Gå til innhold

Jenter: Sjokolade DEN uka av måneden?


Sky

Anbefalte innlegg

Smule teit spørsmål, men likevel noe dere helt sikkert kjenner dere litt igjen i :)

Hva gjør dere når sjokoladesuget kommer sigende DEN uka av måneden?

Siden man teller kalorier og prøver å holde seg unna snop er sjokolade fyfy for min del.

Har dere noen lure alternativer som demper suget eller hjelper på suget ? Eller er det bare jeg som monger helt etter alt som inneholder sjokolade den uka ? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bringebær og litt krem - jeg er helt frelst. Har fløte med 20% fett (fra Sverige, men Tine har også en lettere variant, med ca 25% tror jeg), visper den med sukrin og - ny genistrek - litt stevia english toffee. Det er så godt at jeg faktisk helst vil ha det, og en stor porsjon blir omkring 200 kcal :) Lager bare rom til det på kaloribudsjettet, det metter uansett godt. Mye bedre enn sjokolade for 200 kcal hvertfall...

MÅ jeg ha sjokolade, går det i 86% mørk sjokolade. Mer fett enn vanlig sjokolade, men mindre sukker, og den er så mektig at jeg ikke klarer å overspise av den :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg legger meg i fosterstilling og snapper til alle som snakker til meg.

Neida.

Joda.

(Heldigvis har jeg ca aldri besøk av tante rød :confused: eller burde jeg si uheldigvis :huh:)

Men for å være seriøs. Spiser f.eks jordbær med sukrin over.

Evt en paprika eller en agurk. ALT hjelper. (I hvilken grad kan diskuteres)

Det aller beste tipset jeg har er uansett å holde seg i aktivitet, suget er verst når man ikke har noe å gjøre:)

Uheldigvis gjelder det samme her som alltid ellers... viljestyrke og dedikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Sjokoladen...Enten så spiser jeg mindre av noe annet eller øker aktivitetsnivået. Men det er sjokolade "tante" vil ha så da får hun få det..Bruker å kjøpe den de har på sunkost, cavalier. Den er uten sukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med bambi her, men mye sitter i hodet mener jeg da - om jeg går å forteller meg selv at det er det eneste som funker fordi det er den uken i måneden så har jeg lagt fellen for meg selv også. Om man skal være streng med seg selv forandrer psyken seg om man stikker på trening. Eventuelt, skaff deg et digg proteinpulver som dette http://www.nordicnutrition.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=156390&b_id=156419 og bland det med melk - smaker milkshake da :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brukernavn007
kanskje noen oppfatter det slik, men det er jo sant ;) Jeg er lik når det kommer til pepsimax og snus hehe!

Må du også ha pepsi max DEN uken? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser meg alltid med hva enn jeg måtte ha lyst på under perioden min, fra druer til kake til smågodt og is, men morsomt nok har det aldri gitt uttelling på vekten min, så jeg tror jeg klarer å balansere det der greit. Har tidligere prøvd flere mnd uten sukker, som har gått greit og alt det der, men når alt kommer til alt, er det godteriet jeg egentlig tenker på og vil ha.

Tenker som så at det er en større bragd å klare å moderere seg/spise smart enn å bare kutte ut alt og unngå det hele tiden (dvs utallige 'godtelover'). Da har jeg bare lært å nekte meg selv noe (som etter en tid ikke blir så vanskelig heller, ettersom det blir en ny vane). Selvdisiplin nok til å stoppe i god tid, det er noe som er vanskelig, men vel verdt å lære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje noen oppfatter det slik, men det er jo sant ;) Jeg er lik når det kommer til pepsimax og snus hehe!

Hm. Jeg har ikke kontroll på når jeg får besøket som regel.. men to tre dager før har jeg alltid umennesklig lyst på sjokolade..og vips to tre dager så er den der. DET kan ikke være pyskisk:P

Men, jeg er HELT enig i at man kan kontrollere seg og nekte seg selv sjokolade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg har ikke kontroll på når jeg får besøket som regel.. men to tre dager før har jeg alltid umennesklig lyst på sjokolade..og vips to tre dager så er den der. DET kan ikke være pyskisk:p

Men, jeg er HELT enig i at man kan kontrollere seg og nekte seg selv sjokolade :)

jg har samme problem når fredagen kommer! jeg har så lyst på øl! Når lørdagen kommer vant ølen desverre! hehehe. Det er en kamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...