Gå til innhold

Trener ofte, ser liten framgang?


Helle G

Anbefalte innlegg

Heisann,

jeg har drevet med styrketrening av og på i flere år, men nå i det siste har jeg tatt meg sammen og satset på styrketreningen :-)

Kjører RYP ekstrem muskelvekst, og er inne i 3. uken nå (8x4). Greier å henge med på økning av vekter, men føler ikke at jeg ser så mye framgang rent kosmetisk sett.

Kjører RYPen mandag, onsdag og fredag, og trener litt andre øvelser tirsdag, torsdag og evt. søndag. Er altså på treningssenteret hver ukedag, og det blir ofte mye av de samme muskelgruppene som trenes.. Har liksom ikke fått satt opp noen god oversikt over hva jeg bør trene når enda.

Slik det er nå trener jeg om lag 2 timer ren styrke hver dag (hele kroppen). Er dette for lenge, rett og slett? Jeg sliter ikke med å være sliten eller støl, har aldri vondt noe sted og føler meg egentlig ganske bra selv om jeg har trent slik i 1-2mnd nå.

Jeg er student og har få timer på skolen, jobber ikke så veldig mye i uken, så jeg har nok av tid å ta av. Er med andre ord ikke stresset og presser inn treningen i et tett tidsskjema, mer som at jeg trives på trening og liker å bruke litt tid der.

Vil jeg få større utbytte av all treningen om jeg tar f.eks. skuldre, rygg, triceps og biceps man, ons og fre og kjører bein (har ikke så veldig mange øvelser på bein enda..), mage og korsrygg de to dagene "imellom" (tirs, tors)? Kommer til å kjøre belastningen og repetisjonene fra RYP-programmet, men slik det er nå trener jeg mandagens RYP kommende tirsdag, og onsdagens RYP kommende torsdag, om dere skjønner.. Er dette rett og slett for mye til at jeg får noe særlig utbytte av det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...