer vil det også for deg være lettere å legge på deg og øke i muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tilfelle må du virkelig tenke kalorier inn - kalorier ut.

Du forbrenner mye på jobb, og trener i tillegg etter min mening - unødvendig mye. Ikke rart du ikke legger på deg.

Det du forbrenner på jobb er det vanskelig å gjøre noe med, treningen din derimot...

- Hvorfor trener du 2 timer fra 10-12? Du får gjort MYE på 1 time. Prøv å kutt ned tiden på denne økten.

- Hva med å droppe økten etter jobb? Med en jobb med så mye aktivitet trenger kroppen din den hvilen du kan få (6 timer er LITE søvn)+ kroppen trenger å restitueres fra styrken. Win win!

- Du trenger ikke trene styrke hver dag, kroppen trenger restitusjon. Legg inn noen hviledager innimellom.

Angående maten din ser det ut som om du allerede får i deg mye mat, men her kan du alltids øke med enda mer!

Hvis du følger noen av mine råd vil hvertfall kaloriene du forbrenner bli betraktelig redusert, og spiser du i tilegg mer vil det også for deg være lettere å legge på deg og øke i muskelmasse.

Det høres ut som en knall plan Andrea. :D

Men grunnen til at e trener mye er ikke for på grunn av at e vil at ting skal skje fort... :D

E trener lenge fordi e digger å trene.. det er kjempekos... :D

Men så liker e å bruke god tid når e trener... e trener som regel me 3 set ganger 10 men me god tid mellom reppa...

Så øker e etter hver set.

Men du har kanskje rett med at e kanskje trener for mye i forhold til det e forbrenner.

Skal ta d i etter tanke, men når det gjelder maten så spiser e såpass til e blir mett... og da klarer e ikke å presse i me så mye mer mat.

Hvertfall ikke me bare noen timers mellomrom, selv om e må øke mat inntaket mitt... så vet lissom ikke helt hvordan e skal gjøre det.

Og helt ærlig så begynner e å bli sykelig lei av weight gainer... blir nesten kvalm... kanskje litt for mye av det gode. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du digger å trene, og da liker å bruke mye tid på det - jeg er sånn selv:) Samtidig må du tenke på hva du faktisk ønsker å oppnå. Vil det ikke være enda mer gøy å trene om fremgangen på treningen ble enda bedre? For jeg lover deg - det vil den bli om du begynner å restituere kroppen din bedre!

Angående weight gainer: skjønner at du er dritt lei, har du prøvd å lage din egen?

Du kan blande ting som f.eks havregryn, melk, peanøttsmør, banan, rosiner, proteinpulver, nøtter, osv. Bland det du liker i blender, og du får noe som både smaker bedre og som kan varieres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...