Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg å gå fra slapp sovagris til sexy fit? :)


Hotslash

Anbefalte innlegg

Jeg er en 22 år gammel jente på 163 cm, 55 kilo ca. Har alltid ligget på det +- noen kilo :) Spiser mye dritt, og har vel sittet i sofaen i snart 3 år i strekk. Jeg har alltid drømt om en kropp jeg kan være stolt av(spesielt siden jeg sliter med lav selvtillit, og føler det kunne hjelpt meg til å føle meg litt bedre med meg selv..), men jeg har også alltid hatet å trene...

Er det noen her som kan gi meg tips på hvilket treningsprogram jeg burde følge og hva jeg burde spise +++ for å få drømmekroppen til sommeren? :) Vil ikke ta av særlig, så jeg håper at det er mulig :)

Slik vil jeg bli (med litt mere rumpe:))

post-9052-14440845368066_thumb.jpg

post-9052-14440845368559_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lureste i begynnelsen er å finne et bra fullkroppsprogram. Mange nybegynnere starter med RYP-programmet og får bra framgang på det, selv om du vil merke bra framgang "uansett" hva du gjør i begynnelsen Det viktigste er å finne et program med baseøvelser (knebøy, markløft, benkpress og militærpress) du kan følge.

Ellers ligger det mange treningsprogram her du kan velge og vrake i.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/ferdigoppsatte-treningsprogram-ut-fra-treningserfaring.2202/

Matmessig er det veldig enkelt i begynnelsen. Kutt ut snop og brus i ukedagene (minst) og få i deg masse proteiner og grønnsaker. Du kan med fordel legge inn hva du spiser på diett.no for å få en oversikt over hva du faktisk får i deg i løpet av en dag/uke. Har du den oversikten er det lett å se hva du kan kutte ut og hva du må spise mer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kan du begynne og like å trene :)

Feks: kjør en kick star med PSMF http://fitnessbloggen.no/psmf-ekstremdiett/

Ned 1-10kg på en uke avhenger litt av ulike variabler som vekt, høyde og muskelmasse.

Finnes mye å lese her på forumet vist du bare leter litt :)

http://fitnessbloggen.no/slik-holder-du-vekten-etter-dietten/

Hun har ikke behov for en runde med PSMF. Styrketrening + endring av kost er det hun bør fokusere og vil ha best effekt av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg kan gjerne ta av litt, men det er ikke der hovedfokuset ligger :) Vil stramme opp og bli lekker ;) Har forstått at PSMF kan få resultatene frem raskere? :) Har på en måte sett for meg at jeg skal begynne på den og trene styrke. Av aktiviteter jeg liker så er det ganske lite å velge mellom ;) Liker fjellturer når det er fint vær :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har slått fra meg det nå da:) Kanskje litt senere ;)

Har gått fjelltur igår og forgårs og tatt noen armhevinger på kne, hadde en litt dårlig dag idag, så da ble det hviledag..

Så lurer jeg på.. er det nyttig med proteinpulver for meg? Og hvilket er da det beste (og ikke dyreste)?

Jeg vil begynne å trene de 12 minuttene til dagen de viser her www.bodyrock.tv , men er det virkelig nok?? Tror dere at det er nok til å få den kroppen jeg drømmer om(det er jo også hennes kropp jeg la til bilder av her opperst :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser mye dritt, og har vel sittet i sofaen i snart 3 år i strekk.

Slik jeg forstår det trenger du rett og slett en livsstilsendring for å nå dine egne mål. Jeg personlig føler derfor at det ikke det blir noe poeng å levere et ferdig opplegg med mat og trening. For å resultater som holder og er varig (ja, utover to uker i sommer), må du selv få en forståelse for hva som er gunstig for din egen kropp med tanke på mat og trening.

Mitt tips: LES LES LES. Det er masse gode artikler her inne, og ellers mye annet stoff som du kan google deg frem til.

Om du er lat kan jeg eventuelt anbefale deg å ta kontakt med en PT på et treninssenter, som kanskje kan hjelpe deg med å få på plass noe mer forståelse.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser og leser og leser, men forstår lite:P Har aldri trent, så jeg er helt blank egentlig.. Jeg trenger ikke å få et helt opplegg som du sier, men tips om øvelser, hvor mye jeg burde trene, hva jeg burde spise mer av og mindre av.. Alt hjelper meg på vei.

Noen som har noen tilbakemelding å gi ang. Bodyrocking? Og proteinpulver?

Vil få kroppen til sommeren, så en liten livsstilsendring er ikke nok for meg..:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For prisen av 3 par sko får du en serie med en PT som kan hjelpe deg i gang med kosthold og (skikkelig) trening. Det tar tid å lese seg opp, med en PT kommer du i gang umiddelbart :-) (Jeg valgte PT selv etter å ha lest side opp og side ned i månedsvis uten at jeg ble nevneverdig klokere, det er utvilsomt den beste investeringen jeg har gjort i egen helse og livsstil - EVER)

Glem nymotens superprogrammer som lover gull og grønne skoger, tren styrke! :-)

eller egentlig, tren hva søren du vil så lenge du har det gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig ikke råd til noen PT nå, selv om jeg skjønner det hadde vert genialt! :) (har ikke handlet sko siden før jul heller ;)

Spinning, njaaaa, har prøvd meg før. Stopper helt opp der, men er kanskje litt voksnere og har mer motivasjon nå :) Får snakkes med min søster om jeg kan låne hennes en stund..

Uansett, så har jeg vert flink denne uken! :) Ikke spist noe snacks eller særlig usunt siden mandag. Det var da jeg bestemte meg for å begynne å spise sunt for alvor, men sprakk etter bare noen timer ;) Så har det gått i salat, egg, melk, yoghurt, skyr.. Kjøpte meg grovbrød å spiste noen skiver med banan til kvelds idag:) Brelett MÅ jeg ha, et ganske greit lag av <3

Har gått noen turer i løpet av uken og trent litt bodyrocking idag;) Så jeg føler jeg fortjener litt hjemmelaget pomfritt, litt saus, steikt bacon, sopp og løk og kanskje en bitteliten sjokolade imorgen!

Jeg er ihvertfall igang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...

Vel, var akkuratt derfor eg kom innpå her nå ;) Trenge litt info og variasjon ;) Det går mye i skyr t frokost. Litt havregryn med yoghurt/biola avogtil. Ete masse bær å gulerøtter. Prøve å holda meg vekke fra brødmat, poteter, pasta. Ingen godteri i vekene.

Ete vel ein normal middag( d typen ete -ris/pasta+salat), eller bare noen skiver eller omelett.

Middagstips please! :D

Sko kjøpa karbonadedeig på tilbud idag, men utsolgt.. Typisk :p

Ikveld blir d biffsnadder, me steikte potetbåtar, paprika, løk og sopp og bearnaise <3 Ser på detta som et veldig usunt måltid, men trenge d nødveningvis vær d? :p

Glede meg t neste mnd, når jeg får litt mere penger å kan kjøpe litt mandelmel og sukrinmelis. Vil prøve meg på litt sunn baking, heilt umulig for meg å leva uten kaker ;)

Kan eg få resultatene eg e ute itte me et normalt kosthold, uten godis og typisk usunne ting, men me fullkornspasta, ris og poteter og ikkje minst, brød? Eg savne d enkla å goa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten idag; skyr musli t frokost, 3 spanske churro i byen (med masse melis helt på), 1 donut nå.. Så ska eg laga meg no brødmat, spisa masse godis, karameller å sjokolade å eta middag. Bør stappa i meg idag, tenkte at imårå burde eg vær flink. Blir fort t at heile helgene blir kosedagar, men d e vel ikkje så bra ;)

Kordan ligge pepsi max ann? Den e jo sukkerfri å alt sånn, men d e vel kje så bra alikavel? (Holde meg t helgene her og)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...